کد خبر 1467956
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
ورود واکسن HPV به واکسیناسیون کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود واکسن HPV برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان ایرانی به برنامه واکسیناسیون کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سرطان دهانه رحم مانند انواع دیگر سرطان‌ها به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها، مخصوصا سلول‌های گردن رحم رخ می‌دهد. این سلول‌ها گاهی به قسمت‌های دیگر بدن نیز منتقل شده و مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند. متاسفانه در شروع سرطان، فرد علامت خاصی نشان نمی‌دهد بنابراین به پزشک مراجعه نکرده و بیماری در وی گسترش پیدا می‌کند و به تدریج موجب مشکلاتی می‌شود.

در بین شایع‌ترین سرطان‌های دنیا سرطان دهانه رحم رتبه چهارم را از نظر شیوع دارد. همچنین چهارمین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان همین بیماری است. حدودا ۷۰ درصد از مبتلایان به این نوع سرطان ساکنین کشورهای در حال توسعه هستند.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: قرار است بزودی زیرساخت‌ تولید واکسن hpv در کشور ایجاد شود تا تولید داخلی آن‌ را داشته باشیم که موسسه ای مانند انستیتو پاستور روی آن کار می‌کند.

وی اظهار داشت: سرطان دهانه رحم از جمله سرطان های مهم است که بین ۱۰ تا ۱۲ درصد از افراد جامعه در خطر ابتلا به آن قرار گرفته اند. با ورود واکسن HPV به واکسیناسیون کشور و با تزریق به موقع می توان از روند ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی جلوگیری کرد.

طاهره اشرف گنجویی رئیس انجمن سرطان های زنان نیز هفته گذشته در دهمین کنگره بین المللی سرطان های زنان ایران گفت: پیوستن واکسن HPV برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان ایرانی به برنامه واکسیناسیون ملی بسیار ضروریست، زیرا این بیماری از علل مهم مرگ و میر مادران در کشور است.

وی افزود: ابتلا به سرطان دهانه رحم ۹۹ درصد با ویروس HPV مرتبط است، هنوز واکسن این ویروس در واکسیناسیون ملی پذیرفته نشده و زنان مجبورند آن را با قیمت آزاد در حدود ۲ میلیون تومان از داروخانه ها تهیه کنند. این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم باید در گروه سنی ۹ تا ۲۶ سال در سه دز در فاصله زمانی ۶ ماه تزریق شود و اگر واکسیناسیون در گروه سنی کمتر از ۱۵ سالگی انجام شود، دریافت ۲ دز کافی است، از وزارت بهداشت انتظار می رود هر چه زودتر و سریعتر واکسن HPV را در برنامه واکسیناسیون ملی بگنجاند.

اشرف گنجویی تصریح کرد: ابتلا به سرطان دهانه رحم در کشورمان نسبت به سایر کشورها شیوع بیشتری دارد، این در حالیست که در آمریکا، استرالیا و جوامع اروپایی غربالگری این سرطان برای زنان انجام شده و واکسن آن نیز در برنامه واکسیناسیون آنها وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    2 2
    رسما موش آزمایشگاهی شدیم.چند وقت دیگه واکسن کرونا هم اضافه میشه....متاسفم
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 0
    الان واکسن گارداسیل قیمتش چنده؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 0
    لعنت بر سازمان بهداشت جهانی
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 0
    بلایی که وزارت بهداشت بر سر جمعیت آورد از طریق واکسن ها داره تکمیل میشه.
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    واکسن ایرانی پاپیلوگارد 4 ظرفیتی قبلا ساخته شده. ولی اگر می خواهید یک واکسن جدید و قابل استفاده برای عموم بسازید بهتر است از نوع L2 باشد تا علاوه بر برخی سرطان ها در مردان و زنان، برای برخی سرطان و زگیل و میخچه های پوستی هم پیشگیری ایجاد کند.
  • US ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 0
    این واکسن بزرگترین خیانت است به کشور. اولا HPV ژنتیال تنها در صورت تماس مستقیم با اندام جنسی آلوده (لیژن) به ویروس منتقل می‌شود. از آنجا که فرص بر این است که در. شور اسلامی تماس جنسی خارج از ازدواج وجود ندارد، و قبل از ازدواج هم آزمایشات پزشکی صورت میگیرد، لذا تصور همه گیری ویروس غلط و محال است مگر اینکه پیش فرص‌بر این باشد که در کشور اسلامی، زنا رواج یافته و دولت با آن مشکلی ندارد. دوما بدن انسان عفونت به HPV را در مدت دو. سال تا ۸۵ درصد خودبخود درمان میکند، و در صورت عدم درمان خودبخود نرخ تبدیل HPV به سرطان نه تنها بالا نیست، بلکه طبق ادعای دو کارخانه سازنده آن میزان جلوگیری واکسن در تبدیل لیژیون آلوده به ویروس به سرطان هم ناچیز است سوما بین ۲۵ تا ۳۰ سال طول می‌کشد تا رحم یا تخمدان آلوده سرطانی شود. چهارما قیمت واکسن بسیار بالا و برای کشور هزینه ساز است و پنجم
  • US ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    شما با تولید واکسن جدید اچ پی وی (ویروس ۱۸ نوع دارد که تنها دو سه سویه موجب بیماری رحمی زنان میشوند، و بدن در ۲ سال بطور طبیعی اغلب آنرا نابود میکند، و حدود ۳۰ سال لازم است که ویروس بتواند سرطان ایجاد کند) تحت نام دروغین جلوگیری از سرطان رحم در زنان بلایی بمراتب بدتر از این بر سر زنان و دختران ایران خواهید آورد. واکسنی که معلوم نیست بر اساس کدام یک از دو واکسن موجود در غرب کپی برداری شده، یا حتی تولید تحت پتنتش آغاز شده. واکسنی که عملا در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ ولی چراغ خاموش تحت نام تولید داخل ولی برای اهداف ۲۰۳۰ اجرا می‌شود و ثابت شده که عوارض جانبی بسیار خطرناکی دارد و هزاران پرونده قضایی باز در غرب دارد، از طرف خانواده های دختران و مادران جوانی که با زدن این واکسن یا به بیماری‌های شدید عصبی، یا قلب و عروق، عقیمی، سرطان و تشنج و حتی مرگ مبتلا شدند. و حالا که ایران به ظاهر از واردات این واکسن تحت توصیه سند ۲۰۳۰ سازمان ملل چشم پوشی کرده، به یکباره تحت نام تولید داخل همان برنامه را برای دختران و حتی پسران ۹ سال به بالا می‌خواهد انجام دهد اچ پی وی تنها در مورد فاحشه‌ها و تنها در صورت تماس اندام جنسی با لیژن آلوده اندام جنسی طرف مقابل ممکن است، و چون قبل از ازدواج، زوجین آزمایش پزشکی می‌دهند و گواهی سلامت دریافت میکنند، تنها راه باقی مانده برای ابتلا فحشا و ارتباط خارج از زناشویی است. پس اگر زنا را کنترل کنید،‌بیماری ریشه کن میشود، و نیازی به واکسن نیست، مگر اینکه تحت سند ۲۰۳۰، با زنا هم تحت نام حقوق بشر کنار آمده باشید. یا از نادانی، یقینا یا با تطمیع خارجی، کسی مجوز تجویز این واکسن رو در کشور صادر کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس