تأسیسات هسته ای اسرائیل بدون قید و شرط بازرسی شود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نسبت به رفتارهای خصمانه رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد.

به گزارش مشرق، «حسن خضور» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: رفتار رژیم صهیونیستی در منطقه خصمانه است. توان هسته‌ای این رژیم که در خارج از چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای قرار دارد یک خطر بزرگ بر ثبات منطقه به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: سوریه از دیرباز با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری داشته و به این روند بر اساس تعهدات خود در معاهده مذکور ادامه می‌دهد.

خضور تاکید کرد: جامعه بین الملل نباید اقدامات خصمانه و خطرناک رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد و باید یک تصمیم مشخص و اقدامات عملی جدی با هدف پیوستن این رژیم به معاهده مذکور اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: تمام تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی باید بدون هیچ قید و شرطی زیر نظر و بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار بگیرد.

این مسئول سوری اضافه کرد: اسرائیل با تمام درخواست‌ها برای ایجاد منطقه خالی از تسلیحات هسته‌ای در منطقه مخالفت کرده است که این مسأله باعث می‌شود امنیت و ثبات منطقه تهدید شود.

وی در ادامه به تجاوزات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی علیه یکی از مناطق شهر دمشق و بمباران فرودگاه حلب اشاره کرد و خواهان حذف بند اجرای توافقنامه تضمین‌های مربوط به سوریه از دستور کار شورای حکام آژانس بین المللی اتمی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    2 0
    فکر کنم دیگه نیازی نباشه. چون فروپاشیشون خیلی خیلی خیلی نزدیکه. ان شالله
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      ان شاء الله!
  • احمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    سازمان ملل به دلیل عدم استقلال خود در امور بین المللی و تحت نفوذ آمریکا بودن، وجاهت خود را به کلی از دست داده و آلان هیچ کشوری موضع گیری های این سازمان را قبول ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس