کد خبر 1473488
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
رقم پرداختی‌های بازیکنان استقلال مشخص شد/ اقدامات مالی فتح‌الله‌زاده برای آبی‌ها

در حالی که بازیکنان استقلال ۵۵ درصد از پیش قراردادهای دریافت کرده‌اند ظرف چند روز آینده بخشی دیگر از مطالبات خود را دریافت خواهند کرد تا با شارژ مالی به تعطیلات نوروزی بروند.

به گزرش مشرق، ریکاردو ساپینتو در نشست مطبوعاتی پس از پایان مسابقه با فولاد خوزستان از شرایط مالی استقلال ابراز ناراحتی کرد. سرمربی آبی‌ها در روزی که تیمش به پیروزی با ارزش مقابل حریف قدرتمند خود دست یافته بود، از عدم پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان استقلال حرف زد اما بد نیست بدانید در این فصل چه اقداماتی در باشگاه استقلال از نظر مالی انجام شده است.

این در حالی است که استقلال لیگ برتر را با مدیرعاملی مصطفی آجورلو آغاز کرد، مدیرعاملی که که در هفته هفتم از سوی هیئت‌مدیره برکنار شد و جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد.

فتح‌الله‌زاده در سخت‌ترین شرایط روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال تکیه زد، او در شرایطی به این باشگاه برگشت که این باشگاه نه تنها منابع مالی در اختیار نداشت بلکه با کوهی از مشکلات مالی همراه بود. پرداختی به کادرفنی و بازیکنان استقلال چالش بزرگ فتح‌الله‌زاده در هفته‌های ابتدایی حضور در استقلال بود. اعضای این تیم در حدود ۱۸ درصد از پیش قراردادهای خود را دریافت کرده بودند و این موضوع به شدت ناراحتی و اعتراض آنها را فراهم کرده بود.

فتح‌الله‌زاده برای اینکه بتواند قرارادهای بازیکنان و مربیان استقلال را پرداخت کند تلاش‌های گشترده‌ و شبانه‌روزی را انجام داد. او توانست پرداختی بازیکنان را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

در حال حاضر بازیکنان استقلال ۵۵ درصد از قراردادهی خود را دریافت کرده‌اند. در فهرست پرداختی‌های آبی‌پوشان برخی از از آنها حتی ۶۵ و ۸۰ درصد نیز پول گرفته‌اند.

ظرف چند روز آینده باز هم بخشی دیگر از مطالبات استقلالی‌ها پرداخت می‌شود تا آنها با شارژ مالی به تعطیلات نوروز بروند.

مدیرعامل تازه وارد استقلال به جز بدهی‌های معوقه به اعضای تیمش، دردسرهای دیگری را نیز پیش روی خود داشت. عدم پرداخت قسط دوم محمد محبی شرایط ویژه‌ای را برای باشگاه استقلال ایجاد کرده بود. تنها چهار روز به پرداخت طلب ۲۳۰ هزار دلاری سانتاکلارا باقی مانده بود و قرارداد بازیکنی که در این فصل یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مهره‌های استقلال بوده، فسخ و او باید از جمع آبی‌پوشان تهرانی جدا می‌شد اما این مبلغ با پیگیری مدیریت استقلال تامین و به باشگاه سانتاکلارا پرداخت شد.

اشتباه برخی از عوامل مالی اداری باشگاه استقلال منجر به این شد که گابریل پین، دستیار فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال، به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کند. طبق قراردادی که این مربی ایتالیایی با باشگاه استقلال به امضا رسانده بود، باید مالیاتش را پرداخت می‌کرد اما در زمان مدیریت گذشته نامه‌ای به اداره مالیات فرستاده شد مبنی بر اینکه باشگاه استقلال این بدهی را پرداخت می‌کند! این اتفاق باعث شد تا پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال بسته شود اما فتح‌الله‌زاده بدهی به پین را پرداخت کرد.

باشگاه استقلال در زمان مدیریت مصطفی آجورلو اعلام کرده بود بدهی به هرویه میلیچ را پرداخت کرده است اما چند ماه بعد او به فیفا شکایت کرد و پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال را بست تا مشخص شود پولی به حساب وی واریز نشده است. فتح‌آلله‌زاده نماینده باشگاه استقلال را به ترکیه فرستاد و به صورت نقدی به میلیچ پول داد تا این پرونده نیز مختومه شود.

مهدی قایدی که در ابتدای فصل به صورت قرضی به استقلال پیوست، برای استقلال بار مالی زیادی را به همراه آورد. او دو سال پیش به امارات رفت تا استقلال با پول حاصل از فروش وی، بدهی استراماچونی را پرداخت کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه به صورت قرضی و با صرف هزینه چند ده میلیاردی به ایران بازگشت. قایدی در شرایطی به صورت قرضی به استقلال برگشت که مدیران وقت استقلال قول دادند در چند قسط مبلغ چند صد هزار دلاری را به باشگاه شباب الاهلی امارات پرداخت کنند. دو قسط ابتدایی این توافق از سوی مدیریت گذشته استقلال پرداخت نشد تا این چالش را به چالش‌های استقلال اضافه شود. فتح‌الله‌راده با سفر به امارات اجازه قایدی را از مدیران باشگاه اماراتی گرفت تا او در استقلال به فوتبالش ادامه دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشادتاجی ۴۴۴۴ IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    تاج کبیراسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس