کد خبر 1468675
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
ژاپن 400 موشک کروز از آمریکا خریداری می‌کند

رسانه‌های ژاپن از تدارک توکیو برای خرید حدود ۴۰۰ موشک کروز «تاماهاوک» از ایالات متحده خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «کیودو» ژاپن امروز (دوشنبه) گزارش کرد که دولت ژاپن در نشست کمیته بودجه مجلس نمایندگان اعلام کرده است قصد دارد تا ۴۰۰ موشک کروز «تاماهاوک» از واشنگتن خریداری کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که ماه پیش نیز همزمان با افزایش توان نظامی چین در منطقه، رسانه‌های ژاپنی گزارش کردند که این کشور جهت تقویت توان دفاعی خود قصد دارد سال جاری میلادی ۵۰۰ موشک کروز «تاماهاوک» از آمریکا خریداری کند.

طبق گزارش منتشر شده، پارلمان ژاپن در حال بررسی بودجه ۱.۵۹ میلیارد دلاری برای این خرید است. این مبلغ شامل هزینه‌های مربوطه به نگهداری نیز می‌شود. این موشک‌ها در شناورهای نیروی دریایی ژاپن مجهز به سامانه دفاع موشکی«جیس» مستقر خواهند شد که توسط آن می‌توانند اهداف زمینی را در فاصله بیش از ۱۶۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهد. موشک کروز تاماهاوک ترکیبی از «جی‌پی‌اس» و انطباق دیجیتالی تصویر محل هدف برای ضربه زنی موثر استفاده می‌کند.

توکیو از پکن به عنوان بزرگ‌ترین چالش راهبردی خود یاد کرده است و این مسئله واکنش تند پکن را به همراه داشته است. روزنامه «ژاپن تایمز» و دیگر رسانه‌های ژاپنی اخیراً اعلام کردند که ژاپن و آمریکا برای رصد تحرکات و اقدامات نظامی چین، یک تیم اطلاعاتی نظامی مشترک تشکیل دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 0
    مگه ژاپن ارتش داره؟ رفسنجانی درونم فعال شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس