کد خبر 1464609
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
ژاپن 500 موشک کروز از آمریکا خریداری می‌کند

همزمان با افزایش قدرت نظامی چین، ژاپن نیز قصد دارد در راستای تقویت توان دفاعی خود موشک‌های «تاماهاوک» از آمریکا خریداری کند.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش توان نظامی چین در منطقه، رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه اعلام کردند که این کشور جهت تقویت توان دفاعی خود قصد دارد سال جاری میلادی ۵۰۰ موشک کروز «تاماهاوک» از آمریکا خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری «نیکی» پارلمان ژاپن در حال بررسی بودجه ۱.۵۹ میلیارد دلاری برای این خرید است. این مبلغ شامل هزینه‌های مربوطه به نگهداری نیز می‌شود. ژاپن به دنبال خرید جدیدترین مدل تاماهاوک است. این موشک‌ها در شناورهای نیروی دریایی ژاپن مجهز به سامانه دفاع موشکی«جیس» مستقر خواهند شد که توسط آن می‌توانند اهداف زمینی را در فاصله بیش از ۱۶۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهد. موشک کروز توماهاک ترکیبی از «جی‌پی‌اس» و انطباق دیجیتالی تصویر محل هدف برای ضربه زنی موثر استفاده می‌کند.

این خرید بخشی از تلاش ژاپن برای توسعه قابلیت‌های ضد حمله یا توانایی ضربه زدن به تاسیساتی است که تهدیدی قریب‌الوقوع برای این کشور محسوب می‌شوند. وزارت دفاع ژاپن همچنین به دنبال افزایش برد موشک‌های کروز هدایت شونده خود به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است.

این در حالی است که اخیرا امضای توافقنامه‌های همکاری نظامی بین آمریکا و ژاپن، و معرفی چین به‌عنوان بزرگترین چالش راهبردی دو کشور، با واکنش تند پکن همراه شد. «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: «ما به شدت با بیانیه واشنگتن و توکیو درباره اینکه چین بزرگترین چالش راهبردی آنها در منطقه است، مخالف هستیم.»

روزنامه «ژاپن تایمز» و دیگر رسانه‌های ژاپنی اخیرا اعلام کردند که ژاپن و آمریکا برای رصد تحرکات و اقدامات نظامی چین، یک تیم اطلاعاتی نظامی مشترک تشکیل دادند. ژاپن و آمریکا سازمان جدیدی را برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط تجهیزات دفاعی خود از جمله پهپادهای ایالات متحده که اخیراً در نزدیکی دریای چین شرقی مستقر شده‌اند، راه‌اندازی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ح IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    دنیا مگه دنیای گفت و گو نیست؟؟ چرا اسلحه میخرین؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس