کد خبر 1471370
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
پرتاب موشک جدید H۳ ژاپن با شکست رو به رو شد

آژانس فضانوردی ژاپن امروز سه شنبه از پرتاب موشک H۳ جدیدی برای نخستین بار خبر داد که چند دقیقه پس از شلیک به سمت فضا دستور داده شد به دلیل آتش گرفتن موتور در مرحله دوم تخریب شود.

به گزارش مشرق، پرتاب شکست خورده موشک H۳ ژاپن پس از آن اتفاق افتاد که تاخیرهایی از جمله در ماه گذشته لحظاتی پیش از پرتاب موشک در مرکز فضایی تانگاشیما در جزیره تانگاشیما واقع در جنوب شرقی استان کاگوشیما وجود داشت.

پرتاب های موفقیت آمیز موشک های H۲A در این مرکز حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی انجام شد اما برای موشک جدید پس از اینکه به نظر رسید قادر به کامل کردن ماموریت خود نیست حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی دستور تخریب فرستاده شد.

در همین حال کیکو ناگائوکو وزیر علوم ژاپن نتیجه پرتاب موشک امروز را " بسیار تاسف آور " توصیف و از مردم و طرف های مربوط به خاطر محقق نشدن انتظاراتشان عذرخواهی کرد. وی در ادامه افزود کارگروهی در وزارت علوم، فرهنگ، ورزش و تکنولوژی با همکاری آژانس فضانوردی ژاپن برای مشخص شدن علت این شکست آغاز به کار کرده و در اسرع وقت گزارشی کامل ارائه خواهد شد.

رقابت جهانی از زمانی که شرکت آمریکایی اسپیس ایکس وارد بازار شد رو به افزایش است. ژاپن نیز امیدوار است تا سفارش های داخلی و بین المللی پرتاب موشک های ماهواره ای را با ارتقا ۹۷.۸ درصدی نرخ موفقیت آمیز پرتاب موشک های ماهواره ای H۲A که از ۴۶ پرتاب تنها یک پرواز ناموفق از سال ۲۰۰۱ داشته است افزایش دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 0
    حیف اونا سلبریتی ندارند .تا پست حقارت و خود تحقیری و سرزمین نفرین شدگان بزنند
  • اصلاح طلب IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 0
    ژاپن قاره پیما نداره اینها دروغه باور نکنید..فوتوشاپه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    خرابکاری تو موشکهای ژاپنی کار امریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس