1

کسانی که تا دیروز به آنانی که در خیابان‌ها سر مأمور پلیس را بریدند، نیروی انتظامی کشور را آتش زدند، در این ماجرا زبانشان باز شده که‌ای وای، چرا این دو را ماستی کردند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۴ فروردین پس از دو هفته تعطیلی آغاز سال با تیترهایی گوناگون آغاز به کار کرده‌اند، نام گذاری سال جدید با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز سخنرانی نوروزی ایشان در بارگاه مقدس امام هشتم، تلاش برای مقابله با بدحجابی در نوروز، مطالبه معلمان و استیضاح وزیر تا رکوردشکنی تاریخی بورس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر ثامن‌ الحجج حضرت علی‌ ابن‌ موسی‌ الرضا(ع) و و ترسیم خط اقتصادی کشور مورد توجه همه روزنامه‌ها قرار گرفته و هر کدام از دریچه دید خود راه مهار تورم و رشد تولید را مورد بررسی قرار داده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد که اغلب مواضع نئولیبرالی دارد نوشته است :

بررسی‌ها حاکی از آن است که با توجه به شرایط متغیرهای اقتصاد کلان، وضعیت سیاستگذاری و تحولات سیاست خارجی می‌توان سه سناریو را برای سال۱۴۰۲در نظر گرفت. سناریوی خوش‌بینانه این است که با تداوم بهبود در سیاست خارجی و اصلاحات واقعی در بدنه اقتصاد، نرخ تورم در مسیر کاهشی قرار گیرد و رشد اقتصادی به سطح بالاتری از سال قبل برسد. این سناریو می‌تواند در راستای تحقق شعار سال۱۴۰۲ باشد که برای نخستین‌بار در کنار «رشد تولید»، «مهار تورم» در نظر گرفته شده است. سناریوی میانه این است که در صورت نبود شوک جدید، وضعیت رشد و تورم مانند سال قبل تکرار شود. اما سناریوی بدبینانه این است که در صورت انفعال سیاستگذار و بروز شوک‌های جدید، اقتصاد ایران به جای تحقق هدف «رونق غیرتورمی» در مسیر «رکود تورمی» حرکت کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

اقتصاد ایران در دهه‌های اخیر، به عنوان یکی از کشورهای با تورم بالا معرفی شده است. برخی معتقدند اقتصاد ایران بیشترین دوره تورم بالا را در میان کشورها تجربه کرده است. در سال‌های گذشته، برخی میان تورم و رشد تولید، اولویت اصلی را به تولید حتی با وجود ایجاد تورم و پول‌پاشی می‌دادند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان تاکید کردند ثبات قیمت‌ها پیش‌نیاز بهبود تولید اقتصادی است. مرکز پژوهش‌های مجلس در یکی از گزارش‌های تحلیلی خود در سال ۹۶ به آثار «پول‌پاشی در اقتصاد» اشاره کرده است و نشان داده چگونه توزیع هلیکوپتری پول، با هدف رونق‌بخشی به اقتصاد، باعث تورم بالا می‌شود.

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

روزنامه سازندگی در سرمقاله خود به قلم حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران تنها راه رشد تولید را در ارتباط با آمریکایی‌ها دانشته و می‌نویسد:

در سال جدید، جمهوری اسلامی به طور حتم در جهت حل و فصل مسائل بین المللی و منطقه‌ای خود گام بر می‌دارد. دو خبر این خوش‌بینی را تایید می‌کند؛ نخست اقدام ایران و عربستان برای حل‌وفصل مسائل است؛ دو قدرت مهم منطقه خاورمیانه و دو کشور تعیین کننده در عرصه منطقه‌ای از تنش‌های چند ساله عبور کردند. این توافق در شرایط امروز علنی است و مسجل شده که با این توافق و حضور واسطه قدرتمندی مثل چین می توانیم روی بازسازی روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس حساب باز کنیم که البته اقدام مثبتی است. دوم همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است و این نوید را می‌دهد که مسائل باقی مانده بین ایران و آژانس که مانع احیاء برجام است در مسیر حل و فصل قرار گرفته است همکاری‌ها که از اسفند سال گذشته شروع شد با اظهار رضایتی که هم آژانس از پیشرفت‌ها داشت و هم آمریکا خوش بینی خود را از این گفت‌وگوها علنی کرد این افق را نمایش میدهد که در بخش مهمی از روابط خارجی در مسیر حل وفصل و تنش زدایی هستیم.

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

ادعای اصلاح‌طلبان با این تفسیر که ایجاد ارتباط با همسایگان به معنای باز شدن مسیر ارتباط با آمریکا است یک تفسیر غلط از سیاست خارجه کشورمان است، واقعیت آن است سیاست کلان نظام درباره مسائل منطقه ای (عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن) تغییری نکرده، بلکه اتفاقا چون آن راهبرد کلان در منطقه چیره شده، عربستان را مجاب کرده تا به ناچار از برخی دعاوی بنشینداز سویی کاهش تنش با همسایگان در جهان اسلام و تمرکز روی دشمنان اصلی مثل آمریکا و اسرائیل، سیاست همیشگی نظام بوده و همان را هم در توافق اخیر دنبال می کند.

روزنامه ایران در یادداشتی به قلم وزیر اقتصاد سال تحول در اقتصاد را مورد بررسی قرار داده و نوشته است:

در سال ۱۴۰۱ ریل‌گذاری‌های خوبی برای رشد تولیدات و سرمایه‌گذاری‌ها اتفاق افتاد و دستاوردهای قابل توجهی هم رخ داد: رشد عدد سرمایه‌گذاری چه داخلی چه خارجی، رشد تولیدات کارخانه‌ها و صنایع، کاهش نرخ بیکاری، تسهیل مجوزهای کسب‌وکار و حذف امضاهای طلایی، پرداخت تسهیلات به تولید و اشتغال، کاهش چشمگیر فرار مالیاتی، جهش سرمایه و توان بانک‌های دولتی و رکورد صادرات غیرنفتی بسیار بهتر از سال‌های گذشته بود و طرح‌های عمرانی و آب و انرژی خوبی در استان‌ها به بهره‌برداری رسید. اگرچه تداوم اقدامات بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی را شاهد بودیم ولی متأسفانه در ماه‌های پایانی سال به جهت جهش ارزی ناشی از جنگ ترکیبی دشمن در حوزه ارز و همچنین ضعف تنظیم بازار در برخی اقلام مثل گوشت یا خودرو، کام جامعه ما تلخ شد.

در ادامه این گزارش اقتصادی قابل توجه آمده است:

هرچند مثل بسیاری از کشورها، تورم ایران در سال ۲۰۲۲ دو برابر یا سه برابر نشد اما تورم بالای ۴ سال گذشته در سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد. سال مهار تورم و رشد تولید آغاز شد و وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۰ طی سند «نقشه راه رشد غیرتورمی» آسیب‌شناسی خود و احکام پیشنهادی خود برای عبور از رکود تورمی را به تأیید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رسانید و وظایف هر یک از دستگاه‌ها در راستای کنترل تورم و رشد تولید در دولت مصوب شد. بخشی از آن نقشه محقق شد مثل انضباط در کسری بودجه دولت به نحوی که ما در سال ۱۴۰۱ به جای ۲۰۰ همت سال ۱۴۰۰ کمتر از ۱۵۰ همت اوراق (نقد و غیرنقد) فروختیم و در عوض بخش خصوصی ۹۰ همت از بورس تأمین مالی کرد.

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

روزنامه وطن امروز اما به بایسته‌های تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» پرداخته و نوشته است:

وزارت اقتصاد طرحی را آورده که بر مبنای آن قرار است ۷۵ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی خارجی بانک مرکزی را تسعیر کند. این یعنی دولت دارایی خود را قبلا فروخته و پول آن را از بانک مرکزی گرفته است و اکنون می‌خواهد مابه‌التفاوت افزایش قیمت آن را هم دریافت کند. مثل این است که فردی یک ماشین را بفروشد و پول آن را هم دریافت کند اما ۲ سال بعد که قیمت آن افزایش پیدا کرد به خریدار بگوید مابه‌التفاوت افزایش قیمت آن را هم باید بپردازی. وی درباره تاثیر تصمیم دولت برای تسعیر ارز بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: تسعیر ارز، ایجاد یک منبع برای پولی‌سازی کسری بودجه دولت است و هیچ مابه‌ازایی ندارد، به همین خاطر باعث افزایش شدید پایه پولی و نقدینگی می‌شود. صادق‌الحسینی افزود: از آنجا که تسعیر ارز سبب افزایش نرخ تورم در اقتصاد کشور می‌شود، تمام بازارهای دارایی از جمله بازار مسکن، ارز و سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بالا رفتن قیمت‌ها در این بازارها می‌شود.

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

حکایت یک ماستمالی سیاسی!

انتشار فیلمی در فضای مجازی روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ مبنی بر خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری بی‌حجاب در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد از سوی یک فرد باعث بحث دوباره درباره مقوله حجاب در کشور شده است.

روزنامه اعتماد با نگرشی سیاسی به این ماجرا در تیتر اول خود نوشته است:

از زمان خبر پلمب مغازه و سپس فک پلمب در شبکه‌های اجتماعی مغازه فرد ماست فروش از گل و شکلات و شیرینی‌هایی شده که مردم در بدو ورود به مغازه تقدیم کرده‌اند. همچنین درج شماره تلفن لبنیاتی روی عکس که در فضای مجازی منتشر شد باعث خیل تماس‌های تلفنی مردم از اقصی نقاط کشور شد. در حال حاضر «محمود هاجرپور» صاحب لبنیاتی که این اتفاق در آن رخ داده بود با قید وثیقه آزاد و مغازه هم فک پلمب شده است، این روزنامه به نقل از محسن برهانی حقوق دان نوشته است که اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست، بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است و سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی حق دفاع مشروع در قبال رفتار او را خواهند داشت!

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

روزنامه هم‌میهن نیز سعی کرده از قافله سیاسی عقب نمانده و با نوشتن سرمقاله‌ای پیرامون ماست‌مالی می‌نویسد:

«حکایت ماست» در بستر چنین جامعه‌ای است که شکل می‌گیرد. نه آنکه ماست را پرت می‌کند، صرفا فردی غیرتی یا با رفتاری ناخودآگاه و موردی است و نه آنکه ماست به او پرت می‌شود، صرفا یک فرد است که الگوی رسمی را کنار گذاشته است. هر دو طرف «حکایت ماست» نیروهایی واقعی و ریشه‌دار در جامعه امروز ایران هستند. نیروهایی که یکی دل در گروی احیا و تداوم گذشته انقلابی دارد و دیگری، دل به آینده و شکل دادن فردایی سپرده که می‌خواهد آن را بسازد؛ چنان‌که خود می‌خواهد. مواجهه این دو نیرو، می‌تواند هم در شکل «ستیز» بروز و ظهور یابد و هم در شکل «سازش». شاید اگر حکومت پای خود را از این میانه بردارد و کنار بنشیند، احتمال آنکه دو طرف به‌تدریج یکدیگر را بپذیرند و تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسند و به‌سوی «سازش» گام بردارند، بیشتر است. اما اگر همچنان حکومت خود را یک‌سوی نزاع «حکایت ماست» بداند و «جمهوری اسلامی» را به «جمهوری مومنین» تغییر دهد؛ در عمل، بسترساز ستیزهایی بیشتر خواهد شد و رخدادهایی را دامن خواهد زد که در حد «حکایت ماست» نمی‌ماند. ساختاری که تفاوت اجتماعی را به‌رسمیت نشناسد و آن را به امری سیاسی و فراتر از آن، مساله‌ای امنیتی ارتقا دهد؛ طبیعی است که دائم درگیر ستیز باشد که کاشتن باد را برداشت جز توفان نیست...

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

روزنامه جوان اما پاسخی قابل تامل به روزنامه‌هایی داده که سعی کرده‌اند از ماست شاندیز کره سیاسی بگیرند! این روزنامه نوشته است:

خنده‌دار و گریه‌دار آنجاست که کسانی که تا دیروز به آنانی که در خیابان‌ها سر مأمور پلیس را بریدند، نیروی انتظامی کشور را آتش زدند، با چاقو و قمه بارها به پیکر و سینه امثال شهید عجمیان زدند و شهید آرمان علی‌وردی را با شنیع‌ترین شیوه شکنجه کردند و به شهادت رساندند، نه تنها کوچک‌ترین و کم‌ترین اعتراضی نکردند که حتی هنوز که هنوز است از عمل تروریستی آنان حمایت می‌کنند، در این ماجرا زبانشان باز شده که‌ای وای! چرا این دو را ماستی کردند! بله این کار ناشایست بود و همان‌طور که گفته شد نخستین کسانی که به این حرکت غلط اعتراض کردند خود بچه‌مسلمان‌های دلسوز بودند، اما شما هم بگویید که چرا در آن ماجراهای مورد اشاره خفقان گرفته بودید و لام تا کام حرف نمی‌زدید؟

تحول اقتصادی فقط از طریق با ارتباط با آمریکا میسر می‌شود/ گرفتن کَره سیاسی از یک ماست‌بندی در شاندیز!

در ادامه این یادداشت آمده است:

چرا آنجاها که یک روحانی در نهایت ادب و با زبان به زنان هنجارشکن اعتراض کرد و آن بلاها را به سرش آوردند، هیچ واکنشی نشان ندادید و رگ غیرت نداشته‌تان نجنبید و کاش نمی‌جنبید که در اینجا و آنجا به دفاع از کسانی که به او حمله کردند برخاستید! آنجا که یک زن چادری با یک پلاکارد یا با یک تذکر ساده زبانی به خاک و خون کشیده شد شما کجا بودید تا از شأن انسانی و از شیوه اعتراض معمولی و حداقلی و درست دفاع کنید؟ این یک بام و دو هوای شما بیشتر به یک مضحکه و یک بازی خنده‌دار و البته تأسف‌برانگیز می‌ماند و بس!
اما در این میان، خنده‌دارتر و تأسف‌برانگیزتر رفتار و نوشته‌های عقلای اصلاح‌طلبی است که عمل استثناییِ خطایِ یک مرد در یک گوشه کشور را به «خطای کل حکومت» ربط می‌دهد و رکورد جدیدی از ربط دادن گودرز و شقایق در سال جدید به نمایش می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    14 1
    هم ضد انقلاب ها و براندازان ازشون متنفرم و هم اون کسانی که با کارهای اشتباه نهی از منکر را خراب میکنن.خدا هدایتشان کنه
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    12 2
    افسادیون فکر میکنن با این کارا رای برا خود میخرن زهی خیال باطل بازم رد صلاحیت میشین نظام فهمیده شما جماعت دست کمی از منافقین و برعندازها ندارید ارزوی قدرت دوباره به گور ببرید هم شما هم اصولگرای های گل به خودی زن
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      4 1
      کره گرفتن مستلزم داشتن شیر و ماست مرغوبه لطفاً دستشون ندید تا کره هم نتونن بگیرن.
    • ali21 IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      6 1
      در قضیه ماست پاشی اخیر ، خشونت کلامی و دو قطبی سنگین ، دوباره در پیام سران چپ ستادی و سلیبریتی ها، کاملاً آشکار و آزار دهنده است . حضرات در حالی دم از نگرانی از دو قطبی سازی می زنند ، که کلام خودشان ، مروج خشونت و دوقطبی است . همیشه اینجوری بوده ، سلیبریتی ها و سران چپ ستادی ، در چنین مواقعی ، مانند یک شتابدهنده ی تنش ، دو قطبی سازی و اغتشاش عمل کرده اند . عجیب اینکه همین حضرات در قتل شهید عجمیان ، با آن همه خشونت و قساوت قلب ، کاملاً سکوت کردند !!! هنوز هیچ کس نمی داند انگیزه آن مرد از ریختن ماست چه بوده ، انگیزه شخصی داشته یا نه ، هنوز دقیقاً کسی نمی داند ،حرکت نسنجیده آن مرد ، چه بوده ، شاید اصلا اختلاف شخصی باشد، شاید قبل از این حادثه، حرف و حدیثی ردو بدل شده ! هرچه هست برخورد حضرات با این موضوع خیلی تند و خشن است و خود عامل دوقطبی سازی در جامعه شده اند. این وسط چیزی که حضرات اصلأ به آن توجه نمی‌کنند ، پایمال شدن حکم الهی حجاب است!
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      4 0
      اره خب صلاحیتشون که نباید تایید شه
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 0
      اره خب
  • علی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    5 6
    ببین آقای نویسنده تو مثل اینکه کلا ازمرحله پرتی با شما صجبت نشه بهتره چون بیشتر عقده ای میشین کار دست خودت میدی
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 6
    علیف بادکوله ای به ایران خیانت کرده و توسط برادانش از تبریز و کاشان و اردبیل و مشهد و یزد و اهواز و تهران و زابل و زنجان مجازات خواهد شد.
    • اکبر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 0
      این مطلب جاش اینجا نیست حداقل در مقابل پولی که می گیری کارتو خوب انجام بده
  • سپیده IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    9 17
    چند درصد به خاطر حجاب از کشور بروند تا شما بفهمید این سیاسی‌بازی نیست؟
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 4
      هر چند درصد بروند مشکلی نیست، فقط بگو زودتر بروند چون هم اونور توالت شور و رختشور و.... نیازه و هم اینجا نون خور اضافی نیاز نیست!!!!!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 10
    درسته، این "معترضان" شرف ندارند...
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      9 2
      معترضان شرف دارند,اعتراض و انتقاد روح حیات و پویایی رو در جامعه گسترش و عامل پیشرفت همه جانبه ی کشوره
    • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      4 1
      در جواب ۰۰:۳۸ : این مغلطه و سفسطه بازی شما برای غرب آب نداشت ولی برای شما نان داشت.
  • لرل IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 7
    مگه از دلار 50هزاری معلوم نیست که تقصیر تحریم هاست
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 3
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 4
    غرب گرفتار ما
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      4 0
      چاییدی..
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 0
    نظر مرعشی شاید این باشد که به امریکا جایگاهی در ایران بدهیمکه اقتصاد مابچرحد یعنی ذلت ایران 1
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    5 4
    شعار ندید . با واقعیات زندگی کنید . نتیجه تحریم ها را یه بچه هم میبیند و اظهر من الشمس است .
  • هادی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 5
    کلیات را نخواندم فقط میدانم و نیز وظیفه میدانم که بگویم آنان که سر بریدند ، آتش زدند ، تخریب کردند اهالی حکومت بود و مزدور و حقوق بگیر و مجری دستور حکومت
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      2 1
      بله
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      5 2
      باشه ,پس چرا وقتی حکومت عوامل و مجریان دستورات خودش رو حبس و اعدام میکنه شماها واق واق میکنید????????😏
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      فعلا
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 2
    برخی حرامخورهای اصلاح طلب و کارگزاران که ۴۴ ساله دارند ملت رو ماست مالی میکنند که از ماست مالی دونفر نباید اینقدر جا بخورند ! عجله نکنند بزودی ملت شریف ایران همشون رو ...مالی میکنند !
    • عزیز DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 2
      شما اهل سفسط هستید
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 1
    لعنت بر اشغال طلبان و منافق و فتنه گر مخصوصا منافق کبیر انگلیسی خاتمی و روووو..... ،معاویه ی زمان تمام‌فتنه ها و گرفتاریها زیر سر این دو موجود خبیث و جمیع اشغال طلبان است
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 3
    اقتدار عربستان و عکس تمام قد شاه عربستان بر روزنامه های ایران خودنمایی میکند
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      1 2
      تو كجات آتیش گرفته ؟!
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 0
    امریکا شیطان بزرگ است، افسانه و داستان نیست واقیعت دارد و به قطع بیقین اهریمنیست و از یاران شیطان
  • ترابیان IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 2
    لعتت بر جدو آباد افساد طلبان حقه باز وطن فروش مروج بی بندوباری
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      3 0
      الهى آمين
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 0
    در قضیه ماست پاشی اخیر ، خشونت کلامی و دو قطبی سنگین ، دوباره در پیام سران چپ ستادی و سلیبریتی ها، کاملاً آشکار و آزار دهنده است . حضرات در حالی دم از نگرانی از دو قطبی سازی می زنند ، که کلام خودشان ، مروج خشونت و دوقطبی است . همیشه اینجوری بوده ، سلیبریتی ها و سران چپ ستادی ، در چنین مواقعی ، مانند یک شتابدهنده ی تنش ، دو قطبی سازی و اغتشاش عمل کرده اند . عجیب اینکه همین حضرات در قتل شهید عجمیان ، با آن همه خشونت و قساوت قلب ، کاملاً سکوت کردند !!! هنوز هیچ کس نمی داند انگیزه آن مرد از ریختن ماست چه بوده ، انگیزه شخصی داشته یا نه ، هنوز دقیقاً کسی نمی داند ،حرکت نسنجیده آن مرد ، چه بوده ، شاید اصلا اختلاف شخصی باشد، شاید قبل از این حادثه، حرف و حدیثی ردو بدل شده ! هرچه هست برخورد حضرات با این موضوع خیلی تند و خشن است و خود عامل دوقطبی سازی در جامعه شده اند. این وسط چیزی که حضرات اصلأ به آن توجه نمی‌کنند ، پایمال شدن حکم الهی حجاب است!
  • محمد IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 4
    نظرم این است که شما هیچ دغدغه ای برای دین ندارید
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    5 0
    شما ببینید مالکان روزنامه های اقتصادی چن کلاس سود از کدام دانشگاه و رتبه کشورشان چند بود الان شدن دانشمندان اقتصادی و کشور را هر روز به یک سوی میبرند
  • محمدرضا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    5 3
    یک زن اروپایی بی حجاب وقتی وارد کشور می‌شود حرمت عرفی آنرا با یک شال نگه می‌دارد تبلیغات صهیونیستی در آیران اسلامی باعث شده منحرفین نه شرع بشناسد ونه حرمت بی حجابی در فرانسه قانون است چرا به باحجابها خدمات ارئه نمی‌دهند این اعمال مشکل دینی نیست بلکه بااین حرکات می‌خواهند هدف لشکر صهیونیستی را برآورد سازند باید سریعا این فتنه را مدیریت کنند بهتر است جوالوده نشود زیرا دشمنان دنبال التهاب جامعه هستند دانشجوی دکترا
  • رضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 0
    زهی خیال باطل ما۳۰۰۰۰۰شهیدندادیم که امثال تو بیان خاعنانه حرف بزنن ن سازش ن تسلیم نبرد باآمریکا.بهتره بری داستان پیامبرص در شعب ابیطالب را بخوانی العان هم مافکرمیکنیم همان اتفاق افتاده و پایداری میکنیم یاعلی
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    4 2
    مسوولین که ککشون با این گرونی لجام گسیخته نمیگزه و خود عامل گرانی بیشتر هم هستن اینقدر ما رو اذیت کردن حالا بزارید مردم با مراجعه به لبنیاتی کمی جیزک بخورن
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    غربگرایان چون تربیت شده غربند وبه ارزشهای انسانی مثل اربابان غربیشان پایبند نیستند شمامه اشان در برابر جنایت کار نمیکند فقطاگر به به دوستان هنجارشکنشان حتی سطل ماست ریخته شوند از ان جنایت میسازند ولی تمه تکه کردن شهیدان عجمیان وعلیوردی در حوادث پاییز پارسال چون بیزوجدان هستند برایش.ن مهم نیست جنایتکاران رسانه ای غربگرا که متاسفانه بناحق بر کرسی رسانه نشسته اند امثال شرق وسازندگی وافتاب یزد مرمساااریزواعتمادو....جنایات دوستان میدانیشان که اینها اربابان انها هستند را به شکل زیبا پوششمیدن واز ان جنایات حقوق بشر وگل وبلبل میسازند ولیسطل ماست را جنایت میدانند غربگرایان که شامه انها فقطبا ازار اندکی از هنجار شکنی خود وواکپش طرف مقابل به کار میافتد جنایات غرب در کشورهای وختلف وعلیه کشور خودمان انها را مس ور میکند شهادت دو سرباز مدافع امنیت در سوریه ارزشش کمتر از دوسطل ماست روی دوخانم هنجار شکن است خلاصه غربگرایان ضاگردان فاسدی هستند که از جمهوری اسلامیحقوق میگیرند وبدون مزد به عشق غرب فاسد جنایتکار که ارزوی جنایات اورا دارند قدم وقلم میزنن ننگ برانده انهاست
  • مسعود IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    5 0
    نه چپ و نه راست و نه کارگزار و نه تندرو و اصولگرا و اصلاح طلب نتوانسته اند آرمانهای امام راحل را محقق کنند و نه فرمایشات امام خامنه ای را حرمتی قائل
  • رضا IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    مشرق بچسب به حرف كرباسچى كه قيامت بپا كرد !
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    4 1
    بدبخت غُلومه اومد بدوشه یهویی گوسفنده پشکل انداخت تو تغارش ! از وقتی اکبر رفته این بدبختها بی پدر شدند و از یه بی پدر چه انتظاری دارید؟!
  • علی اقا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    16 0
    اقای مشرق شما هم داری از این ماست شاندیزی کره سیاسی میگیری. سر مردم رو با این چرندیات گرم نکن. بگو دلار چند؟ بگو حقوق من کارگر و کارمند چند؟ یک سطل ماست و یک کیلو کره چند؟ کارمند دولت با 3 فرزند در منطقه صفر مرزی دارم میگیرم 7میلیون و 200 هزارتومان. این7.200 بدون کسورات هست.حال حق بیمه و سایر کسورات رو ازش کسر کن....
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    12 0
    روزنامه اعتماد بنزین روی آتش نریز نمیخواهد اظهار نظر کنی یک روز حجاب را وسط می‌کشی یک روز کارگران را میشورانی همش داری بلوا درست می‌کنی آتیش بیار دشمن شدی مگر شما قرآن نمی‌توانی مگر دین نداری آنچه باید جلوی بی حجابی گرفته شود باید گرفته شود چونکه بنیان خانواده را بهم میریزد اصلاح طلبها همیشه منشأ برهنگی و لختی فساد انسانی هستند که اکثریت مردم اینرا بر نمی‌تابند حق با اکثریت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس