آسوشیتد پرس:امیرعبداللهیان در نشست شورای حقوق بشر سخنرانی می‌کند

دبیرکل سازمان ملل فردا با حضور وزیر خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌ های ارشد فرانسه و آلمان به برگزاری جدیدترین و طولانی‌ ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل کمک می کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد فردا دوشنبه با حضور وزیر امور خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌ های ارشد فرانسه و آلمان در میان تعداد زیادی از سران، به برگزاری جدیدترین و طولانی‌ ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل کمک خواهد کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نشست بیش از ۵ هفته‌ ای شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی از فردا دوشنبه آغاز می‌ شود که جهان با نگرانی‌ های حقوقی از جمله جنگ در اوکراین و خشونت‌ های جدید علیه فلسطینی‌ ها مواجه است.

۴۷ کشور در بالاترین نهاد حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو عضویت دارند و این جلسات در سال ۳ بار برگزار می‌ شود.

گزارش این خبرگزاری می افزاید: در میان سخنرانان بعد از گوترش، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، آنالنا بائربوک و کاترین کلونا وزرای خارجه آلمان و فرانسه سخنرانی خواهد کرد. همچنین؛ «چین گانگ» وزیر خارجه چین هم قرار است سخنرانی ویدئویی داشته باشد.

آسوشیتد پرس اضافه کرد: روسیه هم قرار است در بالاترین سطح از زمانی که مسکو سال گذشته عضویت خود در این نهاد سازمان ملل را تعلیق کرد، شرکت کند. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نماینده این کشور در جلسه روز پنجشنبه خواهد بود. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در همان روز سخنرانی ویدئویی را انجام خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس