کد خبر 1471313
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کردستان

حزب کارگران کردستان پ ک ک تشکیلات سیاسی جدیدی در سلیمانیه تأسیس کرد که شامل کردهای ترکیه می‌شود.

به گزارش مشرق، حزب تروریستی کارگران کردستان پ ک ک که در نواحی مرزی عراق با ایران و ترکیه، فعالیت دارد، تشکیلات سیاسی جدیدی در سلیمانیه اقلیم کردستان تأسیس کرد که شامل کردهای ترکیه می‌شود.

به گزارش «العربی الجدید» با وجود روابط تیره میان پ ک ک و اربیل (پایتخت اقلیم کردستان)، این حزب و شاخه مسلح آن به اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی، که حزبی بانفوذ در سلیمانیه و اطراف آن است، نزدیک است.

خبرگزاری «باسنیوز» که نزدیک به دولت اقلیم کردستان در اربیل است، اطلاعات تازه‌ای پیرامون تاسیس پ ک ک در شهر سلیمانیه که سازمانی جدید و شامل مجموعه‌ای از کردهای ترکیه به ریاست شخصی به نام «خبات اندوک» است، ارائه داد.

به گزارش این منبع، پ ک ک مجموعه‌ای سیاسی شبیه به حزب را در سلیمانیه تحت عنوان «میزوبوتامیا» متشکل از عناصر وابسته به حزب مسلح خود تاسیس کرده که در مناطق تحت نفوذ اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی فعالیت می‌کند.

این منبع گفت که مجموعه جدید پ ک ک همچنین شامل افراد مسن می‌شود که در برخی از نقاط سلیمانیه، نشریات و کتاب‌های حزب کارگران کردستان را توزیع می‌کنند.

این خبرگزاری همچنین اشاره کرد که این مجموعه در تلاش است تا نوجوانان پسر و دختر را در برخی مدارس جذب کند تا آن‌ها را به رشته کوه قندیل، پایگاه اصلی پ ک ک، واقع در مثلث مرزی عراق با ایران و ترکیه منتقل کند.

به گفته همین خبرگزاری، این مجموعه به دنبال تبدیل شدن به جایگزینی برای تشکیلات موسوم «جنبش آزادی» است. این اقدام می‌تواند موجب تیره شدن بیشتر روابط ترکیه با اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه شود. ترکیه اساسا این حزب را متهم می‌کند که به سران پ ک ک پناه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    5 2
    اربیل لانه تروریستها . فقط یه سوال زمانی که داعش حمله کرده بود زنان رو اسیر میکرد سردار دلها اومد نجاتتون داد شما تو کدوم چاه مستراح پنهون شده بودید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس