کد خبر 1478645
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
تایوان: ۷۱ جنگنده چینی از تنگه تایوان عبور کردند

همزمان با رزمایش ارتش چین در تنگه تایوان، وزارت دفاع تایوان شمار جنگنده های چینی در اطراف این منطقه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان مدعی حضور ده‌ها جنگنده چینی در اطراف این منطقه شد.

وزارت دفاع تایوان امروز شنبه در گزارشی مدعی شد که ۷۱ جنگنده متعلق به ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

گزارش وزارت دفاع تایوان در حالی منتشر می‌شود که ارتش چین امروز شنبه اعلام کرد که رزمایش ۳ روزه خود را در تنگه تایوان و آب‌های اطراف این جزیره آغاز می‌کند.

این رزمایش در پاسخ به دیدار اخیر «تسای اینگ‌ون»، رئیس تایوان با «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان و ۱۷ سیاست‌مدار آمریکایی دیگر برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه چین اعتراض شدید خود را نسبت به این دیدار اعلام و تأکید کرد که سفر رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد این کشور، در تضاد با اصل «چین واحد» و تضعیف‌کننده حاکمیت پکن است.

چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و همواره بر الحاق صلح‌آمیز این جزیره تاکید و در عین حال اعلام کرده که در صورت لزوم از «قوه قهریه و زور» برای الحاق استفاده خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    3 1
    اگر چین اعتقاد دارد تایوان جزیی از سرزمینش هست باید سرزمین خود را بازپس گیرد و اینکار بدون قدرت نظامی نمی شود . پس چرا امروز و فردا میکند ؟ اگر منتظر است غربی ها حق چینی ها را بدهند در اشتباه است .
    • امیر IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      2 0
      دمت گرم یک میلیارد آدم را از سردرگمی نجات دادی
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    هف از سیرک تایوان که چین هم در دام آن افتاده است این می باشد که بهانه ای باشد تا 1- چین را تحریم اقتصادی خواهند کرد 2- این کشور را توسط ژاپن کره جنوبی و فیلیپین محاصره دریایی بنمایند چون چین به لحاظ اقتصادی و روسیه به لحاظ نظامی قدرتمند می باشد - البته ژاپن و کره جنوبی را بعنوان گلادیاتور به میدان می فرستند تا چین محاصره دریای شود و چینی ها باید بصورت نیابتی توسط کشورهای دوست باید با امریکا وتایوان بجنگد مثلا توسط کره شمالی نه اینکه خودش مستقیما با تایوان بجنگد
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 3
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 0
      چرت و پرت ننویس
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 1
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    مردم ایران برای حمله چین به تایوان لحظه شماری می کنند. چون چین برای گرفتن تایوان چاره ای جز تسلیم ایران به آمریکا ندارد. قرارداد با عربستان شروع این پروسه بود.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    چین دوبار تاکنون به تایوان حمله کرده و البته شکست خورده باید دید این دفعه میتون حمله کنه و پیروز بشه
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      رزمایش داشته ولی حمله تا الان نداشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس