کد خبر 1468940
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
لیگ برتر والیبال| جنگ ستارگان در آزادی/ پرش سه‌گام مدعیان برای فینال

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال که به نوعی تقابل ستارگان تیم‌های شهداب، پاس، پیکان و هراز محسوب می‌شود از فردا در سالن آزادی استارت خواهد خورد.

به گزارش مشرق، مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال مردان از یکشنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز شد و تیم‌های شهداب یزد و لبنیات هراز آمل پس از انجام دو مسابقه به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند. تیم‌های پاس گرگان و پیکان تهران هم پس از سه دیدار برابر حریفان و کسب دو پیروزی موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شدند تا به ترتیب برابر شهداب یزد و لبنیات هراز آمل قرار گیرند.

در مسابقه دور رفت مرحله دوم پلی‌آف که روز چهارشنبه دهم اسفندماه در سالن فدراسیون والیبال انجام خواهد شد دو تیم شهداب یزد و پاس گرگان از ساعت ۱۵ به مصاف هم می‌روند.

در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی زمانی که به میزبانی شهداب یزد برگزار شده سه بر صفر به سود این میزبان پایان یافته و آن هنگام که پاس میزبانی را بر عهده داشته سه بر صفر به سود گرگانی‌ها به پایان رسیده است.

به این ترتیب دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی به دنبال کسب دومین پیروزی برابر حریف خود و صعود به دیدار فینال هستند. شهداب یزد که مدافع عنوان قهرمانی است با ۱۹ پیروزی، هفت باخت و ۵۴ امتیاز به عنوان تیم اول جدول رده‌بندی مقدماتی راهی مرحله بعد شد و پاس گرگان با ۱۵ برد، یازده باخت و ۴۷ امتیاز به عنوان تیم پنجم به پلی‌آف صعود کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش عطایی به شایعه دوپینگ توخته

علاقمندان والیبال در این مسابقه در انتظار رویارویی چهره‌های شناخته شده‌ای چون امیر غفور در تیم شهداب یزد برابر امین اسماعیل‌نژاد در تیم پاس گرگان هستند. تقابلی که در مصاحبه میکزوم اسماعیل‌نژاد به سوال خبرنگاران بدل شد و این بازیکن از غفور به عنوان الگوی والیبالی‌اش یاد کرد و گفت: سعی می‌کنیم برابر این بازیکن و شهداب بهترین عملکرد را داشته باشیم. باید دید کدام یک از این چهره‌ها، تیم دیگری را مغلوب خود خواهد کرد؟

 جنگ ستارگان والیبال در آزادی

در دیگر دیدار دور رفت مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های لبنیات هراز آمل و پیکان تهران از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه دهم اسفند ماه به مصاف هم خواهند رفت تا شاهد تقابلی دیگر میان ستارگان والیبالی باشیم. این دو تیم همچون شهداب و پاس از بازیکنان شاخصی برخودار است و در رقابت‌آنها شاهد تقابلی جذاب میان مجتبی میرزاجانپور در تیم لبنیات و پوریا فیاضی در پیکان خواهیم بود.

لبنیات و پیکان در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی هر کدام یک پیروزی به دست آوردند. در دور رفت لبنیات که میزبان بود سه بر صفر حریف را شکست داد و در دور برگشت پیکان در تهران سه بر دو حریف را مغلوب خود کرد. به این ترتیب این دو تیم در سومین جدال به دنبال کسب دومین پیروزی برابر حریف خود هستند.

لبنیات هراز آمل با ۱۸ برد، هشت باخت و ۵۲ امتیاز به عنوان تیم دوم و پیکان تهران با ۱۶ پیروزی، ۱۰ باخت و ۵۱ امتیاز با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده‌بندی مقدماتی راهی پلی‌آف شدند و با گذشتن از سد تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و نیان الکترونیک خراسان به مرحله دوم رسیدند تا در روز چهارشنبه برابر هم قرار گیرند.

در مجموع با توجه به یک برد تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی برابر یکدیگر در دور گروهی، مدعیان با کسب دو پیروزی دیگر راهی فینال مسابقات خواهند شد تا با پرش سه‌گام برای کسب جام سی‌وششم راهی دیدار نهایی شوند.

دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی روز جمعه ۱۲ اسفند برگزار می‌شوود و در صورت نیاز به مسابقه سوم، تیم‌های حاضر روز یکشنبه ۱۴ اسفند بر اساس برنامه دور رفت به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

برنامه دور رفت و برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

دور رفت روز چهارشنبه دهم اسفند

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۵

شهداب یزد – پاس گرگان

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۸

لبنیات هراز آمل – پیکان تهران

دور برگشت روز جمعه دوازدهم اسفند

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۵

پیکان تهران – لبنیات هراز آمل

تهران، سالن فدراسیون، ساعت ۱۸

پاس گرگان – شهداب یزد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس