کد خبر 1472947
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
تشریح برنامه‌های مترو برای پنجشنبه آخر سال/مترو ۲۴ ساله شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو ضمن تشریح برنامه‌های آخر سال و سال تحویل مترو اعلام کرد که متروی تهران در ۲۴ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد سفر را پوشش داده است.

به گزارش مشرق، مسعود درستی عصر امروز در حاشیه مراسم بیست و چهارمین سالگرد شرکت بهره برداری مترو گفت: در سال ۷۷ قطار مترو در شهر تهران شروع به حرکت کرد و از آن زمان تا کنون ۲۴ سال است که به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه متروی تهران ۲۵۰ کیلومتر با ۱۴۴ ایستگاه دارد و تا پایان سال ۵ ایستگاه دیگر مترو به طول ۱۲ کیلومتر به خطوط مترو اضافه می‌شود، افزود: در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم، تصریح کرد: متروی تهران جزو شرکت‌هایی بود که به سمت دانش بنیان، خودکفایی و بومی سازی پیش رفته است و امیدواریم ظرف مدت کوتاهی بتوانیم مسیر بومی سازی را با موفقیت طی کنیم.

درستی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۰ میلیارد سفر ثبت شده است که عدد بزرگی است، گفت: ما در روز ۲۲۰۰ حرکت داریم که حدود ۵۴ هزار کیلومتر در روز می‌شود و این در حالیست که مرزهای آبی و خاکی ایران حدود ۹۰۰۰ کیلومتر است و با یک حساب سرانگشتی باید بگویم که ما روزانه شش بار دور ایران دور می‌زنیم.

مدیرعامل مترو در مورد تمهیدات مترو در روزهای آخر سال، گفت: ما همیشه در اسفند ماه روزهای سختی را به لحاظ ازدحام مسافران تجربه می‌کنیم. چرا که در اسفند ماه استقبال مسافران افزایش چشمگیری می‌یابد و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعداد مسافران در اسفند ماه به مراتب افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه آخر سال ایرانیان بنا به یک سنت دیرین به زیارت اهل قبور می‌روند، گفت: هر ساله مترو برای پنجشنبه و جمعه آخر سال تمهیدات خاصی را داشته و امسال نیز تلاش می‌کنیم در قسمت جنوبی خط یک تمهیداتی را بیندیشیم تا با توان حداکثری ناوگان اجازه ازدحام در سکو و ایستگاه‌ها را ندهیم تا پنجشنبه و جمعه آخر سال آرامی داشته باشیم.

درستی در پاسخ به این سوال که برای سال تحویل و پوشش شهروندانی که برای تحویل سال به بهشت زهرا (س) می‌روند نیز اظهار کرد: برای سال تحویل نیز در حال برنامه ریزی هستیم اما طبیعتاً در آن شب در برخی ایستگاه‌ها و مسیرها تمهیدات خاصی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرفاصله حرکت قطارها گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خطوط اصلی چهار دقیقه است اما امکان کاهش سرفاصله به صورت مداوم و همیشگی را نداریم. بلکه می‌توانیم در ساعات پیک و در یک بازه زمانی محدود با اضافه کردن حرکت‌های فوق‌العاده مسافران را پوشش داده و اجازه ازدحام ندهیم.

مدیرعامل متروی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد ورود آقایان به واگن مترو بانوان اظهار کرد: ما در مترو واگن مختص آقایان نداریم بلکه ۱.۵ واگن اول و آخر مترو مخصوص بانوان است و برای عدم ورود آقایان به واگن بانوان نیازمند همراهی آقایان هستیم اما مابقی واگن‌ها برای عموم است نه اینکه واگن‌های میانی برای آقایان باشد؛ بلکه برای همه مردم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای پوشش برنامه‌های ماه رمضان شهرداری تهران که تا افطار است مترو نیز برنامه خاصی دارد یا نه؟ گفت: شاید برای شب‌های خاص برنامه ریزی برای افزایش ساعت کار مترو داشته باشیم اما اینکه ۳۰ شب به صورت ۲۴ ساعته فعال باشیم را بعید می‌دانم.

درستی درباره بساط گستری در مترو تصریح کرد: تلاش کردیم که در اسفند ماه که ازدحام مسافران زیاد است بساط گستری را جمع کنیم و به حداقل ممکن برسانیم که در ابتدا سعی کردیم از تجربیات شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران در این زمینه استفاده کنیم و جلسات نیز برگزار کردیم.

وی در پایان افزود: ایستگاه ۱۵ خرداد یکی از پر ازدحام‌ترین ایستگاه‌های مترو به خصوص روزهای پایانی سال است که تلاش کردیم با حذف قسمت‌های اداری سالن بلیت را گسترش داده و موجب تسهیل رفت و آمد مسافران شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس