نشت عظیم مواد رادیواکتیو از یک نیروگاه هسته‌ای در آمریکا

تهران- ایرنا- نشت بیش از یک و نیم میلیون لیتر آب رادیو اکتیو از یک نیروگاه هسته‌ای آمریکا در ایالت مینیاپولیس نگرانی زیادی درباره آلوده شدن آب‌های زیرزمینی و سطحی ایجاد کرده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از دیلی تلگراف انگلیس، شرکت اکسل انرژی (Xcel Energy) که تأسیسات شمال غربی مینیاپولیس را اداره می‌کند، اعلام کرد نشت حدود یک و نیم میلیون لیتر آب حاوی تریتیوم در ماه نوامبر رخ داده است اما توضیح نداد که چرا بیش از سه ماه منتظر مانده تا به طور عمومی آنچه اتفاق افتاده است را تأیید کند.

این شرکت گفت که به مقامات ایالتی و کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای فدرال (NRC) هنگامی که از نشت در اول ماه آذر مطلع شد اطلاع داده، اما تا این هفته اعلام نکرده است.

تریتیوم یک ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن است که محصول جانبی تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای است. این ماده همچنین می‌تواند به طور طبیعی تولید شود.

کریس کلارک رئیس این شرکت در بیانیه‌ای، گفت: اگرچه این نشت خطری برای مردم یا محیط ‌زیست ایجاد نمی‌کند اما ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و در حال تلاش برای رسیدگی ایمن به وضعیت هستیم.

آژانس کنترل آلودگی مینه‌سوتا نیز اعلام کرد که هیچ بخشی از آب‌های آلوده به رودخانه می‌سی‌سی‌پی نرسیده یا منابع آب آشامیدنی را آلوده نکرده است.

این آژانس گفت که مقامات ایالتی به طور فعال در حال بررسی داده‌ها و نظارت بر تلاش‌های اصلاحی هستند.

شرکت اکسل انرژی گفت که حدود ۲۵ درصد تریتیوم آزاد شده را بازیابی کرده است و در طول سال به بازیابی ادامه خواهد داد.

این نشت از یک لوله آب بین دو ساختمان در نیروگاه هسته‌ای مونتیسلو در ۶۳ کیلومتری شمال غربی مینیاپولیس بزرگترین شهر ایالت جایی که دفتر مرکزی شرکت اکسل انرژی در آن قرار دارد، سرچشمه گرفته است.

نشت مزبور در طول آزمایش معمول آب زیرزمینی شناسایی و با هدایت آن به یک مرکز تصفیه داخل کارخانه مهار شد.

شرکت اکسل انرژی ادعا کرد که مخازن بزرگی برای ذخیره آب بازیافتی تا زمانی که بتوان آن را تصفیه و استفاده مجدد کرد، خواهد ساخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    کارخودشونه دولت آمریکا داره مواد شیمیایی و رادیواکتیوی رو نشت میده تا دخترا نرن مدرسه!!
  • ح IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 0
    حمله اتمی دولت آمریکا به مردم آمریکا! همونطور که قبلش با خارج کردن قطار های حامل مواد شیمیایی به کردمش حمله شیمیایی کرده بود!! خدا جای حق نشسته دانش آموز های مارو مسموم میکنید و این بلایا سرتون میاد!!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    خداییش این یانکی های گاوچرون تروریست همجنس باز آفتابه هم نمیتونن بسازن چه برسه به نیروگاه هسته‌ای!! خخخخخخخخ
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      حرف مفت نزن کمونیست
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    شهر مینیاپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس