لیگ برتر والیبال| پیکان به خط پایان نرسید، هراز فینالیست شد/ شکست طلسم 9 ساله آملی‌ها با عطایی

تیم هراز آمل در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان هم موفق به شکست پیکان تهران شد تا با صعود به دیدار نهایی این رقابت‌ها به حسرت ۹ ساله آملی‌ها برای حضور در فینال پایان دهد.

به گزارش مشرق، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان امروز (جمعه ۱۲ اسفند) با دو دیدار به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال پیگیری می‌شود.

در نخستین مسابقه که از ساعت ۱۵ آغاز ‌شد، تیم‌های لبنیات هراز آمل و پیکان تهران برای دومین بار در این مرحله به مصاف یکدیگر رفتند در حالی که شاگردان بهروز عطایی در تیم هراز در دیدار دور رفت دو تیم فاتح میدان شده بودند.

تیم لبنیات هراز آمل در این مسابقه سه بر یک پیکان را شکست داد تا با دو برد متوالی مقابل این تیم به عنوان نخستین تیم فینالیست لیگ برتر معرفی شود.

پیکان پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان در ست نخست این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسید، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد تا در سال ۱۴۰۱ شانس خود را برای کسب مدال برنز و مقام سومی در دیدار رده‌بندی بیازماید.

بهروز عطایی سرمربی تیم هراز در ابتدای این مسابقه همانند دیدار دور رفت از ترکیب پوریا حسین‌خانزاده، عرفان نوروزی، علی حاجی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، محراب ملکی‌سرخی و علی رمضانی استفاده کرد و ابوالفضل قلی‌پور لیبروی این تیم بود.

بیشتر بخوانید:

هراز به فینال نزدیک شد/ پیکانی‌ها از پس شاگردان عطایی بر نیامدند

در آنسوی میدان نیز پوریا فیاضی، محمد فلاح، رضا رضایی، حمزه زرینی، علی شفیعی و محمدطاهر وادی بازیکنان شروع کننده تیم پیکان در این دیدار جذاب بودند که محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو آن‌ها را همراهی کرد. رافائل فارینا تیم پیکان را در این مسابقه همراهی نکرد و به عنوان تماشاگر تلاش هم‌تیمی‌های خود را در سالن نظاره‌گر بود.

در ابتدای ست نخست تیم پیکان دو امتیاز از هراز پیش افتاد. پیکانی‌ها در این ست در دفاع عملکرد خوبی داشتند اما برخی دفاع‌ها منجر به کسب امتیاز برایشان نمی‌شد. رقابت‌دو تیم در پایان این ست بسیار نزدیک پیش رفت و در پوئن ۲۳ برابر شدند اما در نهایت تیم پیکان ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسید تا نخستین ست برده برابر لبنیات را در مرحله نیمه‌نهایی تجربه کند.

در ست دوم شاگردان عطایی شروع بهتری داشتند و تا پایان ست این برتری را حفظ کردند تا ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسند و از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.

در ست‌های سوم و چهارم نیز تیم لبنیات هراز آمل با ارائه بازی کم اشتباه برتری خود را به پیکان با امتیازهای ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ دیکته کرد تا در نهایت سه بر یک فاتح این مسابقه مهم باشد.

نادر انصاری و علی یاوری ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که به مدت ۱۴۴ دقیقه پیگیری شد. در اواخر ست چهارم پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران با دریافت دو کارت زرد و قرمز از زمین اخراج شد و غلامرضا مومنی‌مقدم مسئولیت هدایت تیم پیکان را برعهده گرفت.

امید فولادی‌وندا، اسماعیل رزقی و محمد عشق‌دوست نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند که بیش از دو هزار و پانصد تماشاگر داشت.

دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، میلاد تقوی دبیرکل و مسئولان دو باشگاه لبنیات هراز آمل و پیکان تهران از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.

لبنیات و پیکان در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی هر کدام یک پیروزی به دست آوردند. در دور رفت لبنیات که میزبان بود سه بر صفر حریف را شکست داد و در دور برگشت پیکان در تهران سه بر دو حریف را مغلوب خود کرد.

لبنیات هراز آمل با ۱۸ برد، هشت باخت و ۵۲ امتیاز به عنوان تیم دوم و پیکان تهران با ۱۶ پیروزی، ۱۰ باخت و ۵۱ امتیاز با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده‌بندی مقدماتی راهی پلی‌آف شدند و در مرحله یک چهارم نهایی با گذشتن از سد تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و نیان الکترونیک خراسان به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند. با توجه به دو برد متوالی لبنیات در مرحله نیمه‌نهایی مقابل پیکان، هرازی‌ها با ۲۲ برد فینالیست شدند.

مسابقه رده‌بندی لیگ برتر والیبال مردان به صورت تک بازی ساعت ۱۴:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند برگزار می‌شود و دیدار فینال نیز ساعت ۱۸ همان روز انجام خواهد شد.

نماینده والیبال مازندران (بانک، بیم، کاله و لبنیات هراز)، دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال ایران است. نمایندگان این استان تا کنون ۹ مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و ۶ عنوان سومی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند و لبنیات هراز آمل با صعود به دیدار نهایی به حسرت ۹ ساله والیبال این شهر پایان داد.

تیم کاله مازندران در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ موفق به کسب مقام قهرمانی و در سال ۱۳۹۲ نایب قهرمان شد. این تیم در سال ۱۴۰۱ با صعود به دیدار نهایی برای یکی از مقام‌های اول و دوم تلاش خواهد کرد.

در دیگر مسابقه دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان تیم‌های پاس گرگان و شهداب یزد تا دقایقی دیگر به مصاف هم خواهند رفت. نماینده یزد در دیدار نخست موفق به شکست پاس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس