کد خبر 1472106
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
2 شهروند سعودی اعدام شدند

ریاض اعلام کرد که دو شهروند این کشور به جرم تروریسم و تعرض به نیروهای امنیتی اعدام شده‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور عربستان سعودی، پنجشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حکم اعدام دو شهروند این کشور به جرم «عضویت در یک گروهک تروریستی و تعرض به نیروها و مواضع امنیتی در منطقه مکه» اجرا شده است.

ریاض اعلام کرد: «علی بن عمر بن موسی الاحمری و ابراهیم بن علی بن مرعی هروبی دو [شهروند] سعودی با پیوستن به یک گروهک تروریستی و با فراهم کردن سلاح و مهمات و زیرنظر گرفتن مواضع و مقرهای امنیتی، به قصد حمله به این مقرها و کشتن نیروهای امنیتی از این مواضع تصویربرداری کرده بودند. آن‌ها به رویکردی تکفیری که اقداماتشان را توجیه می‌کرد، گرویده بودند.»

در بیانیه همچنین آماده است: «فرد موسوم به ابراهیم هروبی به منظور اخلال در امنیت و به قصد انجام عملیات انتحاری در مواضع و مقرهای نظامی علیه نیروهای امنیتی اقدام به ساخت بمب و حمایت مالی و معنوی از اعضای گروهک ترویستی یادشده کرده بود و شخص موسوم به علی الاحمری نیز یک سازمان تروریستی را تأیید و با بیعت با سرکرده آن با خود کمربندی انتحاری به همراه داشت.»

وزارت کشور عربستان در ادامه اعلام کرد که علی الاحمری به اعدام تعزیزی محکوم شده و ابراهیم حروبی نیز به جرم محاربه به اعدام محکوم شده‌ است. طبق این اعلام حکم هر دو فرد، روز گذشته، در منطقه مکه اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 0
    حالا دیگه باهاشون توافق کردید-بذارید هراعدام ترور تجاوز وقتل وغارتی که میخواهند بکننتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس