کد خبر 1472164
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
دیدارمعاون اول قوه قضاییه با رییس نظام قضایی روسیه

معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست قضایی اجلاس رؤسای قوه قضاییه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای با رئیس نظام قضایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست قضایی اجلاس روسای قوه قضاییه کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای با رییس نظام قضایی کشور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق در این دیدار با اشاره به گفتگوهای قبلی میان دو طرف گفت: ظرفیت همکاری قضایی بین دو کشور نباید محدود به اجلاس شانگهای باشد و می توان در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم همکاری ها را توسعه داد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق از رفتارهای برخی کشورها در خصوص مداخله در امور داخلی کشورها به بهانه نقض حقوق بشر انتقاد کرد و بر لزوم تقویت همکاری دوجانبه ایران و روسیه در زمینه های مختلف حقوقی و قضایی تاکید کرد.

رییس نظام قضایی روسیه نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی و دعوت از رییس و معاون اول قوه قضاییه برای سفر به روسیه گفت : این آمادگی وجود دارد که در سطح نحوه فعالیت دادگاهها و یا سایر زمینه هایی که مد نظر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران باشد، همکاری گسترده ای صورت گیرد و باید یک برنامه اقدام مشترک و یک طرح ویژه همکاری قضایی بین دو کشور تدوین شود.

وی در ادامه از رفتار دوگانه کشورهای مدعی دموکراسی که خود ناقص حقوق بشر و حامی تروریسم هستند، انتقاد کرد و گفت:کشورهای مستقل مانند روسیه و ایران می توانند در مقابل این کشورها با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

وی از پیشنهادهای معاون اول قوه قضاییه مبنی بر توسعه همکاری و مقابله مشترک با تروریسم قویا استقبال و اعلام کرد برای عملی کردن پیشنهادها آمادگی کامل وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس