آمریکا: میزبانی از رئیس جمهور تایوان با اصل چین واحد تعارض ندارد

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک کشورش در مسیر گذر به آمریکای لاتین، با اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد و مواضع چین در مخالفت با این سفر را اغراق آمیز دانست.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا در مسیر گذر به آمریکای مرکزی، با پایبندی واشنگتن به اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد.

این مقام ارشد دولت بایدن که با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود مواضع اغراق آمیز چین درباره توقف رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا هیچ توجیهی ندارد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های پکن برای تغییر وضعیت در تایوان، ما را از تسهیل شرایط برای توقف هر رئیس جمهور تایوان در خاک آمریکا منع نمی‌کند.

این مقام ارشد آمریکا بدون اشاره به مواضع مداخله جویانه کشورش در زمینه پرونده تنگه تایوان، پکن را به تلاش برای حفظ کانال‌های ارتباطی فرا خواند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که رئیس جمهور تایوان طی سخنانی قبل از سفر به آمریکا گفت که تایپه تسلیم هیچ گونه فشار خارجی نخواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مورخ ایرانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    باور بفرمایید تمام کشورهای جهان گاو شیرده آمریکا هستند حتی چین؛ فقط ایران گاو شیرده نیست اونم چون شیر ندارد و گاو نر است!
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    چین واحد اصلاً معنی نداره !! هرجایی ممکنه مستقل شه از یه جای دیگه ، برا خیلی از کشورهام اتفاق افتاده ، بخوان و نخوان باید سفارت تایوان و همه جا باز کنند
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    توکه راس میگی برپدر دروغگوها لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس