آیا اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است؟

تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی، تاثیر قابل توجهی بر جامعه صهیونیست های اشغالگر گذاشته است.

سرویس جهان مشرق - بیش از سه ماه است که سرزمین‌های اشغالی شاهد التهابات و درگیری های سیاسی و اجتماعی گسترده است، به گونه ای که تمامی ساختار ها و مسائل این رژیم، تحت تاثیر درگیری‌ها و اختلافات داخلی قرار گرفته و وضعیت ویژه ای را برای صهیونیست ها ایجاد کرده است.

آخرین نظر سنجی های انجام شده از صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی، حاکی از آن است که وضعیت موجود در در فلسطین اشغالی، تا چه میزان تحت تاثیر اختلافات و اعتراضات اخیر قرار گرفته است. بر این اساس، ‌ به عقیده عموم صهیونیست ها وضعیت امروز اسرائیل به همان اندازه که بعد از شکست در جنگ دوم لبنان وخیم بود، اکنون وخیم شده است.

نظر سنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از وضعیت رژیم صهیونیستی چه می‌گوید؟
معاریو:
به عقیده عموم صهیونیست ها وضعیت امروز اسرائیل به همان اندازه که بعد از شکست در جنگ دوم لبنان وخیم بود، اکنون وخیم شده است

وب سایت معاریو در این رابطه نوشت: با تداوم طوفان پیرامون اصلاحات ساختار قضائی که توسط دولت نتانیاهو پیش برده می شود، حمایت آشکار از این طرح از یک سو و مخالفت شدید با آن از سوی دیگر، به نظر می رسد که شهروندان اسرائیلی (صهیونیست) بیش از گذشته نگران آینده خود هستند.

بر اساس شاخص یک موسسه صهیونیستی (دموکراسی اسرائیل) که ماه گذشته انجام شد، تنها ۳۱ درصد از مردم اسرائیل به آینده امنیت اسرائیل خوش بین هستند که کاهش شدیدی نسبت به ۴۶ درصد در ماه ژانویه وجود دارد. ۷۲ درصد از رای دهندگان معتقدند که تنش های درون جامعه (صهیونیستی) و بین جریان های سیاسی وخیم تر شده است. علاوه بر این، ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان می ترسند که در یک حمله شهادت طلبانه از سوی فلسطینیان آسیب ببینند.

نظر سنجی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از وضعیت رژیم صهیونیستی چه می‌گوید؟

نسبت کسانی که وضعیت کلی رژیم صهیونیستی را بد یا بسیار بد تعریف می کنند، از اکتبر ۲۰۲۲ از ۳۰ درصد، اکنون به ۴۷ درصد رسیده است که این بالاترین میزان در این زمینه از سال ۲۰۰۷، پس از جنگ دوم لبنان است.

۴۹ درصد از معترضان مخالف نتانیاهو، موافق هستند که نافرمانی نیروهای ذخیره ارتش از خدمت به عنوان بخشی از اعتراضات به طرح تغییر در ساختار قضائی مجاز است، در حالی که ۱۷ درصد از افراد غیر معترض با این مسئله موافق هستند.

همچنین شاخص های این موسسه نشان می دهد که ۳۷ درصد از رای دهندگان به اپوزیسیون (احزاب مخالف نتانیاهو به رهبری لاپید) به طور جدی اخیراً به صدور گذرنامه خارجی برای مهاجرت از سرزمین های اشغالی فکر کرده یا اقدام کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 1
    این پرچمها رو نداشتن یقینا قتل‌عام میشدند اسراییل یک پادگان بزرگ است
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 1
      دقیقا و همه شان هم مسلح و دارای سلاح و مهمات در خانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس