کد خبر 1472023
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
روسیه ۱۴۴  تبعه لتونی، لیتوانی و استونی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام ده‌ها نفر از وزراء، معاونان، و شخصیت‌های عمومی استونی، لیتوانی، و لتونی را تحریم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۴۴ شهروند از کشورهای لتونی، لیتوانی و استونی به فهرست تحریم‌های مسکو علیه این سه کشور اضافه شدند.

بنا بر این بیانیه، این فهرست شامل وزراء، معاونان، و شخصیت‌های عمومی این کشورها هستند و از ورود این افراد به روسیه جلوگیری خواهد شد.

این بیانیه درباره دلیل تحریم این افراد نوشته «این افراد در کارزار وحشیانه مقامات این کشورها برای تخریب بناهای یادبود سربازان آزادی‌خواه شوری، آزارواذیت جمعیت روس‌زبان، تحریف تاریخ، تجلیل از نازیسم، پیگیری خط جنایتکارانه تشدید درگیری‌ها در اوکراین و تزریق تسلیحات نظامی به رژیم کی‌یف مشارکت داشتند.»

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    به ما چه..
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    آخی..پوتین دلش به حال ملت اکراین سوخته بود که حالا دقیقه به دقیقه داره بمب و موشک رو سرشون می‌ریزه!! اگه دلش نسوخته بود که خدا می‌دونه چه بلایی سر ملت اکراین میخواست بیاره..
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    مرگ بر پوتین ابن شمر
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      زنده باد جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه و ومرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست و یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز و اروپایی‌های نوکر!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس