مربیان خارجی ۴ دست و پا ندارند/ تیم‌مان «نا بالانس» است!

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: با توجه به شرایطی که داریم هیچکس جز خودمان نمی‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان پس از شکست ۲ بر صفر مقابل استقلال در نشست خبری اظهار داشت: در دو بخش صحبت‌هایم را مطرح می‌کنم ابتدا باید بگویم در رختکن ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت برای بازیکنان صحبت کردم هیچکس جز خودمان نمی‌تواند به ما کمک کند قرار نیست با یک پودر جادویی کارها درست شود. تیم ما آسیب خورده است و بازیکنان اطمینان بازی از آنها دور شده و بازیکنان باید باور کنند که بازیکنان خوبی هستند و قرار نیست کسی از بیرون بیاید به فولاد کمک کند.

وی ادامه داد: این نفرات باید به تیم کمک کنند و در برخی نقاط دچار مشکل هستیم که نگران نباشید. نا بالانسی تیم هم به آن اضافه می‌شود. سیستم دفاعی ما خوب است اما باید کمک کنیم که هواداری که به ورزشگاه می‌آید قابل احترام است. نتوانستیم از شانس‌هایی که استقلال به ما داد استفاده کنیم و می‌توانستیم نیمه اول یک بر صفر به رختکن برویم در همان فرصتی که دژاگه فشار گذاشت و حتی می توانستیم گل دوم را هم در نیمه اول بزنیم. نیمه اول را خیلی خوب شروع کردیم و از استقلال شناخت داریم.

وی افزود: استقلال تیمی است که بازیکنانش به خوبی حرکات انفرادی انجام می‌دهند. در نیمه دوم به بازیکنانم گفته بودم اگر اشتباه کنید آسیب خواهیم دید. استقلال از اشتباهات ۵۰-۵۰ ما به نحو احسن استفاده کرد و ۲ گل زد ولی ما از اشتباهات آنها نتوانستیم استفاده کنیم. جمعه هم با تیم آقای قلعه‌نویی گل‌گهرسیرجان در جام حذفی بازی داریم.

سرمربی فولاد در مورد اینکه قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده است، گفت: من به ایشان تبریک می‌گویم او دوست و استاد من است به فدراسیون فوتبال هم تبریک می‌گویم که بالاخره به مربی ایرانی اطمینان کرد جدا از کار زشتی که هفته‌های گذشته فدراسیون کرد و از تعدادی از مربیان برنامه گرفت باید بگویم فدراسیون ما با فوتبال روز دنیا فاصله دارد. در هیچ جای دنیا فدراسیون از مربیان برنامه نمی‌خواهند. در فدراسیون ما از ۷-۸ مربی برنامه گرفت، خنده‌دار است! آیا در آلمان فدراسیون این کشور از ۷-۸ مربی بوندیسلیگا همین کار را می‌کنند در قطر و ژاپن هم همین رفتار انجام می‌شود؟ در خیلی از بخش‌های فوتبال در سرپایینی قرار داریم. از ۷-۸ مربی ایرانی برنامه گرفته شد که یکی از آنها استاد من آقای فرکی است البته این برنامه گرفتن از مربیان به خاطر این بود که وقفه ایجاد کنند تا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی نشود و منتظر جواب سانچز بودند. پتکی در فدراسیون فوتبال هست که اگر آن را بکوبند تمام مربیان ما به زمین پرچ می‌شوند. به دوست خوبم و هم‌بازی‌ سابقم در استقلال اقای قلعه‌نویی تبریک می‌گویم که سرمربی تیم ملی شده به هر حالف ما با گل‌گهر بازی داریم و اگر در آن مسابقه هم اشتباه کنیم همین آش و همین کاسه خواهد بود.

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به داوری مسابقه گفت بخش دوم صحبت‌هایم مربوط به آقای زاهدی‌فر است من به او گفتم ۱۰ روز است به فولاد آمدم اما شما بگو چرا وقتی اسم شما را به عنوان داور بازی می‌آورند تن و بدن فولاد همه می‌لرزد و همه به من می‌گویند به انتخاب این داور اعتراض کن او شخصیت بسیار دوست داشتنی‌ است این مسائل ربطی به داوری ندارد. در نیمه دوم ۵ تعویض ما انجام دادیم ۵ تعویض استقلال؛ در آن کج ورزشگاه هم درگیری رخ داده و مربیان استقلال از هواداران می‌خواستند که بطری پرتاب نکنند. من وقتی بطری داخل زمین بود برمی‌داشتم و کناری می‌گذاشتم. ۵-۶ دقیقه هم درگیری سر بطری‌ها بود. ۱۰ تعویض هم داشتیم. حسینی دروازه‌بان استقلال هم با تأخیر بازی را شروع می‌کرد چون بازی یک بر صفر بود. در نهایت بین ۱۳ تا ۱۵ دقیقه باید وقت اضافه اعلام می‌شد اما داور فقط ۶ دقیقه وقت اضافه گرفت. من اکنون می‌گویم ویدیوچک از زمین چمن برای فوتبال ما مهم‌تر است. من نمی‌خواهم باخت را گردن زاهدی‌فر بیندازم اما به او گفتم او طوری داوری می‌کند که در بازار و خیابان کسی چیزی به او نگوید. فولاد در صدای مطبوعاتی و ایسنتاگرامی به اندازه استقلال و پرسپولیس نیست. همه جمعیت را استقلال و پرسپولیس برمی‌دارند. به زاهدی‌فر گفتم ایستاده داوری کن! ما چند قهرمان در داوری داریم یکی از آنها فغانی است که به موقع سوت می‌زند و خوب سوت می‌زند. اسم داوران جدید را نمی‌گویم چون می‌ترسم چشم بخورند. به زاهدی‌فر گفتم ۱۰ روز است که من به اینجا آمده‌ام اما هوادار و مجموعه فولاد وقتی اسم تو می‌آید کهیر می‌زنند. در یک صحنه در ضد حمله بودیم که یک بطری به داخل زمین پرتاب شد و او بازی را به این خاطر نگه داشت. در دقیقه ۱۵ محبی یا مهری مچ پای بوحمدان را زدند. سعید مهری یک ضربه به فک سینا مریدی زد که فک او حرکت کرده است. دیروز در بازی پرسپولیس مهاجم این تیم برای یک ضربه خیلی کمتر از این اخراج شد. او باید شجاعت داشته باشد، گور پدر فضای مجازی. نباید بگذاریم فضای مجازی برای زندگی واقعی‌مان تعیین تکلیف کند.

وی افزود: فضای واقعی این فضایی است که ما همدیگر را می‌بینیم و در فضای مجازی او نمی‌خواهد که همه بر سرش بریزند. ما دو اشتباه کردیم و از اشتباهات استقلال استفاده نکردیم و گل نزدیم و آنها از اشتباهات ما استفاده کردند و گلزنی کردند. اما در یک صحنه شوت تورس را چشمی با سر از زیر طاق بیرون کشید ولی داور کرنر ما را نگرفت. همیشه گفته‌ام من هم روز بد در فوتبال داشته‌ام و بچه‌ها جورم را کشیده‌اند. اما باشگاه فولاد و تیم فولاد به زاهدی‌فر نمی‌تازد. او نمی‌تواند در این فضا خوب داوری کند. بازی را مدیریت کرد. فوق‌العاده به این داور گلایه دارم. پنج و نیم دقیقه فقط استقلالی‌ها با تماشاگران بحث می‌کردند و درگیری داشتند. منکر اشتباهات خودمان نمی‌شویم. ما نتوانستیم از اشتباهات فردی استقلال که مثل هلو به ما دادند استفاده کنیم و توپ را گل کنیم. از هواداران فولاد به خاطر این باخت عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی فولاد خوزستان تأکید کرد: فضای ورزشگاه لذت‌بخش بود. هواداران در ورزشگاه حضور داشتند اما ما باید مشکل تیم را پلکانی را درست کنیم. این تیم آسیب خورده است. فولاد امروز مثل استقلال سال ۱۳۸۱ است که تیم برای قهرمانی در آسیا بسته شد اما در نهایت نهم، دهم و یازدهم شد. فوق ستاره‌ها به این تیم آمده بودند. من از آلمان آمدم، چند بازیکن دیگر از آلمان آمد. لورن کوخ آمده بود. فکر می‌کردیم همه را با اختلاف می‌زنیم و قهرمان می‌شویم اما در تیم اختلاف به وجود آمد و موفق نشدیم اکنون فولاد هم همین شرایط را دارد. هوادار باید به ما کمک کند، شما به ما کمک کنید تا ما هم به تیم کمک کنیم و تیم درست شود.

منصوریان در مورد اینکه علت این بافت فنی بود یا افت روحی، عنوان کرد: من که گفتم دو اشتباه کردیم و دو گل خوردیم و نتوانستیم از اشتباهات آنها استفاده کنیم و گل بخوریم. دلیل این اتفاق فشار روحی و روانی است که روی بازیکنان است. باید این فشار را خالی کنیم تا بازیکنان اعتماد به نفس داشته باشند و گل بزنند.

وی در مورد استوری ایوب والی که گفته اگر نتواند به تیم کمک کند می رود، گفت: استوری ایوب را ندیدم اما به گلرم گفتم برای ایوب در رختکن دست بزنید او بزرگ تیم است قلبش زخم خورده و آسیب دیده زیرا آنطور که باید دیده شود دیده نشده است. او باید بازی کند و بزرگ تیم است حالا حالاها می‌تواند به ما کمک کند اما بحث بحران روحی وجود دارد. زمانی ایمان مبعلی را برای نفت گرفتم گفتند این بازیکن تمام شده اما ۳-۴ سال او بهترین بازیکن ما بود. قاسم حدادی‌فر را در ذوب گرفتم و تبدیل به تاب‌ترین بازیکن شده بود. من به هیچ بازیکنی ترحم نمی‌کنم چون ابتدا خودم را در آینه نگاه می‌کنیم هر بازیکنی که احساس کنم به تیم می‌تواند کمک کند از او استفاده خواهم کرد.

سرمربی فولاد خوزستان تأکید کرد:‌ باید منطقی باشیم. ما در لیگ به رتبه‌های اول تا چهارم نمی‌رسیم. تنها جایی که یواشکی می‌توانیم در صف برویم و بنزین بزنیم جام حذفی است که آن هم بسیار قرعه سختی داریم. باید به تیم قلعه‌نویی بازی کنیم. برنده ما باید به پرسپولیس بازی کند. باید یک یا علی بگوییم و بلند شویم. جام حذفی جایی است که می‌توانیم در آن بنزین بزنیم.

منصوریان در مورد اینکه چرا گفته است گور فضای مجازی گفت: من چه گفتم. من آدم معروفی نیستم و صفحه‌ای هم در اینستاگرام ندارم خیلی از آدم‌های معروف هم در اینستاگرام صفحه ندارند. ما فرهنگ و نحوه استفاده از اینستاگرام و مدیا را بلد نیستیم.

وی در مورد شعارهای هواداران علیه خودش گفت: هواداران امروز به ورزشگاه آمده بودند و تیم را حمایت کردند اما بعد از گل دوم استقلال برخی از کوره در رفتند. من می‌خواهم به آنها بگویم لیزر سنگین به چشم‌های‌مان نیدازند می‌خواهیم مربیگری کنیم مثل قناسه در جنگ آن را به صورت ما می‌اندازند. قرار نبود اگر من منصوریان اینجا نشسته بودم یک مربی خارجی به فولاد بیاید این سیاست کلی باشگاه بود که یک مربی ایرانی استخدام کند. قبل از من قرار بود دو مربی ایرانی دیگر بیایند پس هواداران را سرکار نگذاریم و نگویم که قرار بود مربی خارجی جذب کنیم اگر من هم نبود باز هم یک ایرانی سرمربی فولاد می‌شد اما بدانید که نسل لفته حمیدی‌ها و... می‌توانند مربی شوند. خارجی‌ها چهار دست و پا ندارند آنها هم مثل ما هستند.

سرمربی فولاد خوزستان در مورد اینکه کی‌روش هیچ دستاوردی برای فوتبال ما نداشت اما با تیم زیر ۱۸ سال به تیم درجه دویی مثل عراق در آسیا با مربی ایرانی بازنده شدیم، گفت: تیم درجه دو در آسیا نداریم. عراق ۳۰ سال در جنگ بوده است. اگر عراق ۳۰ سال جنگ نداشت اکنون از آسیا جدا شده بود همان زمان که ا ین کشور منطقه ممنوع پرواز بود در آسیا قهرمان شد. عراق لیگ درست و حسابی ندارد وگرنه پتانسیل آنها مثل ما است هم از نظر هوش و هم فیزیکی خود ما هستیم.

منصوریان با اشاره به جدایی قلعه‌نویی در سال ۲۰۰۷ از تیم ملی گفت: قلعه نویی در سال ۲۰۰۷ در عملیات یک برنامه مثل ۹۰ که کاملاً چیدمان شده بود به خاطر باخت در ضربات پنالتی برکنار شد و قلعه‌نویی را به هزار چیز متهم کردند اما کاش به اندازه‌ خارجی‌ها به مربیان داخلی هم فرصت بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    منصور کچل سعید واسعی عارف آغاسی خیانت کردند به فولاد اهواز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس