کد خبر 1468671
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
وحید سعادت طلب

پایان‌نامه وحید سعادت طلب، دانشجوی دکترا به زودی در گروه شیمی دانشگاه استکهلم سوئد دفاع خواهد شد.

به گزارش مشرق، پایان‌نامه وحید سعادت طلب، دانشجوی دکترا به زودی در گروه شیمی دانشگاه استکهلم سوئد دفاع خواهد شد. اما از وقتی برای مطالعه عمومی منتشر شده در ادامه محدودیت‌های ناقض آزادی بیان و به دلیل اینکه وی علاوه بر خانواده‌اش، در ابتدای این رساله از سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید آوینی و دکتر شهید مرتضی مطهری، تجلیل کرده، مدیریت گروه شیمی دانشگاه استکهلم قرار است چهارشنبه آینده جلسه‌ای ویژه برای بررسی این پایان نامه برگزار کند. به گفته سعادت‌طلب، این افراد قهرمانانی هستند که باید از آن‌ها قدردانی کرد.

وحید سعادت‌طلب در خصوص قدردانی و تشکر خود می‌گوید: تشکر و قدردانی از خانواده در پایان‌نامه امری طبیعی است و سلیمانی برای من مثل یک پدر است، مثل یک برادر. او کشور من را نجات داد، پس چرا رساله‌ام را به او تقدیم نکنم. او خانواده بزرگ‌تر من است. این دانشجوی دانشگاه استکهلم ادامه می‌دهد: من این مسئله را کاملاً به آزادی بیان مرتبط می‌دانم. اگر که در سوئد آزادی بیان وجود داشته باشد، اقدام من مصداق دقیق و قطعی آزادی بیان است. سعادت طلب در واکنش به برخورد دانشگاه می‌افزاید: از واکنش‌های شدید دانشگاه تعجب کردم. ممنوعیت استفاده از نام قاسم سلیمانی خلاف آزادی بیان ادعایی دانشگاه است.

سعادت طلب در پاسخ به اهمیت نام‌بردن از این افراد با وجود ارتباط نداشتن موضوع پایان‌نامه به آن‌ها گفته است: قطعاً پژوهش من با این بزرگان ارتباط دارد، اما یک ارتباط غیر مستقیم. اینکه من هنوز می‌توانم در کمال امنیت به پژوهش و نگارش بپردازم به قاسم سلیمانی مرتبط است. وحید سعادت طلب تأکید می‌کند: من هرگز از پایان‌نامه خود بدون نام بردن از شهید سلیمانی و مطهری دفاع نخواهم کرد. وی باید سوم ماه مارس امسال، مصادف با ۱۲ اسفندماه از پایان‌نامه‌ای دفاع کند که به احتمال زیاد این جلسه با حضور پلیس استکهلم و تحت تدابیر امنیتی برگزار می‌شود.

ردپای منافقین در اقدامات ضدایرانی دولت سوئد

مهدیه شادمانی، کارشناس مسائل حقوق بشر با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر و آزادی بیان غربی‌ها به‌خصوص در کشور سوئد با اشاره به محدودیت‌ها و سنگ‌اندازی این دولت جلو پای انسان‌های آزاده و اتباع برخی کشورها آن‌هم با نقش‌آفرینی گروهک تروریستی منافقین، بیان می‌کند: این اقدام خلاف موازین وضع شده از سوی آن‌ها تحت عنوان نهاد دموکراسی است. این کارشناس مسائل غرب با اشاره به تناقض امروز جامعه غرب با آنچه در گذشته برای آن تلاش کرده است، ادامه می‌دهد: اقدام دولت‌های غربی در خاموش کردن صدای انسان‌ها در مقابل آن حرکتی است که در تاریخ اروپا نسبت به تفتیش عقاید معترض بود و کنشگری می‌کرد.

مهدیه شادمانی با اشاره به نقش‌آفرینی گروه‌های تروریستی در پرونده‌سازی برای افراد بیگناهی چون حمید نوری شهروند ایرانی و همراهی دولت این کشور با آن‌ها برای پرونده‌سازی در این موارد می‌گوید: کشتار ۲۰ هزار ایرانی بیگناه توسط منافقین مسئله ای است که از سوی دولت سوئد نادیده گرفته شده است و امروز بدون توجه به مستندات، اقدام به بازداشت شهروندان ایرانی بدون ادله کافی می‌کند. وی می‌افزاید: توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به آرمان‌های ملت ایران نیز اقدام دیگری بود که در ماه‌های گذشته بر علیه ملت ایران و رهبر معظم انقلاب انجام شد و متأسفانه مغایر آزادی بیان و مخالف حقوق بشر بود.

وحید صداقت طلب، در جبهه حق ایستاده است

این کارشناس مسائل اروپا با محکوم کردن سنگ‌اندازی دولت سوئد در مسیر دفاع رساله علمی وحید سعادت‌طلب، دانشجوی گروه شیمی دانشگاه استکهلم می‌گوید: تجلیل یک دانشجوی ایرانی از سمبل‌های آزادی و مبارزه با جهل و تروریسم از آنجا موجب برانگیخته شدن غربی‌ها و واکنش‌های خارجی به آن شده است که دست روی تقابل حق و باطل گذاشته است و نقطه مقابل آن‌ها و در جبهه حق ایستاده‌است. شادمانی می‌افزاید: اقدامات امروز دولت سوئد از جمله زندانی کردن حمید نوری و سنگ اندازی در مسیر تحصیل وحید صداقت‌طلب اقدام غیرمنطقی و مغایر مبانی حقوق بشری است.

وی تصریح کرد: تشکیل جلسه ویژه گروه شیمی دانشگاه استکهلم آن‌هم برای نوشته شدن نام سردار سلیمانی در ابتدای یک رساله دکترا نشان‌دهنده ترس غربی‌ها از نام شهدای مقاومت است. ما اگر می‌خواهیم تعریف سازنده‌ای از آزادی بیان داشته باشیم باید به منابع اسلامی نگاه کنیم که این ایده را به عنوان تفکر اصلی مدنظر قرار می‌دهد و به آن اهتمام دارد تا در زمینه‌های مختلف شاهد گفت‌وگو باشیم. مهدیه شادمانی با اشاره به ترور شهید محمدعلی رجایی، رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر ایران توسط منافقین می‌گوید: مردم سوئد بیش از ۳۰ سال است منتظر شناسایی و مجازات قاتل نخست وزیر اسبق خود اولاف پالمه هستند، اما همین کشور میزبان اعضای سازمانی می‌شود که دقیقاً ۴۱ سال پیش رئیس جمهور و نخست وزیر را ترور کردند.

منبع:روزنامه قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    وحید«سعادت طلب»بودو به سعادت رسیدو حتی درجه سعادتش پی اچ دی شد.تاوحیدسعادت طلب های نخبه در جبهه انقلاب اسلامی داریم انقلاب شاداب و رو به پیش است. وحیددانشجوی استکهلم سوئد است سوئدی که برخی حتی با وطن فروشی و شرف فروشی به آن نمی رسنداما این دانشجوی نخبه رشته شیمی با توسل به شهیدان حاج قاسم ، شهیدمطهری وآوینی چون آن شهیدان به سعادت ابدی دست یازیده است حتی به قیمت به خطرافتادن جلسه دفاعیه اش! گفته شده شهید حاج قاسم ربطی به موضوع رساله ندارد اما او که شیمی خوانده به خوبی موضوع را تجریه کرده و نشان می دهداگرحاج قاسم نبود علم به طورکلی وشیمی هم نبود چرا که جهله داعش گروهک مجمع الجزایرجنایتکاران عالم به ویژه داعشی های سوئد درقتل و عام دانشجویان یدطولایی داشتند نمونه اش کشتارچند روزه دانشجویان اسپایکرعراق که هزاران دانشجوی نخبه را به خاک و خون کشیدندوحید می گویداگر حاج قاسم نبود من نمی توانستم با آرامش تحقیق کنم و رساله ام را تهیه کنم.سوئدکشوری که مقاماتش اقرارمی کنند گروهک آدمکش پ ک ک که ده ها هزارنفر را کشتارکرده منابع مالی شناخته شده ای درسوئددارد یا گروهک الاحوازیه که تروریست و جدایی طلبه،سرکرده اش تابعیت آنجارا داشته که هم اکنون دراختیامقامات قضایی ابران است تا به زودی به سزای اعمال ننگینش برسدو نیزکشوری که منافقین درآن جا حضورپررنگ داشته وحتی شاهدان اجاره ای بیدادگاه های آن کشورندکه موجب آدم ربایی نوری شده و هم اکنون درسلول انفرادی سال هاست که فریاد دادخواهی می زند و بالاخره سوئدی که با تربیت وحوشی درشکل انسان دست به جسارت به قرآن مجیدمنطقی ترین کتاب دربین آحادبشر زده و دربرابر منطق،آتش به آیات قرآن می زنندو مقامات سوئدناظر چنین وحشی گری بوده ونام آزادی بیان را نیزبه لجن می کشند.باید گفت وحیدجان ،سعادت طلب، تو به سعادت رسیدی آن هم درسرزمین الحاد و نفاق.خوشا به سعادتت.قرآن سعادت مند را معرفی کرده به «لکن الرسول والذین امنوا معه جاهدوا باموالهم وانفسهم اولئک لهم الخیرات و اولئک هم المفلحون رستگاران پیامبرو پیروانش اند که با دارایی علمی و مالی و جانشان جهادمی کنند همه خیرات و سعادت برای این جهادگران است»و پیامبرسعادتمند را معرفی می کند به «من افضل الجهاد کلة حق عند سلطان جائر اگر جهاد عامل سعادته بهترین جهاد سخن حق درنظام باطل سوئد است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس