سید حسن نصرالله: عملیات شهید قصیر کار جهادی و استشهادی را بنیان نهاد

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که تفاوتی بین بنیامین نتانیاهو و دیگران سران صهیونیست نیست زیرا همه آنها جنایتکاراند و آمدن نتانیاهو شکاف و دو دستگی را در درون رژیم صهیونیستی افزایش خواهد داد.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه در مراسم گرامیداشت روز شهید مقاومت اسلامی گفت: روز شهید سالروز عملیاتی است که شهید احمد قصیر علیه مقر حاکم نظامی اسرائیل اجرا و آن را منهدم کرد.

وی افزود: دشمن انتظار اجرای چنین عملیاتی را نداشت. در این عملیات فقط ساختمان حاکم نظامی رژیم اسرائیل منهدم نشد بلکه کل آرزوهای دشمن بر باد رفت. عملیات استشهادی احمد قصیر مرحله اول آزادسازی (سرزمین لبنان) را بنیان نهاد.  عملیات شهید «احمد قصیر» کار جهادی و استشهادی علیه دشمن صهیونیستی را بنیان نهاد.

دبیرکل حزب الله افزود: امید داریم که عملیاتی علیه دشمن صهیونیستی بزرگتر از این عملیات خواه به دست پرتوان فلسطینی ها یا لبنانی اجرا شود.

وی تصریح کرد: امروز پس از ۴۰ سال روز شهدایمان را گرامی داریم و تعدادی از برادران و خواهرانمان از دنیا رفته اند و همه جان خود را در راه مسیر مقاومت اعطا کردند و در میان آنها، علما و فرماندهان و شهدای زن و مرد بودند که همیشه در همه میدان ها و جبهه ها حضور داشتند.  فرزندان شهدا به نیروهای مقاوم و فرمانده تبدیل شده اند و همه به خاطر پایبندی خانواده هایشان به مقاومت تا رسیدن پیروزی است.  ما قدر شهدایی را می دانیم که در راه مقدسات، میهن، آزادی، عزت، امنیت و سربلندی ما فدا شدند. شهدای ما شناخته شده هستند؛ در حالی که پیکر تعدادی از آنها هنوز نزد دشمن اسرائیلی است که وجود آنها را انکار می کند.

روز شهید؛ روز همه شهدای محور مقاومت

سید حسن نصرالله گفت: روز شهید روز همه شهیدان است. شهیدان در بحرین و ایران و فلسطین و سایر مناطق شهدای ما هستند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: هر شهیدی در محور مقاومت در عراق و یمن و سوریه از شهیدان ما هستند.

وی گفت: خانواده های شهدا کسانی هستند که فرزندان خود را برای شهادت تشویق کردند یا جلوی آنها را برای شهادت نگرفتند.

سید حسن نصرالله افزود: خانواده های شهدا نقش بزرگی در تداوم مسیر چهل ساله ما دارند. این خانواده ها تنها به تشویق فرزندان خود به شهادت اکتفا نکردند بلکه صبر کردند و ثابت قدم ماندند و از راه شهدا پاسداری کردند. جامعه ما نیز در تداوم این مسیر با تکیه به ایمان به ارزش های خود که شهدا ارایه کردند، نقش آفرینی کرد.

وی در اشاره به ضعف و تنگنای رژیم صهیونیستی افزود: دشمن صهیونیستی به برکت خون شهیدان ما به این مرحله رسید.

دبیرکل حزب الله گفت: همانطور که اسیران خود را در زندان ها تنها نگذاشتیم، مفقودان را هم تنها نخواهیم گذاشت بلکه موضوع را برای نهایی کردن پرونده پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما مفقودین داریم و پیکر شهدا و مفقودین خود را رها نمی کنیم و به دنبال حل و فصل سرنوشت آنها هستیم.  

دشمنان از نسل سوم و پایداری آنها شوکه شده اند

دبیرکل حزب الله با اشاره به نسل های اول و دوم و سوم مقاومت گفت: ما شهدایی اعم از پدر، پسر و نوه داریم و آنها بیانگر مسیر نسل هایی هستند که همچنان پرچم مقاومت را بر دوش می کشند.  

وی تصریح کرد که دشمنان امروز برای ضربه زدن به جوامع و جوانان ما از طریق ابزارهای مختلف تلاش می کنند.  دشمن سعی می کند با فناوری پیشرفته نسل های ما را به فاسد بکشاند و باورهای آنها را تغییر دهد و این یک خطر بزرگ است.  

سید حسن نصرالله افزود: ادامه مسیر  شهدای توسط نسل هایشان موید ناکامی دشمن در رسیدن به اهدافش است. دشمن در تمام فلسطین اشغالی غافلگیر شد؛ هنگامی که نتوانست بر نسل ها تاثیر بگذارد و آنها را مجبور به تغییر آرمانشان کند.  شهید «عدی التمیمی» و برادران مقاومت شکست تصور دشمن را تایید کردند.

سید حسن نصرالله گفت: دشمنان از نسل سوم و پایداری و جانفشانی آنها شوکه شده اند.

تفاوتی بین نتانیاهو و دیگران نیست؛ همه جنایتکاراند

وی درباره انتخابات اخیر پارلمانی در رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تفاوتی بین نتانیاهو و دیگران نیست و همه آنها جنایتکاراند. آمدن نتانیاهو یا غیر از او برای ما فرقی نمی کند. آمدن نتانیاهو فقط شکاف و دو دستگی را در درون رژیم صهیونیستی افزایش خواهد داد.

دبیرکل حزب الله گفت: برای ما، همه کابینه های رژیم اسرائیل، جنایتکار هستند. نتایج انتخابات اخیر رژیم اسرائیل برای ما تعیین کننده نیست زیرا همه احزاب این رژیم در جنایاتشان شبیه یکدیگر هستند.

آمدن احمق ها مساوی با زوال سریعتر اسرائیل

نتایج انتخابات رژیم اسرائیل ممکن است عواقب جدی در فلسطین داشته باشد زیرا قدرت در دست احمق ها خواهد بود و ما از احمق ها نمی ترسیم.

دبیرکل حزب الله گفت: آمدن نتانیاهو و هم پیمانانش شکاف و دو دستگی در رژیم صهیونیستی را تشدید خواهد کرد.  انتخابات رژیم دشمن صهیونیستی بازتاب ها و آثاری در داخل این رژیم دارد و ممکن است در سطح درگیری و تقابل منعکس شود. این انتخابات اختلافات حاد را افزایش خواهد داد و در جریان انتخاب هایش بر آینده این رژیم تأثیر خواهد گذاشت.

سید حسن نصرالله گفت: قدرت گرفتن احمق ها در اسرائیل زوال آن را تسریع خواهد کرد.

مقاومت ضامن حفظ توافق ترسیم مرز آبی

وی درباره توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی گفت: نمی توان به ضمانت های آمریکا در حفاظت از این توافق اعتماد کرد. ما به قدرت لبنان تکیه می کنیم که ضمانت واقعی است.

نمی توان به عنصری به جز نیروی مقاومت که برای حفظ توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی اعتماد کرد.  

جمهوریخواه و دموکرات یک روی سکه اند

سید حسن نصرالله درباره انتخابات میاندوره ای کنونی کنگره آمریکا و اهداف و مقاصد این کشور در منطقه خاورمیانه گفت: پروژه آمریکا در منطقه یکی است و حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه در اجرای آنها اختلافی با هم ندارد؛ حتی اگر در شیوه های آنها تفاوت وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات آمریکا چیزی را تغییر نمی دهد زیرا آمریکا با جمهوری خواهان و دموکرات هایش یک چهره واحد است.

آمریکا طاعون داعش را به منطقه آورد

وی در اشاره به نقشه های آمریکا برای ایجاد و پرورش و حمایت از گروههای ترویستی در منطقه گفت: آمریکایی ها طاعون داعش را به منطقه آوردند.

سید حسن نصرالله در واکنش به اظهارات دستیار وزیر خارجه آمریکا علیه لبنان و حزب‌الله اظهار داشت: آمریکا اساس نفرین و طاعون است و این حزب الله بود که شر و نفرین آمریکا را از لبنان دور کرد و این طاعون را کشت.

وی افزود: پس از اینکه مردم ما با لعنت و طاعون آن مقابله کردند،  این آمریکا بود که طاعون تروریست تکفیری را به لبنان آورد و حزب الله با آن مقابله و آن را از بین برد.

دبیرکل حزب الله گفت: این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۹ پس از شکست برنامه هایش، با حمایت از تظاهرات خواستار هرج و مرج در لبنان شد.

وی افزود: این آمریکا بود که از هرج و مرج اکتبر ۲۰۱۹ را حمایت کرد و نفرین خود را کاشت که حزب الله و مردم شریف با آن مقابله کردند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: محاصره آمریکا علیه لبنان با جلوگیری از هرگونه سرمایه گذاری یا کمک اقتصادی به لبنان تاکنون ادامه دارد.  

وی با بیا اینکه "آمریکا مانع از کمک هر کشوری به لبنان در بحران اقتصادی می شود و این خود یک لعنت و طاعون است" این پرسش را مطرح کرد که آیا لبنان جرات پذیرش کمک های جدید روسیه را خواهد داشت یا در برابر تهدیدات آمریکا تسلیم خواهد شد؟

سید حسن نصرالله گفت: مقاومت یکی از فاکتور های قدرت اساسی لبنان است و آمریکا همچنان برای گزینه هرج و مرج و جنگ داخلی در لبنان تلاش می کند. آمریکا اعلام می کند که از ارتش لبنان حمایت می کند زیرا به خیال خود آن را واجد شرایط مقابله با مقاومت می داند؛ درحالی که ما به ارتش و فرماندهی آن که هرگونه رویارویی با مقاومت را رد می کند، اعتماد داریم.

پیروزی دوباره ایران بار دیگر بر فتنه آمریکایی - اسرائیلی 

دبیرکل حزب الله لبنان در اشاره به اغتشاشات اخیر ایران و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف خود گفت: ایران بار دیگر بر فتنه آمریکایی - اسرائیلی پیروز شد و قدرت این کشور آن افزایش خواهد یافت.

سید حسن نصرالله همچنین درباره پرونده برق لبنان و آمادگی ایران برای ارایه کمک سوختی به لبنان به منظور مرتفع شدن بحران سوخت در این کشور گفت: چندی پیش با ما صحبت کردند تا لبنان برای افزایش ساعات تغذیه (برق) از ایران سوخت بگیرد و یک هیات فنی به ایران رفتند و  نه وزیر انرژی، زیرا او یک مقام سیاسی است.

وی ادامه داد: ما می توانیم ۱۰ ساعت تغذیه شدید داشته باشیم و ایران با مقادیر مورد نیاز موافقت کرد و تصمیماتی اتخاذ شد اما به دلیل شر آمریکایی ها، پروژه متوقف شد.  

دبیرکل حزب الله افزود: هیات لبنانی به الجزایر رفت و از سوناطراک خواست که برای فروش سوخت، به لبنان بازگردد و آنها را خواهد خرید؛ در حالیکه ایران دوستی است که منافع لبنان و مردمش را می‌خواهد.

لزوم انتخاب سریع رئیس جمهور جدید لبنان

وی در بخشی دیگری درباره انتخاب رئیس جمهوری آینده لبنان گفت: ما خواهان پر کردن خلاء موجود در این نهاد در سریعترین زمان هستیم. مقاومت در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ میلادی پیروز شد زیرا رئیس جمهور پشت سر مقاومت ایستاد و از آن پشتیبانی کرد.

سید حسن نصرالله افزود: ما خواهان رئیس جمهوری نیستم که از مقاومت پاسداری کند زیرا مقاومت نیازی به آن ندارد بلکه رئیس جمهوری می خواهیم که از پشت به مقاومت ضربه نزدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    12 11
    جبهه مقاومت منجی بشریت رابه حکومت جهانی خواهدرسانید
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    11 11
    درود خدا بر سید حسن نصرالله
    • مرادخانی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 4
      درود
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    7 6
    درود
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 6
    احسنت
  • رضا IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    7 9
    دمت گرم اقا سيد . من تو يكى رو خيلى قبول دارم جون مادرت هرچه زودتر يه عمليات سنگين و نفس بُر عليه صهيونيست ها طراحى كن ، بعد هم فراخوان بده تا جوانانى كه عاشق آزادسازى سرزمين موعود و نابودى اين ح.ز ها هستند به شما بپيوندند ، من خودم پنجاه سالمه و براى اون روز لحظه شمارى ميكنم.باميد پيروزى شيرمردان جبهه مقاومت و نابودى دژخيمان و جلادان جهود
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 3
      اول باید عوامل داخلی نابود شوند
  • مرادی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    5 10
    اسرائیل به زودی نابود خواهد شد.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    6 8
    نیمی از اغتشاشگران دختران فراری از شهرستانها و زنان نطلقه یا فراری هستند که از فرصت سواستفاده می کنند. وقتی قضات محترم به زنان فاسد با الفت برخوردمی کنند این میشود نتیجه اش
    • م IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      2 3
      اينجور حرف زدن هم درست نيست شهرستاني؟!!!! همه هموطن هستيم
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      کدوم الفت؟
  • کامران IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    10 7
    ان شاءالله بزودی نابودی اسراییل رو جشن بگیریم
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 3
    خداحفظشون کنه سن زیادیهم فکرنکنم داشته باشن
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 2
    درود
  • حمیدرضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 2
    **** ان شا‌‌‌لله ___ با آرزوی ظهور آقا امام زمان عج ... پیروزی نهایی مقاومت ...
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 2
    درود
  • غنی م ص IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    2 2
    درودبر سید حسن نصرالله ومرگ بر دشمنان محور مقاومت.
  • نیما IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 2
    درود
  • علوی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    4 2
    سیدحسن نصرالله ! کلامی که می‌گوید آسمانی است .یاران شهید در خطابه هم یاری ش میکنند .کاش رهبرحکیم در داخل هم سیدحسن داشتند ......مقصود از جنس روحانیت است.وصیتنامه حاج قاسم شهید خطاب به حوزه خاطرتان هست ! رهبر ما حکیم ترین مظلوم ترین و تنها ترین است...
  • علوی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 2
    برادر عزیز آقا رضا ! بنده هم مثل شما منتظرم اما بدانیم فرماندهی جبهه مقاومت با همه اجزا و ترکیب و نحوه نقش آفرینی با رهبر عزیزمان بوده و خواهد بود
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 2
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس