والیبال باشگاه‌های زنان آسیا| شکست تیم پیکان مقابل نماینده چین تایپه

تیم والیبال پیکان در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، مغلوب نماینده کشور چین‌تایپه شد.

به گزارش مشرق، بیست‌وسومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا از امروز (سه‌شنبه پنجم اردیبهشت) با حضور ۹ تیم و به میزبانی شهر هانوی ویتنام آغاز شد.

تیم پیکان تهران در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی به مصاف تیم اسپرت سنتر از کشور میزبان رفت و سه بر دو نتیجه را به حریف خود واگذار کرد تا در نخستین گام یک امتیاز از تیم میزبان بگیرد.

نماینده ایران در دومین مسابقه از ساعت ۱۶ روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه به مصاف تیم کینگ وال از چین‌تایپه رفت و سه بر یک مغلوب حریف شد.

مهسا کدخدا، زهرا مغانی، منا آشفته، نگار کیانی، فاطمه امینی و سودابه باقرپور ترکیب شروع کننده تیم پیکان در این مسابقه بودند و در ست نخست این دیدار با وجود تلاش‌های شاگردان فاطمه رشیدی، نماینده چین‌تایپه نتیجه را ۲۵ بر ۱۴ به نفع خود به پایان رساند.

در ست دوم هم تیم کینگ وال بازی را به نفع خود پیش برد تا این ست هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۰ به نفع حریف پیکانی‌ها به پایان برسد.

پیکانی‌ها ست سوم را پرقدرت آغاز کرده و با حدود هشت اختلاف امتیاز رقابت را تا پوئن ۱۱ ادامه دادند. آنالیز درست و هدایت‌های فاطمه رشیدی سرمربی این تیم باعث شد نماینده کشورمان پیروز این ست باشد. هر چند حریف بیکار ننشست و در پوئن ۱۲ اختلاف امتیاز با پیکان را به عدد چهار رساند اما بازیکنان پیکان به حریف اجازه قدرت‌نمایی بیشتر نداده و تا امتیاز ۲۵ فاصله را با نماینده چین‌تایپه حفظ کردند. این ست با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به نفع پیکان به پایان رساندند.

چهارمین ست مسابقه با تساوی دو تیم پیش رفت اما همچنان با هدایت درست کادر فنی پیکانی‌ها از حریف پیش افتادند و چند امتیازی برتری خود را حفظ کردند تا امتیاز ۱۰ که یک بار دیگر نماینده چین‌تایپه، فاصله خود را با پیکان کاهش داد و تا امتیاز ۱۲ مساوی پیش رفتند. شاگردان رشیدی اجازه تنفس به حریف نداده و اختلاف امتیاز را به چهار رساندند تا ۱۵ بر ۱۱ از حریف پیشی بگیرند. تلاش‌های کینگ وال و کاهش امتیاز با حریف و حتی تساوی در امتیاز ۱۷ باعث افزایش انگیزه حریف شد و در نهایت با وجود تلاش‌های پیکان این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پایان رسید تا چین‌تایپه به دومین پیروزی خود دست یابد.

دیدار دو تیم پیکان و کینگ وال آخرین دیدار از روز چهارم رقابت‌های باشگاه‌های زنان آسیا بود و دیاموند فود فاین چف و لیائونینگ دونگوها در دیدارهای خود برابر حریفان به پیروزی رسیده بودند.

نتایج کامل دیدارهای روز چهارم مرحله مقدماتی قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ به قرار زیر است:

دیاموند فود فاین چف ۳ – خووسگول ارچیم صفر (۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۱)

لیائونینگ دونگوها ۳ – هیپ هینگ صفر (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۸ و ۲۵ بر ۱۴)

پیکان یک – کینگ وال ۳ (۱۴ بر ۲۵، ۱۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹، ۱۸ بر ۲۵)

تیم پیکان در سومین دیدار خود فردا (شنبه ۹ اردیبهشت) از ساعت ۱۳ به مصاف یسامیتسو اسپرینگ نماینده کشور ژاپن خواهد رفت.

نمایندگان والیبال زنان ایران تا کنون در مجموع در ۱۳ دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا شرکت کردند که بهترین مقام کسب شده در سال‌های ۲۰۲۱ (سایپا) و ۲۰۲۲ (باریج اسانس) رتبه چهارمی است.

تیم پیکان تهران امسال دومین حضور خود را در این مسابقات را تجربه می‌کند. این تیم در سال ۲۰۱۸ و در نخستین حضور به مقام ششمی در بین ۹ تیم شرکت کننده دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس