کد خبر 1468030
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کدام مربی خارجی با فدراسیون فوتبال مذاکره کرد؟

جدی‌ترین گزینه خارجی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی تنها چند روز پس از پایان جام جهانی با مسئولان این فدراسیون دیدار کرده است.

به گزارش مشرق، نام سرمربی آینده تیم ملی تبدیل به یکی از علامت سوال‌های بزرگ هواداران فوتبال در ماه‌های اخیر شده است و با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از پایان کار تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی همچنان فدراسیون فوتبال از جانشین کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی رونمایی کرده است.

مذاکره با گزینه‌های داخلی و خارجی ادامه دارد و دیروز با رونمایی از گزینه‌های جدید داخلی و خارجی، انتخاب سرمربی تیم ملی وارد فاز تازه‌ای شد. در حالی پس از انصراف امیر قلعه‌نویی و ساکت الهامی گزینه‌های داخلی تیم ملی جواد نکونام، فرهاد مجیدی، حسین فرکی، مهدی تارتار و حمید مطهری هستند که از پاکو خمس سرمربی تراکتور، ژوزه مواریس سرمربی سپاهان و فلیکس سانچز سرمربی سابق تیم ملی قطر هم به عنوان گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برهم خوردن بازی تاج و تخت ایرانی‌ها با انصراف قلعه‌نویی/ پلن دوم فدراسیون جدی‌تر شد

رویکرد فدراسیون فوتبال در انتخاب مربی خارجی، آشنایی این مربی با فضای فوتبال ایران است، مسئله‌ای که دیشب امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز به آن اشاره کرد و گفت: فدراسیون فوتبال حتما در صورت وجود نگرش به جذب مربیان خارجی، آنهایی که در ایران کار کرده باشند را در اولویت قرار می‌دهد. چه الان در ایران کار کند و چه در گذشته؛ چرا که به خاطر زمان محدود تا جام ملت‌ها، بحث شناخت یکی از مهم‌ترین مسائل است. ممکن است بهترین مربی را از اروپا بیاید اما شناخت نداشته یا بازیکن او را نپذیرد.

در بین گزینه‌های خارجی سرمربیگری تیم ملی فوتبال، اولین مذاکره با ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان صورت گرفته است و شنیده می شود دو ماه پیش و چند روز پس از پایان جام‌جهانی، مواریس در سفر به تهران با مهدی تاج برای حضور در تیم ملی مذاکره کرده است و صحبت‌های اولیه بین دو طرف صورت گرفته است.

با این حال باید منتظر روزهای آینده ماند و دید سرانجام چه کسی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی‌ می‌نشیند. به نظر می‌رسد با توجه به انصراف قلعه‌نویی که مهم‌ترین گزینه از بین مربیان داخلی بود، شانس خارجی‌ها بیشتر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    خوزه مورینیو را بیاورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس