به گزارش مشرق، ‏سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) ۱۵ فروردین ماه در یک رشته توئیت نوشت: بسیاری از دوستان، دلسوزان و بزرگان از صبوری و سکوتی که در سال‌های اخیر به خاطر منافع ملی در قبال بی اخلاقی‌های برخی در فضای مجازی زرد، پُرگو و مشکوک پیشه کرده‌ام، گله‌مندند و برخی آن را می‌ستایند.

وی افزود: این سکوت در مقابل تمام دروغ‌ها، توهین‌ها، تحریک‌ها و تخریب‌ها تا مدتی ادامه خواهد یافت اما،‏ سیاست راهبردی و قطعی جمهوری اسلامی ایران در ⁧‫قفقاز‬⁩ بر مبنای «اصل مترقی و هوشمندانه همسایگی» دولت و نظام با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای پیدا و پنهان دیپلماتیک است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین یادآور شد: آنچه سیاست ⁧‫ایران‬⁩ را در این منطقه حساس دیکته می‌کند، منافع و امنیت ملی است که عقلای نظام تعیین و تبیین می‌کنند، ‏نه هیاهوی لابی‌ها، نفوذی‌ها و دست‌های عیان و نهان داخلی و خارجی در کف تایملاین توئیتر یا کانال‌های تلگرامی.

موسوی اضافه کرد: «عقلانیت توأم با اقتدار و تبیین خطوط قرمز منافع و امنیت ملی ایران در منطقه همراه با صبر راهبردی و کنشگری غیرجنجالی»، سیاستی است که در این برهه برغم همه هوچی‌گرها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ‏نقد کارشناسی و دلسوزانه در حوزه سیاستگذاری و اجرا قابل تشخیص، محترم، راهگشا و همواره مورد استقبال بوده و است؛ افزود: اما لجبازی، شخصی سازی، عقده گشایی و انتقام از سیاست‌های نظام و رهبری معظم انقلاب پشت عناوین مقدس ملی یا مذهبی و با ژست‌های خاص، مذموم و سرانجام موجب رسوایی مدعیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    10 6
    سیاست راهبردی ایران عدم هرگونه تعییر در مرزها و عدم حضور اسرائیل در منطقه قفقاز است، اینکه ایشان در تثبیت این سیاست راهبردی موفق عمل کرده اند مورد تردید است.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    36 9
    استان قفقاز
    • US ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      29 5
      استان آران ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس