سوءمدیریت استقلال را به این روز انداخت/ به زودی بقیه باشگاه‌ها هم از آسیا حذف می‌شوند/ ۳۷۰میلیاردتومان پول استقلال در چند روز نیست شد/ این وضعیت مثل سرطان است!

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: سوء مدیریت و عدم توجه شورای عالی ورزش به جایگاه باشگاه ها باعث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شده است.

به گزارش مشرق، سید کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره علت حذف تیم استقلال از آسیا و ارتباط آن با مدیر عاملی علی فتح الله زاده اظهار داشت: من در ارتباط با آقای فتح‌الله‌زاده اظهارنظر نمی‌کنم. چون در جریان ریز ماوقع مدیریت ایشان نیستم. خود ایشان باید بیایند توضیح بدهند و بگویند که چه اتفاقاتی در این مدت رخ داده است. اما واقعیت این است که ما فوتبال حرفه‌ای و باشگاه داری مان مدتها بود بیماری سرطان داشت.

وی افزود: البته این سرطان هنوز هم در پیکر ورزش ما وجود دارد و فقط مشکل استقلال نیست بلکه همه باشگاه ها به این بیماری سخت مبتلا هستند. ما تا زمانی که رعایت اصول باشگاه داری را نکنیم و بحث جامع نظام باشگاه داری تبدیل به قانون نشود این مصیبت را در فوتبال داریم. خیلی وقت است که این مصیبت بر سر فوتبال ما آوار شده و چیز تازه ای نیست. تازه الان داریم صدایش را می شنویم.

مدیر فوتبالی کشورمان در ادامه افزود: ما باشگاه هایی داریم که ورشکسته هستند، باشگاههای داریم که محل درآمدزایی هایشان کور شده و روز به روز هم هزینه هایشان با توجه به افزایش تورم بالاتر می رود. به محض اینکه مدیران جدیدی برای باشگاه انتخاب می شوند تا به خواهند به خودشان بیایند و هزینه های قبلی را رتق و فتق کنند با هزینه های تازه از راه رسیده مواجه شده و در نهایت بار بدهی باشگاه ها سنگین و سنگین تر می شود. بدهی هایی که بعضاً غیر قابل پرداخت هستند.

اولیای تاکید کرد: زمانی که بنده مدیرعامل باشگاه استقلال بودم لااقل یک کنترل نسبی روی هزینه ها وجود داشت. برای نمونه در همین باشگاه استقلال ریخت و پاش های آنچنانی صورت نمی گرفت ولی در این سال ها ریخت و پاش ها به قدری زیاد بود که حتی با وجود ۳۷۰ میلیارد تومان پولی که از محل فروش سهام جمع‌آوری شده بود باز هم باشگاه نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی ادامه داد: با اینکه از مردم مظلوم اینهمه پول گرفته شد کلی هزینه صورت گرفت تا مثلاً افزایش سرمایه صورت بگیرد اما باز هم این همه بدهی روی دست باشگاه باقیمانده! واقعا جای تعجب دارد. ما در یک رقم ۳۷۰ میلیارد تومان آورده مردم را به عنوان افزایش سرمایه به باشگاه تزریق می کنیم ولی همین مبلغ هنگفت در کوتاهترین مدت نیست شد و باز هم لیست بلند بالایی از بدهی ها روی دست باشگاه ماند.

اولیایی اضافه کرد: مشخص است که با وجود چنین مبالغ هنگفتی و این همه بدهی مدیریت ایراد دارد. مشخص می شود که ما به شکل غیر استاندارد باشگاه را اداره می کنیم. بالاخره باید یک فکر اساسی صورت بگیرد. شورای عالی ورزش کجاست؟ ظرفیت قانونی برای حل این مشکلات شورای عالی ورزش است.

مدیر اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان‌کرد: باشگاه ها در فوتبال سنگ زیرین آسیاب هستند. باشگاه ها متولی این ورزش هستند. باشگاه ها متولی اجرای ورزش هستند اما در کشور ما باشگاه ها را به رسمیت نمی شناسند. باشگاه ها را به عنوان بنگاه های اقتصادی به رسمیت نمی شناسیم و فقط دولت را به رسمیت می شناسیم. دولت نگاه اجرایی به باشگاه ها دارد و هزینه اش را هم نمی خواد بپردازد.

اولیای تصریح کرد: نتیجه سوءمدیریت دولتی در امر ورزش حرفه‌ای همین است. این را هم بگویم در همین یکی دو سال آینده که دستورالعمل فیفا در رابطه با فیر پلی لازم الاجرا شود ۸۰ تا ۹۰ درصد باشگاه های فوتبال ما به روزگار استقلال دچار خواهند شد.

وی ادامه داد: فیرپلی مالی ابلاغ شده و همه کشور های اروپا از سال ۲۰۱۵ در حال اجرای آن هستند الان هم به آسیا ابلاغ شده و اگر قرار باشد از سال آینده اجرایی شود تا استانداردسازی صورت بگیرد، تقریبا ۹۰ درصد باشگاه های ما به سرنوشت استقلال دچار خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یدالله میش دو قلی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    یکی مث من باید یه عمر بدوه آخرشم حمال و مستراب شور و بیل زن و مُقَنّی بشه یکی هم مث اینها تو چند روز 370 میلیارد تومن گیرش میاد خدایا آخه دردمو به کی بگم چیشششششششششششش
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    8 1
    فتح الله زاده رو ممنوع الخروج کنید تا به حسابش رسیدگی بشه ! مسئله پول هنگفت در میونه !
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 0
    فتح الله زاده به لقمه کمتر از 200 میلیارد و 300 میلیارد راضی نیست .
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 0
    خرج تیم ملی های ملی استقلال و پرسپولیس از صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت میشه نگران نباشید بدبخت بازنشسته کارگری گرسنه بمونه عیب نیست بدین اینا بخورن
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      چرا بابت لگد زدن به توپ 1000 برابر حقوق استاد دانشگاه رو میدین به یه نفر؟ مملکت فوتبال و شوتبالیست نداشته باشه دچار مشکل میشه یا اگه استاد و دانشگاه نداشته باشه؟ بالاخره کی میخاد جلوی مفتخوری شوتبالیست های نمک نشناس و "سرود ملی نخوان" رو بگیره؟ ته این حماقت کجاست؟
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    3 1
    نوش جان اجرلو
  • رمضانعلی محمدیان IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    بسم الله.جنابشان اشتباهی فرموده فوتبال دچار سرطان شده در حقیقت فوتبال خودش از سرطان مهلک تر است برای فرد جویای سلامت جسم و روان و درنتیجه جامعه جویای سعادت دنیوی و اخروی یک نمونه میلیونها نفر بجای مطالبه گری برای امور معیشتی مثلا" مسکن محو تماشای رفتن توپی از این طرف زمین به آنطرف زمین هستند در حالی که با هم باز تکرار میکنم با هم دعوا دارند والگوی آینده سازان مملکت بجای پروفسور حسابی سمیعی شهریاری فخری زاده ووو شده مسی و رونالدو و غافل از اینکه راه علم و دانش برای همه باز است و از چند میلیارد عشق توپ یکی را مسی میکنند تا مابقی گاو شیرده شان بمانند و دوزخیان روی زمین نفهمند برده و بنده نظام سرمایه داری هستند و مانند چارلی چاپلین در فیلم عصر جدید لای چرخ دنده سیستم تولید ثروت غولهای مالک کارتل ها و تراستهای نوعا" صهیونیست خرد شده و میشوند و نه فکر خود بکنند و نه فکر آنان که این سیستم در حال چپاول غارت یا مثل فلسطین و یمن مظلوم در حال کشتار جمعی آنان است .والسلام
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    پول استقلال نه پول بیت المال؟؟
  • جواد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    این پول استقلال نبوده دودشد پول بسته زبان بیت المال بود که مدیرعامل بی‌عرضه استقلال بربادداد
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    370 میلیاردکه هیچ ، اگر3تریلیارد هم بدهند بازهم کم میآورید . دست مریزاد واحسنت! هنر آنست که با بازیکنان ایرانی فعالیت کنید وگرنه باخریدن رونالدو ومسی ،برنده شدن معنی ندارد.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    از هوادارانی پول می خوان که نوجوان و جوان هستند
  • میلاد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام اشتباه کردم در خصوص ورزش و فوتبال نظر دادم شما نظرم رو منعکس نکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس