اظهارات خصمانه لندن در شورای حقوق بشر/کلورلی: ۵ بسته تحریمی علیه ایران وضع کردیم

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران گفت که دولت لندن طی پنج ماه گذشته به دلیل آنچه مسائل حقوق بشری نامید، ۵ بسته تحریمی علیه ایران وضع کرده است.

به گزارش مشرق، جیمز کلورلی این مطلب را روز دوشنبه در پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو مطرح کرد و با چشم پوشی از موارد متعدد نقش حقوق بشر در این کشور، از جمله اخراج پناهجویان و طرح خروج از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر تا قتل عمدی سیاه‌پوستان توسط پلیس، مدعی شد که مرگ «مهسا امینی» نشانگر بی‌توجهی حکومت ایران به حقوق شهروندان است.

وی ادعا کرد: از ماه اکتبر گذشته، ما ۵ بسته تحریمی جداگانه را معرفی کرده ایم که افراد و نهادهایی را که مسئول نقض جدی حقوق بشر هستند، هدف قرار داده ایم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه حمایت از اغتشاشگران و گروه‌های ضد انقلاب، تعهد لندن به قطعنامه سیاسی شورای حقوق بشر درباره حوادث اخیر ایران را مورد تاکید قرار داد و ادعا کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که صدای مردم ایران همچنان شنیده می شود.

کلورلی در این سخنرانی، کشورش را که در طول تاریخ، جنایات زیادی علیه بشریت مرتکب شده‌ است، پرچمدار دفاع از حقوق بشر معرفی کرد و مدعی شد که به نقش ادعایی لندن در این زمینه افتخار می‌کند.

پنجاه‌ودومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان و دیپلمات‌های ارشد کشورهای جهان در ژنو آغاز شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز که برای شرکت در این اجلاس به سوئیس سفر کرده، با ایراد سخنانی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران بر احترام و ارتقای حقوق‌بشر پایبند است.

وی ادعای حمایت از حقوق بشر ایرانیان ضمن محروم کردن همان مردم از حقوق اساسی آنها در حوزه‌های درمان، آموزش و معیشت آنها را یک دورویی محض خواند و تصریح کرد که مفهوم مهم و متعالی حقوق بشر توسط تعداد محدودی از کشورها مورد سوءاستفاده سیاسی و ابزاری قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • قریبا IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    سفارت روباه پیر باید بسته شود
  • رضا IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    حالا گور باباى وزير خارجه انگليس ، داشتن چشم كه جزو حقوق بشر هست ، نيست ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس