خرازی: برخی از برنامه‌های هماهنگ کشور در زمینه روابط خارجی ناآگاهند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره سفرش به سوریه و لبنان گفت:برخی این سفر و سفرهای شمخانی را ناهماهنگ با وزارت خارجه تلقی کردندکه نشان می‌دهد از برنامه‌های هماهنگ کشوردر زمینه روابط خارجی ناآگاهند.

به گزارش مشرق، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر «هماهنگی کامل» پیشبرد روابط خارجی کشور در حوزه‌های امنیتی، راهبردی و اجرایی، شرایط حاکم بر منطقه را نشانه‌ای از موفقیت سیاست خارجی ایران توصیف کرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی پس از بازگشت از سفر به دمشق و لبنان گفت: این سفر که با هماهنگی وزارت امور خارجه به منظور برداشت‌های راهبردی از وضعیت این دو کشور انجام شد، میزان تاثیرگذاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر منطقه نشان می‌داد.

وی تاکید کرد: حضور مجدد سفرای کشورهای عربی در دمشق نشان‌دهنده بازگشت ثبات به سوریه پس از جنگ ویرانگری است که از خارج مدیریت می‌شد.

رئیس شورا همچنین با اشاره به ارزیابی سفر به بیروت تصریح کرد: در لبنان نیز حزب الله به قدرتی تبدیل شده است که موجب شده رژیم صهیونیستی جرأت تجاوز به لبنان را از دست بدهد.

خرازی تاکید کرد: این شرایط موفقیت سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برخی بازتاب‌ها درباره سفر به این دو کشور گفت: متاسفانه برخی افراد از اخبار این سفر سوءاستفاده کرده این سفر و سفرهای آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی (شعام) را ناهماهنگ با وزارت خارجه تلقی کردند که نشان می‌دهد از برنامه‌های هماهنگ کشورمان در زمینه روابط خارجی ناآگاهند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: طبیعی است که حل مسائل عالی امنیتی با شعام و پیشنهاد راهبرد با شورای راهبردی و اجرای سیاست خارجی با وزارت خارجه است که در هماهنگی کامل انجام‌ می‌شود. طبعا اشاعه اینگونه تفسیرهای نادرست به مصلحت روابط خارجی کشور نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    8 0
    خرازی وزیر خارجه اصلاحات بود‌
  • z IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    2 1
    به نظر میرسه در ایران برای هر چندتا کشور یه وزیر خارجه گذاشتن که یه وقتی خدا نکرده کاری زمین نمونه !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس