کد خبر 1470794
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

برخی کانال ها امروز نوشتند: "صحبت‌های گروسی در تهران، نتانیاهو را آشفته کرد.

آنها نوشتند: "نتانیاهو در واکنش به اظهارات گروسی که هرگونه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای را غیرقانونی خوانده بود، گفت: گروسی فردی شایسته است که اظهارات نامناسبی را بیان کرد. خارج از چه قانونی؟ آیا برای ایران که آشکارا خواستار نابودی ماست، جایز است ابزار کشتار برای نابودی ما را سازماندهی کند؟ آیا ما از دفاع از خود منع شده‌ایم؟ بدیهی است که مجاز به این کار هستیم".

آیا این اظهارات و تحلیل آن به عنوان "آشفتگی نتانیاهو"، فی نفسه می تواند ارزیابی ما نسبت به کج کارکردی آژانس، به ویژه در دوره رافائل گروسی را که متهم به همکاری نزدیک با اسرائیل است، تغییر دهد یا خوش بین کند؟!

گروسی دیروز در تهران دو نکته گفت. یکی در پاسخ به پرسشی درباره درباره تهدید حمله اسرائیل و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران که گفت: "هر گونه اقدام نظامی علیه نیروگاه‌های اتمی، محکوم و غیرقانونی است. امیدوار هستیم بتوانیم از هر تاسیساتی اتمی دفاع کنیم".

و نکته دوم درباره مقایسه بازرسی ها از ایران و اسرائیل: "این سوال مهمی است و من مکررا وقتی به ایران و خاورمیانه سفر می‌کنم، می‌شنوم. آژانس بازرسی‌ها را بر پایه توافق‌های حقوقی که با کشورها دارد، انجام می‌دهد. ایران به دلیل عضویت در NPT، مشمول بازرسی‌ها می‌شود. البته برخی مانند اسرائیل عضو نیستند. جامعه ایران این موضوع را درک کند که من نمی‌توانم جایی را که دلم می‌خواهد، بازرسی کنم، یا کشوری را بر اساس دلبخواه یا دیدگاه‌های سیاسی‌ام هدف قرار دهم".

سوال و مسئله کانونی درباره کارکرد آژانس و مدیر کل آن، این است که چرا ایران با وجود بی سابقه ترین همکاری ها طی دو دهه گذشته، مورد بیشترین و فزاینده ترین فشار های آژانس قرار گرفته، اما یک صدم این فشار ها متوجه رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی نشده هیچ؛ بلکه آژانس، دعاوی این رژیم دارای تسلیحات اتمی را هم مبنای فضا سازی علیه ایران قرار داده است؟!

این حجم از رفتار دوگانه و سیاسی کارانه، موجب شده تا پرونده سازی در آژانس -با وجود دو دهه همکاری ایران، ترور دانشمندان و انواع خرابکاری ها علیه تاسیسات هسته ای ما- متوقف نشود؛ یا حتی آژانس و شورای امنیت، دولت های پشت پرده خرابکاری و ترور را مواخذه و بازخواست کنند.

این اجحاف رذیلانه چیزی نیست که مثلا با واکنش نتانیاهو به کلی گویی گروسی درباره حملات به تاسیسات هسته ای کشور ها، رفع و رجوع یا فراموش شود. بلکه باید به یاد داشت عملیات ترور و خرابکاری، بدون درز اطلاعات سرّی جمع آوری شده از سوی آژانس ممکن نبوده است.

این را هم به یاد داشته باشیم که برخی محافل صهیونیستی پس از برجام فاش کردند که مواضع آنها علیه توافق با ایران، جنگ زرگری و تکمیل بازی پلیس خوب و پلیس بد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    7 2
    اصلا نباید راهش بدهند. از طرف کسایی که بمب اتم رو روی سر مردم جهان زده و یا خودشون بمب اتم دارند اومده ببینه نکنه ایران این بمب اتم جیزّ و بد رو داشته باشه!! اگه جیزّه و بده، پس برو پیش غربی ها بگو از بین ببرند، غربی هایی که بعضا روی سر مردم استفاده کردند!!! ایران نداره، میگه حرامه، اومده ایران!!! این مردکِ احتمالا نوکر حقیر رو راهش ندین.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      3 2
      اخوی راهش نداند، دعوتش کردند! چطور متوجه نشدی که به التماس افتادند بلکه 1% بتونن برجام رو زنده کنن! گرفتی... نه نگرفتی!
  • سید IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    10 2
    این کاسه لیس صهیون ها را خبرنگاران ما به این سادگی نبایست رها می کزدند و بالعکس با سؤال پیچ کردنش باید مجبورش می کردند تا خود را در برابر دوربین ها رسوا کند!!!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    6 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • محمدایوب IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    مشکل ما آمریکا واسراییل وگروسی نیست مشکل ما غده سرطانی وسرمایه های اسراییل منافقین انقلاب در داخل کشور هستند این حرام خواران هستند که دائم فریاد میزنند چرا هرچه آمریکا می گوید چشم بسته قبول نمی کنید وبه خواسته های او تن نمی‌دهید طوری به مردم القا میکنند که اگر با آمریکا کنار بیاییم زندگی همه گل و بلبل می شود وامریکا هم تعطیلی سیستم موشکی ما ونفوذ منطقه ای ما را بعد هسته ای می خواهد تعطیلی موشکی هم یعنی یک شب همه خوابند اسراییل تمام تاسیسات زیر بنایی مارا مانند عراق نابود میکند ونفوذ منطقه ای هم یعنی اینکه اسراییل دست از پا خطا کند مقاومت تلافی کرده تعطیل شود خیال او راحت شده پس اول باید این سربازان آمریکا در داخل را باید فکری کرد
  • م. ناظر IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    فقط و فقط مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    متاسفانه آقا رئیسی با استفاده از وزیر روحانی همان مسیر خوشخیالی و نصحیت درمانی در قبال آژانس یهودی و نوکر منافع اسرائیل در پیش گرفته است....
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    در 4 دهه اخیر سیاست خارجی در تراز انقلاب اسلامی ظاهر نشده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس