کابینه افراطی بی بی، اتهام زنی بین مقامات رژیم تل اویو را تشدید کرد

اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه شب با وخیم دانستن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی اعلام کرد که این رژیم دچار یک بحران تاریخی و در معرض فروپاشی داخلی است.

به گزارش مشرق از شبکه المیادین، لاپید در واکنش به برکناری رئیس پلیس تل آویو توسط بن گویر، از وی به "دلقک شبکه اجتماعی تیک تاک یاد کرد و گفت:هیچ ننگی در "تاریخ [جعلی] اسرائیل" وجود ندارد که بن گویر؛ دلقک تیک تاک یک افسر ممتاز پلیس را برکنار کند.

پیش از اظهارات لاپید، بنی گانتس وزیر جنگ پیشین کابینه وی نیز از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم خواست که بن گویر را برکنار کند.

گانتس با متهم کردن بن گویر گفت که وی دست به پاکسازی فرماندهان نظامی می زند و من از نتانیاهو می خواهم که همین امروز وی را برکنار کند.

اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه شب با وخیم دانستن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی اعلام کرد که این رژیم دچار یک بحران تاریخی و در معرض فروپاشی داخلی است و سخت ترین لحظات خود را سپری می کند.

این سخنان لاپید به دنبال آن صورت می گیرد که بن گویر رئیس پلیس شهر تل آویو را از مقام خود برکنار کرد.

هرچند گفته شده که برکناری این افسر پلیس به خاطر تانواتی در کنترل تظاهرات روز پنجشنبه بوده، اما علت اصلی را می توان در عدم اطاعت و سرپیچی از بن گویر دانست.

وی گفت: پلیس برخلاف دستوراتی که در خصوص برخورد با تظاهرات علیه اصلاح نظام قضایی به آنها داده بودند، عمل کرده و کار خودشان را انجام می دادند.

پیش از این شماری از افسران اسرائیلی از جمله یعقوب شبتای رئیس پلیس اسرائیل به بن گویر به خاطر آن که وی از پلیس خواسته بود که با معترضان با خشونت و شدت برخورد کنند، اعتراض کرده بودند.

شبتای گفته بود که معترضان هرج و مرج طلب یا تروریست نیستند و نباید با آنها با خشونت رفتار کرد.

بن گویر که تندروترین وزیر کابینه رژیم صهیونیستی است در ماه های اخیر با اعمال خشونت علیه زیردستان و نیز مردم فلسطین، موجب تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس