نصرالله

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت آزادسازی مزارع شبعا لبنان، از ایران و سوریه به عنوان تنها حامی قدرت بازدارندگی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی نام برد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت جانبازان و آزادگان مقاومت لبنان که در این کشور از آن به عنوان «یوم الجریح» (روز جانباز) یاد می‌کنند، سخنرانی کرده است.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود ایام ماه شعبان را تبریک گفت و تأکید کرد که «همان طوری که می‌دانیم، روز تولد حضرت ابوالفضل (ع)، به عنوان روز جانباز و روز ولادت امام زین العابدین (ع) هم به عنوان روز اسیر انتخاب شده است».

وی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) پیشوای مؤمن، فداکار، صاحب بصیرت و عاشق ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) است که با وجود قطع شدن دست راست و چپ ایشان به مبارزه ادامه داد و به رمز و نماد جانبازان تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: دستاوردهای جانبازان مقاومت حتی پس از پایان جنگ نیز ادامه دارد. صبری که یک فرد جانباز به خرج می‌دهد، ادامه مقاومت است.

دبیرکل حزب الله در ادامه از مقاومت اسرای فلسطین یاد کرد و ادامه داد: بسیاری از اصحاب مقاومت طعم اسارت و شکنجه دشمن صهیونیستی را چشیدند و نسل جدید باید با این مسئله آشنا شود. من از ملت عزیز فلسطین و به خصوص اسرا و خانواده‌های آنان یاد می‌کنم، چرا که ما با مشکلات و دردهای آنان، آشنا هستیم.

وی همچنین به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: همه امت اسلام و آزادگان جهان باید از ملت فلسطین حمایت کنند. همه اتفاقهایی هم که اخیرا رخ داده است، نشانه‌هایی از پایان رژیم صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به تصویب قانون اعدام مجریان عملیات استشهادی فلسطینیان گفت: کسی که تهدید می‌کند مجریان عملیات اعدام خواهند شد، فرد نادانی است که اراده مقاومان را افزایش خواهد داد.

سید حسن نصرالله در ادامه به حادثه تیراندازی صهیونیست‌ها در منطقه حواره شهر نابلس اشاره کرد و گفت که آنچه در حواره رخ داد، نشان از وحشی‌گری صهیونیست‌هاست و برای این مسئله، دلیلی واضح‌تر از این وجود ندارد.

وی معادله بازدارندگی در لبنان را مدیون حضور مردم، ارتش و مقاومت دانست و افزود: معادله بازدارندگی امروز حامی لبنان و لبنانی‌ها و ثروت‌های ملی آنها است و این توان بازدارندگی لبنان امروز در خارج فقط از سوی ایران و سوریه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی در خصوص خلأ قدرت ریاست جمهوری لبنان تخاطر نشان کرد: تصمیمات درباره پرونده ریاست جمهوری کاملا دست خودمان است، بنابراین هرکس را که بخواهیم انتخاب و معرفی می‎کنیم و منتظر بیرون نیستیم و روی شرایط منطقه حساب باز نمی‌کنیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که پرونده هسته‌ای ایران به انتخابات ریاست جمهوری لبنان و نه به هیچ چیز دیگری در منطقه ارتباط ندارد.

نصرالله گفت: امروز از رهبران فراکسیون‌های پارلمان و نخبگان سیاسی می‌شنویم که اگر نامزد ریاست جمهوری از جناح مخالفان باشد، نشست را تعلیق می کنیم. ما پیشنهاد می کنیم هر حزبی کاندیدای ریاست جمهوری خود را به پارلمان معرفی کند و در صورت حد نصاب، رئیس جمهور را مستقیماً انتخاب می کنیم.

دبیرکل حزب الله درباره مذاکرات جاری عربستان و ایران گفت: مشکل بین عربستان سعودی و ایران به وضعیت منطقه‌ای به ویژه یمن مربوط می‌شود و به گفته رهبری یمن، راه حل آن در صنعاء پیدا می‌شود.

سید حسن نصرالله گفت: چیزی به نام نامزد حزب الله برای انتخاب رئیس جمهور لبنان وجود ندارد و هدف از این نامگذاری حذف فردی است که ما از آن حمایت می کنیم. ما چیزی به عنوان نامزد حزب الله نداریم، چیزی که داریم کاندیدای مورد حمایت حزب الله است.

سید نصرالله خواستار مشارکت همه احزاب لبنانی برای دستیابی به توافق بر سر پرونده ریاست جمهوری شد و تصریح کرد: اگر به رویکرد فعلی در انتخاب رئیس جمهور ادامه دهیم، خلاء ریاست جمهوری ممکن است سال ها ادامه یابد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: ما نمی پذیریم که خارجی ها رئیس جمهور را به لبنان تحمیل کنند و هیچ وتوی خارجی بر هیچ نامزدی را نمی پذیریم.

وی ضمن اعلام حمایت حزب الله از نامزدی «سلیمان فرنجیه» برای ریاست جمهوری لبنان تأکید کرد که «ما برای انتخاب رئیس جمهور در اسرع وقت تلاش می کنیم و روی تحولات یا تسویه حساب‌های منطقه ای حساب باز نمی‌کنیم».

وی تأکید کرد که حمایت حزب الله از نامزدی رئیس جمهور میشل عون در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به دلیل وجود بندی در توافق «مار میخائیل» (توافق استراتژیک حزب‌الله و جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل) نبود و امروز حمایت ما از نامزدی سلیمان فرنجیه به معنای کنار گذاشتن توافق «مار میخائیل» نیست.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: من مشتاق هستم که اهالی حزب الله با جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل رابطه داشته باشد. کشور به آرامش، گفت‌وگو و رابطه نیاز دارد وگرنه باید با خلاء ریاست جمهوری زندگی کنیم.

نصرالله همچنین به توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: ما در مرزهای آبی هیچگاه به دشمن اعتماد نداریم و اگر صهیونیست‌ها در استخراج گاز خللی ایجاد کنند، پاسخ آن را خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله افزود: توافق ترسیم مرزهای آبی به هیچ وجه سازش و یا جلب رضایت آمریکا نیست چرا که اگر عمل ما مورد رضایت ایالات‌متحده باشد، باید به خود شک کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی مقاومت طی جنگ ٣٣ روزه، مهمترین عامل بازدارندگی در برابر صهیونیست‌ها بود، تأکید کرد که با وجود مشکلات معیشتی و فشارها، مردم ما اکنون نیز هیچگاه دست از مقاومت بر نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    23 3
    لبیک یا سیدحسن نصر الله
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 7
    اونموقع که صهیونیسمها گنبدآهنی و....نداشتند-شما نتوانستید ووهابیها نذاشتند نابودش کنید-حالا که هرروز بااجازه اعراب بمبارانتان میکنند-چطوری با چهارتا عملیات انتحاری نابودش کنید!؟
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      همون طوری که صهیونیست کودک‌کش از ارتش شکست نخورده رسید به شکست در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و در نهاین در جنگ ۲ ساعته تموم میشید
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      0 0
      همون طوری که صهیونیست کودک‌کش از ارتش شکست نخورده رسید به شکست در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و در نهایت در جنگ ۲ ساعته تموم میشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس