.

به دلیل آنچه اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته عنوان شده است، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف روزنامه سازندگی صادر کرد.

به گزارش مشرق، در هفتمین جلسه از نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات امروز یکم اسفندماه، گزارش تخلفات روزنامه «سازندگی» از حدود مطبوعات موضوع تبصره دو ماده (۵) و بند یازده ماده (۶) قانون مطبوعات مطرح شد و به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعات، به دلیل آنچه اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته عنوان شده است، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.
برخی از اخباری که باعث توقیف روزنامه «سازندگی» شد
بر اساس پیگیری روزپلاس مهم‌ترین مصادیق اخباری که باعث توقیف این روزنامه شد به شرح زیر است:
"طغیان گوشت"
۰۱/۱۲/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "طغیان گوشت" انتخاب کرده و در آن، با اشاره به افزایش قیمت گوشت و حذف آن از سفره طبقه متوسط، سرعت فقر را در کشور بالا عنوان کرده و در ادامه، مدعی فرو رفتن در باتلاق ابرتورم در دولت سیزدهم شده است.
"هراس شیراز"
۲۰/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "هراس شیراز" انتخاب کرده که در آن مدعی نقش همسر معاون رئیس جمهور در امور زنان در موضوع تخریب بافت تاریخی شیراز شده است.
"سهم عوام سهم خواص"
۱۹/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "سهم عوام سهم خواص" انتخاب کرده و در آن سهم حامیان دولت و اصولگرایان در بودجه سالانه را بیشتر از مردم عنوان کرده و در ادامه، به نقل از اقتصاددانان بودجه ریزی در کشور را در راستای حامی پروری دانسته است. همچنین در این مطلب، اعطای رانت و امتیاز به شرکای سیاسی را از مشخصه های اصلی سیاست در کشور دانسته و در ادامه، بودجه سالانه کشور را به عنوان بهترین ابزار برای حمایت از حامیان معرفی کرده است
"خراج از مردگان"
۱۶/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "خراج از مردگان" انتخاب کرده که در آن به موضوع لایحه هزینه نگهداشت سالیانه قبور به شورای شهر از سوی شهردار تهران اشاره دارد.
"دولت بی سرمایه"
۱۳/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "دولت بی سرمایه" انتخاب کرده که در آن ضمن گفت و گو با حسین مرعشی، ضمن بررسی تبعات طرح مولد سازی دارای های دولت، این طرح را به عنوان عامل جبران کسری بودجه عنوان کرده است.
"مخمصه"
۱۲/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "مخمصه" انتخاب کرده و در آن، با اشاره به آغاز شروع به کار جشنواره فیلم فجر، مدعی سنگینی سایه سیاست بر روی آن شده و در ادامه، دلیل این اتفاق را مسائل سیاسی اخیر و تحریم جشنواره از سوی برخی بازیگران دانسته است.
"دوئل زنانه"
۱۰/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "دوئل زنانه" انتخاب کرده که در آن، با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» آن را به نقل از انسیه خزعلی، شعار انقلاب اسلامی دانسته و در ادامه، به نقل از معصومه ابتکار، این شعار را با ملاک های کشور همخوان دانسته است.
"حراج بدون نظارت"
۰۹/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "حراج بدون نظارت" همراه با تصویری از معاون اول رئیس جمهور انتخاب کرده و در آن، مولد سازی و مدیریت دارایی دولت را یادآور واگذاری غیر اصولی مخابرات و مهاب قدس دانسته و در ادامه، مصونیت قضایی برای معاملات دولتی را یک بدعت عجیب عنوان کرده است
"اثر باد بیشتر از اثر مسوولان است"
۰۳/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "اثر باد بیشتر از اثر مسوولان است" انتخاب کرده که در آن، با اشاره به اظهارات رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا، مدعی احتمال وجود بنزین آلوده و تاثیر آن در آلودگی هوا شده است.
"دور افتخار با بورکینافاسو"
۰۲/۱۱/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "دور افتخار با بورکینافاسو" انتخاب کرده و در آن، با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی «بانوان تاثیرگذار» از سوی همسر رئیس جمهور، نسبت به دستاورد آن تشکیک ایجاد کرده و در ادامه، برگزاری آن را با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور مورد انتقاد قرار داده است. در این مطلب، برگزاری این کنگره را عاملی برای هدر دادن سرمایه عنوان کرده و در ادامه، این اتفاق را در راستای اقدامات نمایشی و ادبیات شعاری در دولت سیزدهم دانسته است.
"زیر صفر"
۲۵/۱۰/۱۴۰۱
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "زیر صفر" انتخاب کرده که در آن، با اشاره به رتبه دوم ایران در ذخیره گازی جهان، دولت را به اجرای سیاست های پوپولیستی در راستای افزایش قیمت انرژی و گاز در کشور متهم نموده است.
"عذرخواهی کنید"
۰۷/۱۰/۱۴۰۱
- روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "عذرخواهی کنید" انتخاب کرده و در آن با اشاره به اظهارات سید حسین مرعشی در مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، برخی صداهای منعکس شده از سوی تریبون های جمعه را مصداق بی اخلاقی و بی مبالاتی دانسته و در ادامه، نسبت به تامل بیشتر در سخن گفتن از سوی ائمه جمعه تاکید کرده است.
"تکذیب شکنجه و اکاذیب ثابتی"
صفحه ۳ روزنامه سازندگی مورخ ۲۶/۱۱/۱۴۰۱ مطلبی به قلم محمدرضا علی حسینی
"...سیستم فرهنگی جمهوری اسلامی این ۴۴ سال انحرافاتی داشته و اغلب اسیر روزمرگی یا به فکر مسائل فرعی و شخصی بوده است. برای همین هم شخصی‌ مانند پرویز ثابتی...می‌تواند بیاید و ادعا آزادی را مطرح کند. به نظر من برخی از مسئولین باید خجالت بکشند که تحت تاثیر مسائل اقتصادی و اختلاس‌ها و چپاول‌ها نتوانستند، کار فرهنگی مناسبی بکنند تا امروز کسانی مثل ثابتی و دیگر شکنجه‌گران ساواک بیایند و برای ما ادعای آزادی و دموکراســی و حقوق بشــر بکنند...به نظر من بازگشت ثابتی به‌ صحنه به دلیل کم‌کاری و اشتباهات مدیران جمهوری اسلامی است که بر سر مبارزان و فداکاران این کشور آورده است..."
"فراموشی و شرم"
صفحه ۳ این روزنامه مورخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۱ مطلبی به قلم محمد رضا جوادی یگانه
"...تغییرات در انقلاب، درسـت یا نادرست، خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه، بخش جمهوری را فدای بخش اسلامی کرد و آزادی سیاســی را وانهاد و امروز در ادبیات رسمی کمتر نشانی از آزادی سیاسی است...مشخص است که در انقلابی با آن همه امید و انرژی، وقتی جای اصل و فرع عوض می‌شود؛ استبکارستیزی را جایگزین توسعه می‌کند...چنین خواستی می‌خواهد به جای همه مردم، تنها با بخشی از مردم کار کند. کم‌ و بیش‌ آزادی‌ها مشروع آن دسته دیگر را هم نادیده بگیرد...هدف اصلی مردم هنوز همان توســعه است: یک زندگی آباد، آزاد و مسـتقل...آنچه موجب شده تا استبداد (پهلوی) و ترور (مجاهدین) مدعی آزادی شوند، ترکیب فراموشی و شرم نزد مردم و عدم اصلاحات در نظام است و این ترکیب، ترکیب نگران ‌کننده‌ای است...چنانچه...پیشنهاد اصلاح و ترمیم ساختار برای تحقق ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن پذیرفته نشود، معترضین ممکن اســت به هر چیزی تن دهند: حملــه نظامی خارجی، استبداد ملوکانه، یا آنارشیسم و جنگ‌ خیابانی. اما هنوز اصلاح امکان‌ پذیر است، یک اصلاح ساختاری می‌تواند امید به اصلاح را زنده و دومینوی بهبود را آغاز کند..."
"بازگشت به ایده آشتی ملی"
صفحه ۳ روزنامه سازندگی مورخ ۰۶/۱۱/۱۴۰۱ مطلبی به نقل از خبرگزاری ایلنا و به قلم سعید شریعتی
"...میثاق میان جامعه و حاکمیت...به ‌شدت لطمه دیده و بنیان اعتماد اجتماعی از بین‌ رفته و اجزای مختلـف جامعه به انحای گوناگون نسـبت به مسئولان بی‌اعتماد هستند...ما چاره‌ای نداریم جز اینکه الگوی حکمرانی را عوض کرده به سمت حکمرانی خوب حرکت کنیم...اینها بحران‌هایی است که از پس هم به وجود می‌آید. تا وقتی به این مسائل فکر جدی نشود این پدیده‌ها قهری است و نیاز به دشمن نیست. امروز گویی برخی در سیستم علیه آن کار می‌کنند...در گذشته گفت‌وگوهایی میان برخی از شخصیت‌ها اصلاح‌طلب با ســران نظام در جریان بود اما طبق اخباری که دارم، متاسفانه این گفت‌وگوها متوقف شــد و گویا شنیدن حرف‌های اصلاح ‌طلبان خوشایند برخی نبوده است..."
"راه فرار پلنگ زخمی"
صفحه ۳ روزنامه سازندگی مورخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۱ مطلبی به قلم مهرداد احمدی شیخایی
"...فرض کنید که همه راه‌های کنش اجتماعی در شــرایط فشار بسته باشد، در این حالت اگر جامعه مانند یک پلنگ زخمی رفتار کند، چیز غریبی نیست و جای‌ تعجب ندارد، تعجب آنجاسـت که انتظار داشته باشیم در شرایط فشار و در حالتی که هیچ راه گریزی هم وجود ندارد، مردم از خود واکنشی نشان ندهند. برای همین کنش‌ها اجتماعی بعضاً خشن در این وضعیت اجتناب ‌ناپذیر اســت...اینکه تنگناهای سیاســی- اقتصادی به حد اعلای خود برسد و از طرفی فشارهای اجتماعی هر روز بیشتر شود...از یک سو بعد از استقرار دولت یکدست به مردم مژده صیانت نیز داده شود...مانند همان بستن آخرین گریزگاه‌ها بر پلنگ زخمی اســت. برای همین کاملاً طبیعی بود که با اولین جرقه، این خرمن آماده اشتعال آتش بگیرد...وقتی مردم حتی به اندازه تغییر مجریان و قانون ‌نویســان در تصمیمات سهیم نیستند...آیا خیلی دشوار است که واکنششان را پیشبینی کنیم؟ نمی‌شود بر پیکر نحیف این مردم از هر سو زخمی وارد شود و بعد انتظار واکنش هم نداشته باشیم. من که گمان نمی‌کنم حاکمیت یکدست به این موضوع توجه نداشته باشد..."
"بازگشت به بازرگان"
صفحه ۳ روزنامه سازندگی مورخ ۰۶/۱۱/۱۴۰۱ مطلبی به قلم محمد توسلی
"...مهنـدس بــازرگان و همراهان ایشان از همان دهه ۲۰ همزمان برنامه‌های آگاهی ‌بخشی، راهبرد توانمندسازی جامعه را نیز از طریق ایجاد و تقویت نهادها مدنی در اولویت برنامه‌هایش قرار دادند تا ضمن فراهم شــدن بستر آگاهی‌بخشی زمینه برای تقویت روحیه کارجمعی فراهم شود...در دهه ۴۰ تاسیس نهضت آزادی ایران با مشارکت کادرها تربیت شده در نهادهای مدنی و نهضت مقاومت ملی برای تداوم رسالت آگاهی‌ بخشی و رفع موانع گذار به آزادی و دموکراسی..."
"محکوم به شکست"
در صفحه اول روزنامه سازندگی مورخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۱ سرمقاله ای به قلم مصطفی هاشمی طبا
"...کل روال اجرای این ایده به ‌خصوص بحث مصونیت ‌سازی هیات [مولدسازی] خلاف قانون اساسی است چرا که همه مردم در برابر قانون اساســی یکســان هستند...این اظهار حتی زیر ســوال بردن شأن و جایگاه قانونی قوه قضائیه است...مساله هم ابهام دارد هم از اساس غیرقانونی است...وظایف مجلس و نمایندگان مجلس در بحث نظارت، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در اجرای این طرح و مصوبه چیست؟...این طرح تنها یک تنش روانی به جامعه داد و مانند بسـیاری از موارد دیگر که قابل اجرا نبوده، قابل اجرا نخواهد بود..."
"روایت بیگانگی"
صفحه اول روزنامه سازندگی مورخ ۲۶/۱۱/۱۴۰۱
"...تشدید ناامنی‌ها ســروش را بر آن داشت که بارها به رئیس ‌جمهور و رئیس قوه قضائیه وقت نامه بنویسد و طلب امنیت و آرامش کند و هشدار دهد...برای دولت و حکومت یک کشور فخری و فضیلتی نیست که دانشگاهیان و هنرمندانش، مظلــوم و مرعوب به جرم ابراز آراء خود در هراس و ناامنی به سر برند و از اظهار سرمایه‌ های فکری و هنری خود خائف باشند و جان و معیشت و آبروی خود را معروض هتک و حمله غوغائیان ببینند...به دنبال چنین آراء و نظراتــی، عرصه را بر سـروش تنگ کردند و مانع از تدریس او در دانشگاه شدند...دهه ۷۰ تنها از طریق ماهنامه کیان و چاپ کتاب‌هایش نظرات و افکار خود را به عرصه عمومی منتقل می‌کرد اما پس از سال ۸۸ او دیگر به ایران نیامده..."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    31 59
    تحمل سخنان رقیب خیلی سخت است البته به خودتان این اجازه را می دهید که به هر روشی طرف مقابلتان را تخریب کنید. جهت یادآوری می توانید به گذشته نگاهی بیندازید.
    • RU ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      26 33
      والا تمام حرفای این روزنامه درسته ...
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      16 5
      کلا تعریف اصلاحاتچیا از دموکراسی اینه: یا ما (اصلاحاتچیا) رای میاریم که لازمه به رای مردم احترام گذاشته بشه. یا ما رای نمیاریم: در این صورت تقلب شده .(مثل دبه درآوردن موسوی در زمان باخت مقابل احمدی نژاد). تعریفشون از آزادی اندیشه و بیان هم اینه : ما (اصلاحاتچیا) آزادیم هرجور میخوایم حرف بزنیم و عمل کنیم ولی کوچکترین مخالفتی با ما قابل قبول نیست. ( مثل زفتار دیکتاتور مابانه و ترور شخصیتی معروفترین و محبوبترین خواننده دهه های 70 و 80 ایران : علیرضا افتخاری ، به دلیل یه روبوسی و خوش و بش ساده ش با احمدی نژاد)
    • رفسنجانی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      17 4
      اگر شما یک تیتر درباره دوران دولت بی تدبیر کلیدباز کدخداپرست پیدا کردید من به شما یه جایزه میدم. وقتی که مهدی هاشمی به جرم جاسوسی و اختلاس به زندان محکوم شد. یا طبری محکوم شد، یا نجفی شلیک کرد، یا داداش روحانی و داداش جهانگیری هر دو به جرم اختلاس محکوم شدند یا وقتی برای شکر و مرغ و روغن کارت ملی به دست تو صف بودی، یا وقتی بجای مسکن مهر گور خواب بودی، وقتی حسن روحانی صبح جمعه می فهمید چه گندی به مملکت زده و ......
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      21 7
      خدایا شکرت که این هرز نامه بسته شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخیلی خوشحالم
    • رضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      12 9
      تو امریکا هم باشی رییسجمهورم باشی اجازه همچینین صحبت کردن رو نداری و فیلترت میکنن...بعد اینجا اغتشاش گرانه تیتر میزنن و خبرنگاراشون ده روز یه بار جاسوس از آب بر میان...
    • رضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      9 7
      تو امریکا هم باشی رییسجمهورم باشی اجازه همچینین صحبت کردن رو نداری و فیلترت میکنن...بعد اینجا اغتشاش گرانه تیتر میزنن و خبرنگاراشون ده روز یه بار جاسوس از آب بر میان...
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      7 3
      سخن با کذب زمین تا آسمون فرق داره. بسیاری از مطالب روزنامه های اصلاح طلب مثل سازندگی مصداق بارز نشر اکاذیب هست و در چارچوب آزادی بیان هیچ جایگاهی نداره. یا باید حرفشون رو اثبات کنن یا مجازات بشن
    • تک تیرانداز DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      6 1
      اینو وقتی روحانی از دکتر عباسی شکایت کرد چرا نمی گفتی؟
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    24 10
    از وقتی که در انتخابات رای نیاوردند ، دنبال شر می گردند و ماهیت واقعی خود را نشان دادند .
  • بیژن IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    20 14
    اکثرش خوبه گوش کنین دولت راه خطا در پیش گرفته وجود منتقدان همیشه لازمه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      18 11
      انتقاد؟ رسما سیاه نمایی منافقانه ست
    • وطن پرست DE ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      8 1
      پس چرا تو دوران روحانی منتقدان رو فرستادید جهنم؟. ای شترمرغ ها
  • محمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    17 19
    به نظرم نباید توقیف میشد دولت قبلذهم کیهان کلی تیتر جنجالی زد بدون توقیف شدن
    • سید IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      11 2
      روزی نامه سازندگی!!!! مگر کک شان می گزد؟!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      براندازی که شاخ و دم نداره دوست دارین یه بار با دست فرمون این جماعت یه سوریه سازی توایران اتفاق بیفته بعد بیایم قدر عافیت و بدونیم یا تصمیم عاقلانه میگیرن که از جماعتی که قدرت دستشونه فقط نمیشه نمیتونیم چون کدخدا نمیذارشون مردم و بدبخت می کنه اون وقتی هم که مثلا منتقد دولت میشن چوب می گیرن زخمی که خودشون به ایران وایرانی زدن برای خونریزی می خراشن.
  • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    14 6
    چه خوب میشدسایت های مزدوردشمن مثل اعتماد آنلاین وبرترینهاراکه مثل روزنامه‌های زنجیره ای افسادطلبان مدام درحال سیاه نمایی اوضاع کشور هستند راتعطیل میکردید
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    10 16
    تیترها انتقاد از دولت بوده، بهتر بود دولت انقلابی سعه صدر بیشتری نشان میداد
  • ناشناس IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    20 20
    روزنامه سازندگی هرچه گفته حقیقت بوده. وحقیقت هم تلخ است.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    17 11
    الان دقیقا کدومشون دروغ بوده یا مشکل داشته؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    15 12
    بعضی از انتقاداتش بجاست. مصونیت قضایی؟؟؟!!!!! صد رحمت به روحانی
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    4 4
    ضمن احترام امابسیاری ازاین مواردمبهمه ...مثلا الان کیفیت بنزین نامشخصه میگن استاندارده اما... یادریافت عوارض ازقبور هم که صحت داشته وشهرداری دیراطلاع رسانی کرده ...خیلی ازموارددیگه تحلیل وپیشنهاده ...موارددیگری بوده مثلا سایت انتخاب یاخبرآنلاین یاروزنامه جمهوری اسلامی اما متاسفانه هیچ به هیچ!
  • سید IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    15 9
    روزی نامه سازندگی!!!! مگر کک شان می گزد؟! چیزی که زیاد هست و از پول بیت المال هزینه می شود برای مجیزگویی یانکیستان همین روزی نامه های زنجیره ای هستند که مثل قارچ مسموم از زمین روییده اند و یکی را که توقیف کنند، مزدوران شاغل در آن کوچ جمعی به روزی نامه های دیگر زنجیره ای و زرد می کنند و ادامه ماجرا !!!! البته برخی از مزدوران هم برای خدمت بهتر به ارباب کدخدا راهی دیار فرنگ گشته و در آنجا به وطن فروشی و تن فروشی مشغول می شوند!!!
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    11 9
    همه خبر ها که درست بودن . کدومش نشر اکاذیبه؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 4
    تمامی این اکاذیب طی یکی دو ماه منتشر شده ، سال هاست که نمایندگان رژیم کودک کش در جمهوری اسلامی ، از رانت ها و تسهیلات این نظام نهایت بهره برداری را کرده و خائنانه نمکدان را شکسته و به کدخدا و نوچه هایش خوش خدمتی می کنند !! چقدر دیر با این عاملین دروغ و تزوریر برخورد میشود !!؟؟
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    11 3
    خداوند تمام این بی دینان بی هویت غربزده را با هرنامی مثل اصلاح طلب و یادگار فلان و اسطوره پفکی و دلقک پیشه و سگ باز و...را که روی اهل کوفه را سفید کرده اند هدایت فرماید واگر قابل هدایت نیستند نیست ونابودشان فرماید
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    4 2
    نتانیاهو: سبزها سرمایه های واقعی اسرائیل در ایرانن..
  • احمد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 5
    هر چه نوشته درسته و کمه .دولت بی لیاقت مردم را به فقر . گدایی و .....گشانده.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 7
    دولتی که طاقت نقد و انتقاد نداره
  • مهدی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    7 6
    پس تنها روزنامه ای که حرف حساب زد بستن.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 2
    کدام ک از خبرهاش دروغ بود ؟ برای بیان واقعیت تعطیل شد؟
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    سایت برترینها را هم یک بررسی کنید
  • حجت IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    4 1
    پا سلام حقیقت تلخه دروغ که ننوشته همه رو ببندید خلاص
  • سهراب IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 3
    روزنامه سازندگی ارگان خبری جاسوس ها واصلاح طلبان غربگدا وآمریکا ذلیل شده بود که باید بسته می شد.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 3
    ما که نفهمیدیم کدومش اشتباهه! اگه واقعا برحق هستید با دلیل و مدرک بگید فلان جا دروغ گفتن یا سیاه نمایی کردن.دلار ۵۰ تومنه کسی هم یه ذره انتقاد کنه زود انگ سیاه نمایی بهش می زنید.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 2
    روزنامه های هم شهری و شرق که بلندگوی بی بی سی وانترنشنال هستند باید توقیف بشوند
    • GB ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 0
      همشهری هم؟
  • Ali IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    رد کرد
  • الهیار IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 1
    این روزنامه چیزی از واقعیت را بیان نکرده
  • تورج IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    چند روز دیگه رفع توقیف میشه مملکت اینطوری لطیف اداره شده که وضع اقتصاد اینه
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 2
    خیلی زودتر از اینها باید توقیف میشد به صورت رسمی و علنی مشغول براندازی و تشویش افکار مردم بودن
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 2
    ای‌جااااااااااان، چه عجب! تون چرندنامه اعتماد کی بسته میشه؟!
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 1
    هراس شیراز و خراج از مردگان و...عملا نشر اکاذیب هست. اومدن با شایعات فضای مجازی خبر و مقاله رفتن! خسته نباشید واقعا!
  • سامان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    این تیترها که همه واقعیت جامعه ست الان گوشت کیلویی ۳۵۰ طغیان نیست
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    یه گزارش هم از تیترهایی برید که ۸ سال علیه دولت روحانی می‌زدند
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 1
    اصلاح طلبان بسیار پر رو تشریف دارند و از دروغ گفتن واهمه ای ندارند!!!
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 1
    خدارو شکر. انشالا که دیگه نذارن منتشر شه. ستاره صبح و هم میهن هم باید توقیف شوند
  • مجيد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    خداقوت؛ به نظرم سراغ سايت خبري "انتخاب" هم بايد برند. ياعلي
  • ایرانی با غیرت IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    در پس اغلب این مشکلات نظیر گوشت یا ارز یا مسکن و ...که در این هرزنامه به ان اشاره شده طرفداران اصلاح طلبان قرار دارند و عامل اغلب این نابسامانی ها خود انها هستند. این اصلاح طلبان میخواهند به هر شکل ممکن به قدرت برگردند زیرا این خواسته امریکا و دولتهای غربی زیر بلیط امریکاست زیرا غربی ها با اصلاح طلبان راحترند. اقدامات مخرب انها دربازار ارز و سکه و گوشت و مسکن فقط برای خشمگین کردن مردم و ضربه زدن به دولت است. تعلل امریکا هم در مذاکرات برجام به این دلیل است که میخواهد این اصلاح طلبان دوباره همه کاره دولت و کشور شوند و برجام دیگری را به خورد ملت بدهند!
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر کلا درب خانه اصلاح طلبان مزدور بسته بشه باران رحمت به این کشور خواهد بارید وگرنه این سوراخ رو ببندید از سوراخ دیگه وارد میشوند ...همین الان وقاحت و پررویی روحانی را ببینید و بفهمید با چه موجودات خبیثی روبرو هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس