عیسی زارع پور - نمایه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۹۳ درصد از دستگاه‌های مشمول به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده‌اند و نزدیک به ۳ هزار خدمت از این طریق به مردم ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: هنوز معدود دستگاه‌هایی باقی‌مانده‌اند که باید متصل شوند و درخواست داریم این اقدام را نهایی کنند. دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت و علوم و هم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بانک‌های دولتی - غیر از یک بانک - متصل نشده‌اند که امیدواریم تا پایان سال این موارد هم متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: میزان استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند و به عنوان مثال ایتا به ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و بله به ۱۴ تا ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و روبیکا هم حدود ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

زارع‌پور در پایان گفت: برای کسب‌وکار هم پلتفرم‌هایی طراحی کرده‌ایم و یکی از شاخص‌هایی که وضعیت کسب‌وکار اینترنتی را نشان می‌دهد - با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد این کسب‌وکارها کالامحور هستند - ترافیک شبکه پستی و درآمد شرکت پست است که نسبت به شهریور افزایش یافته هرچند در مهرماه کاهش داشتیم ولی در ماه‌های بعد جبران شد و در بهمن ماه آمار ترافیک و درآمد شرکت پست افزایش یافته است و حداقل کسب‌وکارهای کالامحور مشکلش حل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 3
    بيشتر از ايا اعصابمونو خورد نکنيد
  • رضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 3
    وقتی تمام درها رو ببندید و بگید همه از یک در عبور کنند این دیگه افتخاری نداره
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 3
    مجبوریم آقا مجبوریم نه پول برای خرید فیلترشکن داریم و نه اینترنت
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    2 1
    روبیکاا افتضاحه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    ایتا واقعا خوبه به نظرم روبه پیشرفت هم هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس