معاون اول قوه قضاییه: هیچ متهم بلاتکلیفی در خصوص پرونده اغتشاشات اخیر نداریم

معاون اول قوه قضاییه گفت: اینکه متهمی در خصوص اغتشاشات اخیر بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قضایی ۱۶ آبان ماه سال جاری مجدداً به مقامات ذیربط قضایی تاکید کرد: همانطور که از روز اول گفتیم صف معترضین و افراد تحت‌تأثیر هیجانات از عناصر اصلی که دست به جنایت زده‌اند و دستور گرفته از دشمن هستند جدا است؛ لذا همکاران قضایی هر چه زودتر در راستای محاکمه و مجازات بازدارنده عناصر و مسببین اغتشاشات اخیر اقدام کنند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا به معاون اول خود و دادستان کل کشور دستور داد تا روند تکمیل پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر را به صورت روزانه پیگری کنند و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذیربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند.

پس از دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر محاکمه و اعمال مجازات بازدارنده عناصر و مسببان اغتشاشات اخیر، دادگاه‌های اغتشاشاگران در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور برگزار شد و در این راستا نیز تعدادی از متهمان پس از تایید آرای صادره قضایی توسط دیوان عالی کشور، محاکمه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در واکنش به اقدامات انجام شده پس از دستور رئیس قوه قضاییه به این معاونت و دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر به صورت روزانه پیگیری شود و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذی ربط قضایی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند، بیان کرد: مواردی که رئیس قوه قضاییه مطرح کرده است، حسب مورد به طور جد از سوی معاونت اول و دادستانی کل کشور در حال پیگیری است.

وی افزود: براساس گزارشات دریافتی، در خصوص اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌‎کنند که ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آن‌ها رای قضایی صادر نشده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: فردی که در زندان است باید برای وی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شود یا به دادگاه بدوی برود، محاکمه شود و سایر اقدامات قضایی؛ لذا از این نوع افراد داریم که تا به امروز نوبتشان نرسیده است اما اینکه فردی بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    1 6
    همه مفسد الارض و اعدامی اند
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      4 0
      ندیدی خیلیاازادشدن
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    1 1
    آره نداریم، همه اقدام علیه امنیت ملی و افساد فی الارض
  • وطن پرست DE ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    1 0
    یعنی شما از خانواده شهید عجمیان خجالت نمی کشید؟ تکلیف شما هنوز با سلبریتی ها مشخص نیست. با مجرمان و جانیان مشخص نیست.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 0
    چون بسیاریشان آزاد هستند راست راست راه می روند و ودر حال هنجار شکنی هستند
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 0
    دیگه کاری مونده که قوه قضائیه بتونه در حمایت تمام و کمال از اون عزیزان معترض یا فریب خورده یا تحت تاثیر هیجانات! انجام بده و نداده باشه؟؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس