اوکراین درباره سرقت مواد رادیواکتیو توسط روسیه صحنه سازی می کند

وزارت دفاع روسیه می گوید اوکراین قصد دارد تا ادعای سرقت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای چرونوبیل توسط ارتش روسیه را مطرح کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از تلاش اوکراین برای طرح ادعای سرقت مواد رادیواکتیو علیه مسکو خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که کی یف در تلاش است تا شواهد جعلی دال بر دزدی ادعایی مواد رادیواکتیو از سوی ارتش روسیه از نیروگاه هسته ای چرنوبیل را تهیه کند.

ستاد مشترک هماهنگی واکنش بشردوستانه روسیه امروز اعلام کرد که در این اقدام ضد روسی متخصصان نروژی، سرویس‌های ویژه اوکراین را همراهی می کنند تا دستور العمل هایی درباره وجود آلودگی رادیواکتیو در منطقه ایجاد کنند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که در حال حاضر، کارشناسان نروژی در مناطق مجاور بزرگراه کی‌یف-پریپیات، و نیز در شهرک های بوچا، گوستومل و ایرپین، در حال بررسی نمونه خاک این منطقه هستند تا بر مبانی آن دستورالعمل های جعلی را در مورد وجود «آلودگی مواد رادیواکتیو» ادعایی در این مناطق را با نمایندگان دولت اوکراین تنظیم کنند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    روسیه به تنهایی به اندازه کل دنیا مواد رادیواکتیو داره بعد این اوسکولا میگن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس