کد خبر 1467425
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
ترکیه شمال عراق را بمباران کرد

ترکیه بار دیگر مناطق کوهستانی استان دهوک عراق را بمباران کرد.

به گزارش مشرق از رسانه های عراقی، ترکیه روز پنجشنبه رشته کوهای "متین" در استان دهوک در شمال این کشور را بمباران کرد.

تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این بمباران منتشر نشده است.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه کارگران کردستان (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

آنکارا گروه کارگران کردستان را مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه می‌داند. این درحالی است که در مقابل نیز بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات ارتش آنکارا خالی از سکنه شده است.

پیشتر عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق گفته بود که ساکنان ۶۰۰ روستای تامین کننده تولیدات زراعی و دامی در شمال عراق براثر بمباران های ترکیه آواره شده اند.

غیاث السورجی افزود: ساکنان این روستاها، زمین های کشاورزی خود را که یک سوم محصولات کشاورزی مورد نیاز اقلیم کردستان را تامین می کند، ترک کرده اند.

وی اضافه کرد: بیشتر روستای های تخلیه شده براثر بمباران های ترکیه در اربیل و دهوک قرار دارد و ورود ساکنان این ۶۰۰ روستا به مناطق شهری باعث افزایش حجم جمعیت در شهرها شده است.

السورجی گفت: آوارگان از روستاها همه منابع درآمدی خود از کشاورزی و حیوانی را که تامین کننده غذا و هزینه زندگی آن ها بوده است را در روستاها جا گذاشته اند.

وی از طرف های مسئول خواست فورا برای پایان دادن به بمباران های ترکیه و تامین شرایط بازگشت آوارگان به مناطق زندگی خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 1
    همون زلزله حقتوونه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس