کد خبر 1476803
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
دریاچه چورت

فضای رازآلود دریاچه چورت، جنگل‌های زیر آب مشهور در جهان را در ذهن تداعی می‌کند. حال و هوایی که خبر از جنگلی در دل این دریاچه می‌دهد.

به گزارش مشرق، جنگل‌های زیر آب، از پدیده‌های عجیب طبیعت هستند که نمونه‌های کمی از آنها در جهان دیده می‌شود. دریاچه چورت یکی از همین جنگل‌های غرق شده رازآلود است.

چورت در استان مازندران، در دل جنگلی میان ساری و کیاسر قرار دارد. دریاچه‌ای که به دلیل نزدیکی‌اش به روستای چورت، نام خود را از آن وام گرفته است. این دریاچه که در ارتفاع ۱۰۳۴ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است، حدود ۲.۵ هکتار وسعت دارد.

آشنایی با یک جنگل غرق شده +تصاویر

راز و رمز نهفته در چورت

فضای رازآلود دریاچه چورت، جنگل‌های زیر آب مشهور در جهان را در ذهن تداعی می‌کند. حال و هوایی که خبر از جنگلی در دل این دریاچه می‌دهد. بسیاری از جنگل‌های زیر آب در سراسر دنیا، از رانش زمین پدیدار می‌شوند، همان علتی که باعث شد، دریاچه چورت در سال ۱۳۱۸ شکل بگیرد و تا امروز پابرجا باشد. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد ایجاد شده و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی دربر گرفته‌است. در فصل‌های کم آب، دریاچه شکل واقعی خود را بیشتر نمایان می‌دهد، زمانی که درختان از دل آب بیرون می‌زنند و جنگل غرق شده در مقابل چشم‌ها ظاهر می‌شود. حال و هوای دریاچه وقتی مرموزتر می‌شود که مه روی دریاچه و جنگل‌های اطراف را در بربگیرد و صدای حیوانات و پرندگان در سکوت منطقه، طنین‌انداز شود.

آشنایی با یک جنگل غرق شده +تصاویر

از ماهیگیری تا شب‌نشینی

برای رسیدن به دریاچه چورت باید مسیری کوهستانی را پیمود. حدود یک ساعت از جاده اصلی ساری تا روستای چورت زمان لازم است. مسیر را باید از روستای چورت ادامه داد تا بعد از حدود ۲۰ دقیقه رانندگی در جاده خاکی، به دریاچه رسید. طبیعت زیبای منطقه هر گردشگری را برای سفر و دیدار از آن وسوسه می‌کند. بسیاری از گردشگران با قصد چادر زدن در اطراف دریاچه و اقامت شبانه، به منطقه می‌آیند، برای ماندن در کنار این دریاچه باید تجهیزات لازم از جمله چادر، کیسه خواب، روشنایی و موادغذایی همراه خود داشت. دریاچه چورت می‌تواند مقصدی جذاب برای ماهیگیران باشد. بسیاری از گردشگران با امید صید ماهی، قلاب در آب می‌اندازند و در آرامش، از طبیعت بکر منطقه لذت می‌برند. اگرچه شنا در جنگل‌های غرق شده بسیار خطرناک و غیرقانونی است اما کشت و گذار با قایق‌های پدالی در میان دریاچه می‌تواند لحظاتی لذتبخش را خلق کند.

آشنایی با یک جنگل غرق شده +تصاویر

فصل سفر به چورت

سفر به دریاچه چورت زمان و فصل خاصی ندارد. در بهار هوا بسیار مطبوع است و هنوز خنکی زمستان در منطقه حس می‌شود. تابستان دریاچه پرآب و جنگل سرسبز است و در شب‌ها می‌توان از خنکی هوا لذت برد. در پاییز، درختان رختی رنگارنگ به تن می‌کنند و جنگل غرق شده رخ نمایی می‌کند. زمستان نیز اگر چه زیبایی‌های خاص خود را دارد اما هوا کمی سرد خواهد بود و اقامت شبانه چندان میسر نیست.

آشنایی با یک جنگل غرق شده +تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    20 1
    🌴الله آکبر چقد قشنگه- مشرق ماشاالله امسال گل کاشتید،بامعرفی آثارباستانی وجاهای دیدنی طبیعت زیباخیلی استفاده بردیم دست گل تان درد نکند..🌴
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    5 1
    سریع آدرس اعلام کنید کرونایی ها دور و اطرافش اطراق کنند!
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    بسیار زیباست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس