کشف شبکه و تجهیزات خرابکاری در شب چهارشنبه آخر سال از سوی وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد.

متن اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

به استحضار ملت شریف ایران میرساند؛ به دنبال دریافت اطلاعات معتبر در خصوص وجود توطئه های چندگانه ای برای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در شبهای منتهی به چهارشنبه ی آخر سال، سربازان گمنام امام زمان (عج) در روزهای گذشته با بکارگیری انواع شیوه های ردیابی اطلاعاتی، امنیتی و فنی، موفق به شناسایی و بازداشت چندین تیم تروریستی و کشف انواع مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجکهای دستی و خمپاره های دست ساز شدند. از جمله تیم های بازداشت شده و مواد انفجاری مکشوفه میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- شناسایی و بازداشت تیم ۲۱ نفره از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران شامل تعدادی از عوامل سابقهدار گروهک، زندانیان آزاد شدهی منافقین و عوامل عملیاتی آماده انجام اقدامات تروریستی. متهمین بازداشت شده اقدامات خرابکارانهای همچون آتش زدن اموال عمومی، بهویژه اتوبوسها در چهارراههای شلوغ و تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپارههای دستساز را در برنامه داشتند.

۲- شناسایی و بازداشت یک هسته ی وابسته به گروهکهای تروریستی منافقین و شبکه ی همکار آن در مشهد مقدس و کشف تعداد ۳۰۰ نارنجک دست ساز (سه راهی انفجاری) که برای استفاده در شب چهارشنبهی آخر سال فراهم شده بودند. ضمناً همه عناصر دستگیر شده دارای سابقهی حضور مؤثر در اغتشاشات خیابانی پاییز گذشته هستند و علاوه بر تولید نارنجکهای دستی پیشگفته، تعداد فراوانی کوکتل مولوتف تولید و انبار نموده و برنامههایی برای ایجاد راهبندانهای مصنوعی، حمله به مراکز خاص و انجام خرابکاری طراحی کرده بودند.

۳- کشف تعداد ۱۶۲ نارنجک دست ساز، بیسیم و مقادیر فراوانی مواد اولیهی تولید نارنجک در یکی از شهرهای غرب کشور و دستگیری عوامل اصلی تهیهی مواد پیشساز بمب در آن شهرستان و مرتبطین آنها در تهران.

۴- شناسایی کارگاه دیگری در یکی از شهرهای غرب کشور که علاوه بر تهیه، انبار نمودن و فروش غیرقانونی مواد منفجره، به تولید انبوه برخی مواد انفجاری میپرداخت. در این کارگاه انواع مواد پیشساز و خط تولید کامل بمبهای دستی مستقر بود که عناصر اصلی بازداشت، مواد پیشساز بمب ضبط و کارگاه توقیف شد.

۵- کشف دو کارگاه تولید بمبهای دستیِ دارای ترکش در یکی از استانهای شمالغرب کشور و بازداشت عامل اصلی و تعدادی از همکاران وی. علاوه بر آن مقادیر فراوانی مواد شیمیایی پیشساز بمب، مواد محترقه و بمبهای بزرگ آماده انفجار و تجهیزات کارگاهی مرتبط نیز کشف و توقیف شد. اگرچه عوامل اصلی این پرونده از عناصر بومی استان فوقالاشاره هستند اما با متهمین متعددی در استانهای غربی، شرقی و پایتخت کشور در ارتباط بودند که کلیهی مرتبطین آنها شناسایی شده، تعدادی بازداشت و تعداد دیگری فعلاً تحت نظر قرار گرفتهاند.

۶- گروهک تروریستی منحلهی دمکرات اقدام به اعزام تیمی با هدفِ خرابکاری در شب چهارشنبهی آخر سال نموده بود که بلافاصله مورد رصد سربازان گمنام قرار گرفت و اعضای آن پیش از هر اقدامی بازداشت شدند. همچنین ۱۰ محمولهی نظامی شامل سلاحهای کمری، نارنجک، مقادیر زیادی فشنگ و خشاب و اقلامی برای انجام جنگ روانی در شب چهارشنبهی آخر سال کشف و ضبط گردید.

در پایان متذکر میگردد که گرچه با کشف کارگاهها، مواد و تجهیزات انفجاری و دستگیری عناصر تروریستی فوقالاشاره، ضربات سهمگینی بر تشکیلات، نفرات و برنامههای تروریستها وارد آمد، با این حال ضرورتِ رعایت حداکثری ملاحظات امنیتی در شبهای پیشرو همچنان مورد تأکید میباشد. تروریستها در ادامهی جنگ ترکیبی و اغتشاشات پاییز گذشته و ناکامی سناریوی مرکزی خویش، اکنون شدیداً به دنبال آسیبرسانی به مردم و انتساب اقدامات جنایتکارانهی خود به حافظان نظم و امنیت کشور هستند. لذا جان برکفان بینام و نشان ملت بزرگ ایران اعلام مینمایند که همچون همیشه با تمام توان خود به ایفای وظایف خویش میپردازند و در رویارویی با تروریسم صهیونیستی، قاطع و کوبنده عمل خواهند کرد. همچنین از مردم فهیم و بابصیرت نیز تقاضا دارند ضمن هوشیاری کامل در شبهای منتهی به چهارشنبه آخر سال و مراقبت از فرزندان خود، در عین حال موارد مشکوک را به ستاد خبری وزارت به شماره ۱۱۳ گزارش نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    19 1
    عفو خوردن و دوباره اومدن تو میدان! ولله اشتباه محض بود بعضی ها الکی ازاد شدند
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 0
      ممکن است مجری اشتباهاتی کند اما اصل طرح کل شورشها را خواباند مامورین درست باید راهوری کنند درمان این همه التهاب آرامش است درمان توحش آرامش بخشی است در آن بکوشیدوبخاطر حاشیه اصل را نفی نکنید
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      5 1
      این دفعه نباید بگذارید کار به دستگیری و زندان بکشه تو همون صحنه میدانی باید بهشون شلیک بشه و تو همون صحنه باید مجازات بشن....
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 1
      میدونی تخلیه اطلاعاتی و رعایت قانون و عدالت چیه؟
  • فاطمه IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    13 1
    انشاالله که خداوند اینبار هم مکرشان را مانند همیشه به خودشان بر می گرداند وهیچ غلطی نمی توانند بکنند 44سال هست که بر علیه انقلاب مکر می کنند ولی خداوند مکرشان را به خودشان بر می گردانند همان گونه که در قران به پیامبر ص در مورد دشمنان دینش وپیامبرش وعده داده است ووعده پیروزی به پیامبر ص ومسلمانان داده است وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرين و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا ما برای تو پیروزی آشکاری فراهم ساختیم
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      1 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    10 0
    ابن درسته وقتی فراخوان پیش پیش میدن شما هم پیشاپیش ازشون استقبال کنید
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    15 1
    درود بر نیروهای امنیتی، جناب قوه قضاییه کم کاری نکن و این جونورها رو اعدام کن
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 1
      آخه زیر تابوت نجس هر کدومشون رو 40 نفر می گیره. همه رو که نمی شه اعدام کرد. برخی سمپات و هوادار بودند یا فقط طرف تماس واقع شدند
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 1
      تهمت نزن
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    13 3
    اینها نبایستی زنده به بازداشتگاه برسند. قانون که به درد نمیخوره. یعنی راهکار ب درد بخوری نداره. حتما اینا باید یه عده را بکشند تا اعدام شوند.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 2
      ۲۱:۴۶ خود تو با این افکارت بدتر از منافقین و تروریستها هستی و از جنس آنها
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      2 1
      خدا خرو میشناسه که بهش شاخ نمیده،
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    10 0
    خدا خیرتون بده
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    15 1
    تحویل بگیرید آقای قوه قضاییه این بیشرفها همون بیشرفهایی هستن که آزاد شدن ،ما منافق توبه کرده نداریم.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      2 0
      منبع حرفات؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    7 2
    خیلی ممنون از قوه ی قضاییه که فرمان عفو رهبری رو جوری اجرا کردن که اعضای منافقین جزو آزاد شدگان بودن!
  • US ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    12 1
    این ... ها از سطح کشور پاکسازی نشدن؟! ورودی های اقلیم کردستان و ترکیه و پاکستان را کنترل کنید
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      3 1
      و آذربایجان 😈
  • جاسم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 3
    داستان دشمن فرضی شروع شد خخخخخخخخ
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      کوفت و التماس تفکر درست
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    آفرین به نیروهای امنیتی خدا قوت.
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 4
    چقدر مخالفای نظام زیاد شدن
    • ح IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 0
      چند نفرید روهم؟؟
  • پاینده باد ایران IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    خدا قوت به سربازان گمنام امام زمان عج
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 1
    این نظام مقتدر و ولایی جمهوری اسلامی ایران عزیز است. سروصدا و بانگ نخراشیده مزدوران را پیش از هر اقدامی خوابانده و تروریست های نعره زن را به بازداشتگاه هایی که برای همین منظور خالی شده هدایت می کند. ویران گران شمارشان بسیار معدود اما خیلی پر سروصدا هستند کلک عمرو عاص را سوار می کنند که برای آمدن به میدان صفین تعداد زیادی طبل توخالی هم آورد که وقتی می نواختند صدایش همه دشت را پر می کرد اما همه اش طبل توخالی بود و دیدیم که باز کلک نمی زدند مالک اشتر معاویه علیه الهاویه و شیطانش عمرو عاص را به درک واصل می کرد. اینک از فتنه خبری نیست و کادرهای تروریست منافقین ، کومله ، دموکرات و...دستگیر شده اند و برخی نیز در دخمه ها روز وشبشان یکی است و فراخوان داده اند امشب تخریب خواهند کرد همه حافظان امنیت آماده باش صددرصدی بوده و آماده سرکوب جدی تروریست ها هستند چرا که دیگر عناصر احساساتی که ناآگاهانه وارد فتنه شده بودند صف خودشان را جدا کرده اند پس هرکسی خواست دست به تخریب بزند قطعا تروریست و منافق بوده و به نام الله و فرمان فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای، همه اشان را به کمک نیروهای حافظ امنیت سرکوب خواهیم کرد.سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    2 0
    مشرق . ترافیک داره مردمو دیوونه میکنه مخصوصا تابستون ها که هوا گرمه خواهشا به مسولین صدا و سیما بگین فرهنگسازی کنن مردم با دوچرخه جابجا بشند مثل هلند فرانسه ژاپن با اینکه بیشترین تراکم رو دارن کمترین ترافیک رو دارن
  • htn IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 1
    خدا قوت و دست مریزاد به سربازان گمنام امام زمان
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 1
    همین الان معلوم نیست صدای ترقه هست یا انفجارهای نارنجک و .... این کثافت های کومله و منافقین رو با موشک بزنند باید از روزهای قبل از چهارشنبه سوری اینها رو با موشک می زدند که در حالت فرار و تدافعی قرار بگیرند نه اینکه باز فرصت خرابکاری پیدا کنند....
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    1 1
    عفو کار بسیار اشتباهی هست باید ایندفعه اعدام شوند
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    خدا نگهدارتان سربازان گمنام امام زمان
  • عبدالله IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    قوه قضائیه رحم بر این موجودات نجس کثیف خونخوار نکند. و هر چه سریعتر این مفسدین فی الارض و فاضلابهای کثیف رو اعدام کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس