حسین مرعشی

دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید؛ حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ۹۲ درست بود اما نباید در انتخابات ۱۳۹۶ از وی حمایت می‌کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: حسین مرعشی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه روزنامه سازندگی درباره استعفای بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات نوشت: آقای نبوی همچنان عضو جبهه می‌مانند اما این که ایشان دوباره مسئولیت ریاست را بپذیرند، یا نه، نظرات متفاوتی وجود دارد. بعضی از دوستان در جبهه اصلاحات اساساً معتقدند که ادامه ریاست آقای نبوی در جبهه اصلاحات مناسب با فضای سیاسی پسامهسا نیست. در واقع فضا رادیکال‌تر شده و جبهه باید با فرمانی حرکت کند که روابط اجتماعی‌اش را تقویت و بازسازی کند؛ می‌گویند حضور آقای نبوی آرامبخش اسـت و جبهـه را خوب می‌تواند مدیریت کند اما این دوره با انتخاب چهره دیگری پیام سیاسی دیگری را باید به جامعه منتقل کرد.

این نظر طـرفـداران زیادی دارد اما آقای نبوی همیشـه در شرایط اجمـاع آراء رئیس‌ می‌شدند. الان هم اگر در مورد ایشان اجماع شود به نظر من می‌پذیرند اما اگر اجماع نباشد، ایشان از پذیرش مجدد این مسئولیت پرهیز می‌کنند.

وی افزود: جبهه اصلاحات چند نفر عضو حقوقی دارد که آنها اساساً همان ۴ رای‌ای که من به شما گفتم را دارند اما به رغم اینکه اقلیت خیلی کوچکی هستند اما صدای خیلی بلندی دارند.

حتی در بین آن ۴ نفر ۲ نفر خیلی تند حرف می‌زنند، آنها گاهی اوقات مطالبی را می‌گویند که در شأن و حق آقای مهندس نبوی شنیدن این نـوع پرخاش‌ها خیلی شایسته نبوده است. تصمیمی گرفته‌اند. از این جهت برای ایشان قدری دلخوری به وجود آمده است.

مرعشی در ادامه انتخاب روحانی در سال ۱۳۹۲ و حمایت از او را مناسب دانست اما در ادامه درباره انتخاب ۹۶ گفت: من به طور قاطع موافق کاندیداتوری آقای روحانی نبودم. من می‌گفتم اگر آقای دکتر حسن روحانی برای دور دوم کاندیدا نشود، خودش به شخصیت‌های ماندگار تاریخ ایران تبدیل می‌شود و این اعتبار را برای روز مبادا ذخیره می‌کند.

برای جایگزینی تعداد زیادی بودند. من با آقای مرحوم‌ هاشمی ۲ ماه قبل از فوت‌شـان دو بار ملاقات کردم. دو هفته پشت سر هم رفتم و به ایشان گفتم با رهبری بروید روی کسی دیگر توافق کنید. آقای روحانی کار خودش را کرده است‌، این سرمایه را نسوزانیم. بگذاریم ذخیره بماند و سراغ کسی برویم که الان در شرایط پسابرجام بتواند کشور را بهتر اداره کند. آقای‌ هاشمی جلسه اول گوش دادند و گفتند فکر می‌کنم‌، جلسه دوم گفتند نه موافق نیستم.

آقای ‌هاشمی آدم واقع‌گرایی بود و شاید فکر می‌کرد حسن روحانی در هیچ شرایطی کنار نمی‌رود و رأی‌ها تجزیه می‌شـود و شکست می‌خوریم. همان‌طوری که اصولگرایان در عبور نکردن از احمدی‌نژاد به خودشان و کشور ضربه زدند. ما اصلاح‌طلبان و میانه‌روها هم در عبور نکردن از آقای روحانی در سال ۹۶ به خودمان و کشور ضربه زدیم.

مرعشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو و در پاسخ این سؤال که «شما هیچ گزینه‌ای به عنوان فروپاشی که این‌قدر در مورد آن هشدار می‌دهند را قبول ندارید؟ اظهار داشت: اصلاً فروپاشی اتفاق نمی‌افتد. نظامی که حداقل ۱۵ درصد جامعه جانشـان را برای آن می‌دهند، نیروهای مسـلح هم به آن وفادار هستند، در آن فروپاشی اتفاق نمی‌افتد. این‌ها آرزوهایی است که یک عده دارند و ‌محقق نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    چقدر وقیح هستید که از نام رهبری سوء استفاده میکنید
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    بارها هم پالکی های حسین مرعشی به وی نصیحت کرده اند که تو به اندازه دانایی ات حرّافی کن نه به اندازه دارایی ات که در باره اش حرف و حدیث فراوان هست! اما کو گوش شنوا که چون عقل نیست جان در عذاب است!!!
  • :) IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    آره خب شما که دیدین که گند زده، ندیدین؟ لابد بحران‌ها به منفعت شما بوده که خوشحال شدین! گفتین همین خوبه، همین بهترینه. ای خاک تو گور منافع باندی همتون که نهایت نداره چرا؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    5 1
    حداقل ۱۵ درصد ؟ برو بالا 115 درصد درست است.
    • فرید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      دوران پسامهسا !!!!! متوهم های روانی معلوم نیست از کدوم موتوری جنس میگیرن! این ضعف وحشتناک و اساسی دموکراسی رو نشون میده که همچین متوهم های خطرناکی حق پیدا میکنن خودشون در معرض رای و انتخاب مردم قرار بدن.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    کثافتها شما خاندان هاشمی که خودتون رو کشتین اون که رفت حسابش با مامورهای جهنمه نوبت تو مهدی ننشو خواهر افریتش هم میرسه
  • م IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    درودها بر جناب روحانی
  • سید IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 0
    بارها هم پالکی های حسین مرعشی به وی نصیحت کرده اند که تو به اندازه دانایی ات حرّافی کن نه به اندازه دارایی ات که در باره اش حرف و حدیث فراوان هست! اما کو گوش شنوا که چون عقل نیست جان در عذاب است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس