زارع‌پور: فعال‌ترین سال در تاریخ صنعت فضایی کشور را داشته‌ایم/ انجام ۶ پرتاب موفق فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنون

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ۶ پرتاب فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنون گفت: در تاریخ صنعت فضایی کشور هیچ سالی مانند امسال این مقدار فعالیت نداشتیم.

به گزارش مشرق، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در مورد پیشرفت‌های کشور در حوزه فضایی گفت: الحمدالله به همت دانشمندان و متخصصین کشور ما جزو ۱۰ کشوری هستیم که چرخه کامل فضایی را داریم و حتی در برخی فناوری‌ها ما جزو ۵ کشور برتر جهان هستیم و این مسیر ادامه دارد.

وی افزود: در تاریخ صنعت فضایی کشور که حدود ۱۵ سال از آن می‌گذرد، هیچ سالی نبوده که ما این مقدار فعالیت فضایی داشته باشیم؛ از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۶ پرتاب فضایی داشتیم که بی‌سابقه بوده و ان‌شاءالله این مسیر ادامه دارد. پرتاب، جلوه فعالیت فضایی است و تولید ماهواره، ایستگاه زمینی، تحلیل داده‌ها و تولید اپلیکیشن‌های مختلف، بند به پرتاب موفق است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: الحمدالله ما پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی موفقی داشتیم و تلاش می‌کنیم این مسیر با شتاب پیش برود. دولت سیزدهم تمام قد پشت توسعه صنعت فضایی کشور است و شخص آقای رئیس‌جمهور در مدت اخیر ۲ بار جلسه شورای عالی فضایی را تشکیل دادند که متأسفانه در یک دهه گذشته یک بار هم تشکیل نشده بود و این نشان دهنده اهمیت این موضوع برای دولت است.

زارع‌پور در پایان با تأکید بر اینکه شخص آقای رئیس‌جمهور پیگیر پیشرفت صنعت فضایی کشور هستند، اظهار کرد: در جلسه چهارشنبه ۱۹ بهمن هیأت دولت نیز من گزارشی در این مورد ارائه کردم و کلیپی در مورد دستاوردهای صنعت فضایی کشور در یک سال گذشته در این جلسه پخش شد و آقای رئیس‌جمهور از تمامی دانشمندان، دست‌اندرکاران و مدیرانی که این افتخارآفرینی‌ها را رقم زدند، تشکر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حسین IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    8 1
    جان ؟؟؟؟ 6 پرتاب موفق؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    5 2
    اینترنت طبقاتی
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 0
    اتفاقا دهه فجر امسال مثل دهه فجر سال گذشته هیچ گونه پرتابی اصلا نداشتیم! برخلاف زمان روحانی که معمولا هر سال بهمن ماه یکی دو پرتاب سیمرغ و..داشتیم!!
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    3 0
    به جز پرتاب مداری نور2 آنهم پارسال بقیه پرتاب ها زیر مداری بوده..از بهار وعده پرتاب ناهید داده میشه آخر هم هیچ..
  • عبداله IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    5 1
    شما وقتی یه پرتاپ موفق دارید گوش همه خلق کر می کنید چطورشش تا پرتاپ داشتید و من علاقمند به پرتاپ موشک بی خبر بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس