کد خبر 1472377
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
تلاش آمریکا برای دورکردن گرجستان از روسیه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با رییس‌جمهوری گرجستان با تاکید بر لزوم اثرگذاری تحریم‌ها بر روسیه گفت گرجستان نباید به ابزار مسکو برای دور زدن و فرار از تحریم‌ها تبدیل شود.

به گزارش مشرق، بخش مطبوعاتی تارنمای کاخ سفید در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با سالومه زورابیشویلی رئیس جمهوری گرجستان خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: در این گفت‌وگو درباره ضرورت اثر گذاری کامل تحریم‌ها بر روسیه بحث شد.تحریم‌هایی که توسط آمریکا و اتحادی متشکل از ۳۰ کشور دیگر به منظور تنبیه پوتین (رییس‌جمهوری روسیه) برای حمله به اوکراین اعمال شده‌اند.

در همین رابطه، سالیوان در این دیدار بر ضرورت پرهیز گرجستان از تبدیل شدن به مسیر فرار روسیه از تحریم‌ها یا دور زدن آن‌ها تاکید کرده است.

در این دیدار دوطرف علاوه بر گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در گرجستان، بر علاقه مشترک دو کشور درخصوص ادغام گرجستان در ساختار یورو-آتلانتیک تاکید کردند.

براساس این بیانیه، در دیدار سالیوان و زورابیشویلی به تلاش‌های رئیس جمهوری گرجستان در راستای رسیدن به یک رویکرد منسجم و جامع برای اعمال تغییرات مورد نیاز در مسیر پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا اشاره شده است.

آن‌ها همچنین نسبت به تایید اولیه لایحه پیش‌نویس «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان که اعتراض‌های گسترده‌ای به همراه داشت ابراز نگرانی کرده و از تصمیم دولت برای کنار گذاشتن آن استقبال کردند.

رییس‌جمهوری گرجستان که به آمریکا سفر کرده است در توییتی از حمایت [آمریکا] از مردم این کشور و تعهد آن به ارزش‌های دموکراسی و اتحاد تقدیر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس