سیرک اپوزیسیون در «جرج تاون»/ غریبه‌های سیاسی، سیاستمدار می‌شوند!

عبدالکریم سروش برای دومین بار ضمن اعتراض به این که اپوزیسیون می‌خواهد هنرپیشه‌ای را به خاطر برهنه شدن به جای سیاستمدار جا بزند،‌نوشت جامعه مسلمان ایران،‌چنین مسائلی را برنمی‌تابد.  

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وی اخیراً با اشاره به نشست کسانی چون رضا پهلوی، نازنین بنیادی، مصی علی‌نژاد، گلشیفته فراهانی و عبدالله مهتدی گفته بود «چندی بساط رهبری جنبش پهن کردند و به گمان این که نامی در رسانه‌ها دارند،‌فکر کردند در دل‌ها هم جایی دارند. یکی از آنها تا امتحان پس نداد سر تا پا برهنه شد، به درون خانواده هنری نپذیرفتند. چندتایی هم اصلاً از سیاست خبری ندارند. در میان آنها حتی یک پرچم ایران به چشم نمی‌خورد، نامی از اسلامیت و دیانت قاطبه مردم ایران در میان نبود و یکی از آنها تجزیه‌طلب مشهور است...» در پی این انتقاد، موجی از ناسزا و فحاشی و تهدید، از سوی گروه‌های اپوزیسیون نثار سروش شد،‌با این ادعا که وی زن‌ستیزی کرده است. او در پاسخ نوشت: «من عمل نامحترم شخص محترمی را نکوهش‌ کرده‌ام و آشــکارا آن کار را ناشایســته دانسته‌ام و اکنون هم سیاست‌ورزی ایشان را به‌خاطر آن کار، بی‌آینده می‌بینم و یقین دارم که جامعه ایران چنین کسی را با چنین کارنامه‌ای به دایره سیاست راه نخواهد داد.

... سر تا پا برهنه شدن و بدن عریان و شرمگاه خود را در مقابل چشمان جهانی به نمایش نهادن - حتی اگر مردی چنین کند- نه‌تنها کاری اسـت که افتخاری ندارد بلکه مورد تقبیح کثیری از عقلای عالم است و لذا چنین کاری نمی‌کنند- از جمله عامه دینداران که نیم بیشتر عقلا جهان را می‌سازند و نیز بسیاری از علمای اخلاق- لذا در تقبیح عمل خانم فراهانی کاری غیرعقلایی و خردناپسند صورت نگرفته است... حجم ناســزاهایی که ناسزاگویان روانه صاحب این قلم کردند، کمیتی فزون از فلک دارد و پر پیداســت که می‌خواهند با این حرکات قبیح، حرکت قبیح دیگری را بپوشانند، غافل از اینکه خون به خون شستن محال آمد محال...

کســانی که قصه زن‌ستیزی را مطرح می‌کنند، چون خود به قبح آن عریانی واقف‌اند، می‌خواهند درشــتی آن را و درستی سخن مرا با این نسبت‌های سست بپوشانند».

وی همچنین تأکید کرده است: این جدل سفسطی راه به جایی نمی‌برد. بعضی‌ها هم چنان که از نوشته‌هایشان برمی‌آید بغضی و عداوتی با دیانت و اسلامیت دارند و عقده‌گشــایی می‌کنند. اینان بهتر است به درودیوار نزنند و به یمین و یسار نروند و سخن خود را بی‌پرده و بی‌پروا بر زبان بیاورند. اما چون می‌دانند که در میان مسلمانان جایی برای این اسلام‌ستیزان نیست، مقصد باطل خود را در لفافه نسبت‌ها و افتراهای گوناگون پنهان نگاه می‌دارند.

یادآور می‌شود سروش به هنگام فتنه سبز در سال ۱۳۸۸، به همراه عبدالعلی بازرگان، مهاجرانی،‌کدیور و گنجی، عضو اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور (لندن) بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    13 4
    مت.هم تر از سلبریتی های ایرانی تو دنیا وجود نداره. اوج کنش اجتماعی سلبریتی ها در کل دنیا جمع آوری کمک های خییه برای زلزله و فقرا و..حلاصه میشه شما نهایتا بتونید بازار گرم کن یک گلریزان باشید چطور برای خودتون نقش مرجعیت اجتماعی قائلید؟؟؟؟ تهش میشید زلنسکی که اوکراین رو به فنا داد
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    9 6
    نه سروش نه گلشیفته نه پهلوی و نه... حرفشون پیش مردم ایران ارزش نداره، اما اونای که حرفشون پیش ما باید ارزش داشته باشه پشت هم می گن ارزش پول ملی قطعا افزایش پیدا می کنه و ما هر روز خلاف اینو می بینیم واقعا افشوسناکه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    7 3
    خوب مبارک است ،جناب سروش هم بعد از سالها مانند دوستش مهاجرانی دارد ماهییت واقعی دشمنان انقلاب وایران را متوجه میگردد!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    7 15
    و تو را چه میشود که در این هیاهو فقط روی عریانی آن خانوم کلید کرده ای😁😁😁
    • ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      17 4
      بخاطر اینکه سیاست کار کسی نیست که نان از عریانی و بی عفتی میخورد مخصوصا در یک جامعه ایرانی مقید به اسلام مگر اینکه در پی دین زدایی از جامعه ایران باشیم که امری محال است
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      کسی که حرمت ناموس خودش را نگه نمی‌دارد که اصلأ برای واژه ناموس ارزشی قائل نیست و بی ناموسی را فریاد میزند و به آن افتخار می کند می تواند حافظ ناموس وطن باشد؟ می تواند از ناموس ایرانیان پاسداری کند؟ این موجود اصلأ می خواد بیاد تا بی ناموسی رو به جای ناموس بنشونه. اونوقت چنین فردی از نظر قاطبه ملت ایران ارزشی دارد؟ مسلما خیر. دکتر سروش هم همین موضوع رو گفت و چون راست و درست گفت، این جماعت به خشم اومدند و به وی فحاشی ها کردند.
    • گلزار IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      تو را چه میشود که از برهنگی دفاع می کنی
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 1
    سروش از خودشونه!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 7
    به آدمهایی مثل سروش نیاز داریم خدا حیرت دهد استاد گرامی
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      2 0
      معلوم سروش رو نشناختی که اینجوری میگی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 2
    خداروشکر تا این جماعت نخود مغز به اصطلاح اپوزیسیون هستند ما را غمی نیست چون هیچ کس اینها رو ادم حساب نمیکنه
  • CA ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 0
    شمایی ظاهرت فرشته اما عمل ات ؟؟
  • بلوچ IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 0
    ایشون مگه کارشناس سابق رسانه‌های لندنی نبود؟! مثل اینکه تاریخ انقضا سروش هم رسید
    • Nima IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      نبین کی چی میگه ، ببین چی میگه استاد غلط گیر از دیگران
  • علی افصحی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 1
    ما نیازی به امثال سروش نداریم و بیشتر سروش محتاج خود تنزیهی است از خبط وحشتناکی که از فتنه هشتاد و هشت به بعد مرتکب شد و پیامبری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و نیز قرآن را مورد خدشه قرار دادتا از این ظلم فکری پدیده هایی عجیب الخلقه ای چون گلشیفته سر برآورده و پدر کمونیستش نیز نه تنها عمل او را تقبیح نکرد بلکه او را دختر ایران نامید! سروش در کنار کدیور ، مجتهد شبستری و امثالشان در حلقه کیان یا در سرزمین شیطان پس از فرار، اولین آجر های دیوار مستحکم دیانت مردم ولایی ایران را لق کردند با به میان کشیدن شبهه های شیطانی چون «صراط های مستقیم» «قرائت های پلور الیستی از دین»،«نفی ولایت فقیه و فقه »وبسیاری از تحریفات دیگرکه بر دین اسلام و مذهب تشیع روا داشتند.اگر سروش وجه دیگری از فتنه شیطان بزرگ آمریکا نباشد که او را پیش کشیده اند تا پس از بهره گیری از بی حیاها و اراذل و اوباشی چون گلشیفته ، این بار از مرنجعانی چون سروش استفاده کند که دم از دیانت زده اما با حمایت شیطان بزرگ زیست می کند! می توان از کلافگی و به هم ریختگی سروش حکایت کند که نتیجه اتاق فکر فتنه سبز را گلشیفته بی حیا، مهتدی تجزیه طلب،علی کریمی روانی بی هر اندیشه و تفکری، بنیادی انگلیسی که فقط آغوش باز دارد!!! و...شده است.سروش و امثال او در این مخمصه گیر کرده و تلاش بی سرانجامی دارد تا خود را از این جمع فاسد جدا کند که هیهات که جدا شود. کار سروش و دوستانشان بدعت گمراه گر بود که پیامبر در باره بدعت فرمود «فان خیر الحدیث کتاب الله و خیر الهدی هدی محمدص و شرالامور محدثاتها و کل بدعة ضلاله بهترین سخن قرآن و بهترین هادی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وبدترین کار کارها بازی با آیات قرآن و تحمیل اراء شخصی خود بر آیات بوده و هر بدعتی گمراه کننده است کاری که سروش و رفقایش با آیات قرآن کردند هم تحریف و هم بدعت های خطرناکی پدید آوردند!
  • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 0
    سروش هر چه هست یک دانشمند و متفکر است او صلاحيت سخن گفتن درباره مسائل اجتماعی را دارد هر چند که خلاف نظر ما باشد. ولی ان چند نفر که از بیخ بیسواد و نادان و جیره خوار هستند.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      هرجایی هر مذهبی هر کشوری خط قرمزهایی دارد . با احترامی که برای سروش قائلم ایشان خود را باخت و از خطوط قرمزی که میدانست عبور کرد و دیگرانی که برایش سوت و کف میزدن دورش را خالی کردند. روحش شاد :)
  • علوی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    ایهاالناس،! برخی آنقدر غرق در مسایل جاری روز و امور اصطلاحا سیاسی شده که آرمان اصلی یعنی اسلام و ولایت و امامت و ظهور فراموش شده ؟!، تا فردی همسو با جبهه انقلاب نظر میدهد علیرغم توجه به مبانی فرد؛ شروع به تطهیر وی می‌پردازند ! امید دانا صراحتا میگفت بی دین و لامذهب است اما چون خاتمه مبحث دیانت که حمایت از نظام و رهبری بود (حسب ظاهر ) لذا انقلابیون پر شماری وی را پذیرفته بودند ....متعاقبا این سروش خبیث که پایه گذار حلقه کیان و معبر تهاجم دشمن از کانال فرهنگ بود و از عدم رسمیت شناختن وحی الهی و الهام دانستن آن به رسول الله (معاذلله ) و طرح مباحثی مانند نو اندیشی دینی و غیره اسباب تضعیف مرجعیت و خود اجتهاد پنداری بسیاری از جوانان در دهه هفتاد شد لکن چون دوبار به دلقک های اپوزیسیون تاخته حالا بدون نقد و ایراد اظهارات ش یک بخش خبری میشه و کسی هم معترض این تطهیر نمیشود ؟!
  • رضا IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    سخنان سروش کاملا منطقی است هرچند با ایشان در نظرات دیگرش موافق نیستم اما اینجا درست میگوید . چطور ممکن است یک عریان ،یک فحاش ، یک ضداسلام را ایرانیان انتخاب کنند ؟ اینها واقعا دست خودشان نیست بازبان بی زبانی میگویند ما همان قوم سدوم هستیم واینرا مردم میدانند
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    در این آش شلمشوربا حضور خواهر گرام گل شیفته یعنی شقایق در سریال آخر هفته شبکه یک ج ا ایران هم جای بسی شاخ در آوردن است..کلا سرکاریم مثل آخر سریال پایتخت و کپی کاری گوگوشو وثوقی توسط کسانی که در مورد داعش تو پایتخت قبلی رپرتاژ رفته بودند!!؟؟ خلاصه که الان هم حکومت لایه لایه دست همینهاست فقط از راه دور..خخخ
  • کوروش IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    سخنان مستدل و درستی است واقعا منطق یرهنگی مانند جنگل متعلق به انسان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس