کد خبر 1464739
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

از کنار تحلیل عبدالکریم سروش، ساده نگذرید. او درباره نشست رضا پهلوی، نازنین بنیادی، مصی علینژاد، گلشیفته فراهانی و حامد اسماعیلیون و عبدالله مهتدی گفته:

"جلسه‌ای بود و چند نفر بساط رهبری پهن کردند و به گمان اینکه نامی در رسانه‌ها دارند، فکر کردند که در دلها هم جایی دارند.

یکی از آنها تا امتحان نداد و سر تا پا برهنه نشد، به درون خانواده هنری نپذیرفتند. چند تایی هم اصلاً از سیاست خبری ندارند.

در میان آنها حتی یک پرچم ایران به چشم نمی‌خورد، نامی از اسلام و دیانت قاطبه‌ مردم ایران در میان نبود، بلکه اکثریت آنها کمال ناآشنایی را داشتند و یکی از آنها از تجزیه‌ طلبان مشهور است.

اینها مگر برای دلخوشی خود و برای پر کردن برنامه‌هایی که می‌دانیم از کجاها سرمایه و خط سیاسی آن می‌رسد کاری کنند، وگرنه برای ملت ایران کاری نمی توانند بکنند".

سروش، خود اهل بخیه است. او سال ۸۸، عضو موسس "اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور" بود که در لندن با حضور عبدالعلی بازرگان، مهاجرانی و محسن کدیور تشکیل شد و مدعی راهبری جنبش سبز بود. شکست آن کودتای آمریکایی- انگلیسی، معارضان را سرخورده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    35 7
    بهترین دعایی که میتونم در حقشون کنم : لعنت خدا بر همشون
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      4 8
      بی زحمت یک دعایی هم بکن، پراید ارزون بشه!! یک دعای دیگه هم بکن، دلار ارزون بشه! ممنون برادر.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      3 0
      دعا برای دلار و پراید را زمانی که داشتی قر کمر میومدی باید میکردی نه حالا پس مرد باش و پای خربوزه ای که خوردی بشین
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    9 33
    خیلی وقت بود در این سایت پیام نگذاشتم. اما نا امیدانه برای بیدار کردن شما مشرقیان، بگویم: که دلار رفت در کانال 46 هزار تومان و حراج دلارهای بانک مرکزی هم فقط سبب هدر رفتن منابع ذخیره شده است!! اما همچنان امید مشرقیان به سید محرومان است!
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      5 2
      خیلی وقته پیام نذاشتی تا خیلی وقت دیگه هم لازم نیست پیام بذاری! از خواب بیدار شو و بفهم که ماشینی که ۸ سال روحانی با سرعت تمام برد داخل دره رو نمیشه تو مدت کوتاه از دره خارج کرد به شکلی که هیچ خط و خشی هم روی ماشین نیفتاده باشه! البته که مدل پیامت تکراری شده و احتمالا آخرین پیامی که تو این سایت گذاشتی مربوط به حداکثر چند ساعت پیش بوده!
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 1
      خب عزیزم اقتصاد که این حرفا حالیش نیست ، شما پیام هم نذارید مشکلی رو حل نمی کنه، گندی که مولای اشرافان شیخ بنفش به اقتصاد زد یک طرف، شورش طبقه برخوردار که قرو فرشو با دلار واسه حسن آقا دادن فحش و لگدش و واسه دیگران به کنار، انتظار معجره داشتن حضرات عالی هم از اون جور خواهش هاست که جماعت غربگرا بد جوری بلدن باهاش سواری بگیرن، در کل می خواستن بگم شما زیاد جوش نزن برو سواریتو بده.
    • یه کرونایی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 3
      به جای اینکه آیه یأس بخونی آستین بالا بزن و به رئیسی که ثابت کرده که اراده واقعی برای خدمت و حل مشکلات مردم داره (و هیچ قصد ایجاد جنجال‌ و تفرقه و چندتکه کردن مردم رو نداره) کمک کن. کمک فکری و مشورتی یا هر نوع کمکی که از دستت برمیاد. . چرا توجه نمیکنی که روحانی چی تحویل رئیسی داد؟.. چیزی که روحانی تحویل رئیسی داد دقیقا مثل یک «ساختمان ناایمن و تضعیف‌شده و فرسوده‌شده» ( و مثل یک «زمین مینگذاری شده») بود که هر لحظه ، امکان ریزش و متلاشی شدن اون وجود داشت و هنوز هم خطرش کاملا رفع نشده و هنوز کار زیادی برای ترمیم و نوسازی و پاکسازی اون باقی مونده. .اگه میخوای کمکی کنی درست انتقاد کن و راهکار و پیشنهاد بده. درست محاسبه کن. درست فکر کن. دیتای درست بگیر و آنالیز جامع و درست انجام بده .. راهکار درست و حسابی و سنجیده و کارشناسی شده و متناسب با اقتضائات و شرایط روز بده.. آیه یأس نخون. برادری کن برای مردم.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      4 2
      کاش مردم ما به جای رصد روزانه دلار ،کمی خصایص دیگر را رصد میکردند ،به خدا الان پیشرفت کرده بودیم
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 1
      نمی آمدی توسایت ما بهتربود ،حالا دستت درد نکنه زحمت کشیدی منت گذاشتی ،نمیگفتی ماقیمت دلارو نمیفهمیدیم
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      1 1
      تو آرزوهای مخرب خودت را با شایعه سازی می خواهی به دیگران بباورانی ؛ دلار 28 هزار تومان است و قاچاقچی گری دلار و .. مختص شماها است. ما تابع نرخ اعلامی منابع معتبر و رسمی کشور بخصوص یانک مرکزی هستیم - دلار ماده معدنی نیست که ته بکشد - توی جیب هر بچه ای دلار پیدا می شود البته یاد نگیری بری بچه ربائی - اما این رو بدون شایعه را دشمن میش سازد ؛ منافق پخش می کند و احمق باور می کند شمادشمن نیستی پس راستش را بگو شما دومی هستی یا سومی؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 1
      برادرم، دلار رو سرنگون خواهد کرد همین سیدمحرومان. بإذن الله تعالی. بگو ان شاءالله.
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 1
      بسم الله. نه تنها مشرقیون که دشمن هم فهمیده اگر آبی برای ملت گرم بشود از مسیری است که همین سید أیده الله تعالی از آن برآمده که انشاء در آرزوی بازگشت به روحانی داده تا بخواند و بعد از جناب مهاجرانی مشغول سفید کاری برای جناب سروش افتاده البته همسر آقای مهاجرانی در روزنامه ای زاویه با نظام شوهر را تلویحا" بیان نموده منتظریم بعد از التماس وارونه های جناب حاج فرج الله دباغ (سروش) در قالب تعریف و تمجید از رهبری مظلوم حفظه الله و ایران و اسلام چه کسی این ماموریت را برای مشارالیه انجام میدهد تا در افتتاحیه اپوزیسیون جدید طبق نقشه راه پروژه ققنوس چراغ موشی های منورالفکر مرجوعی به داخل نطق ننه من غریبم و کف خیابان مرا دریابید بخوانند.والسلام
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      3 1
      لطف کن باز هم پیام نگذار
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      آقا رمضانعلی قربون دهنت گل گفتی🌹
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 3
    سروش رو ول کنید، التماس برای مذاکره (برجام) به کجا رسید؟ اینقدر پیام ملتمسانه (باقری و سخنگوی وزارت خارجه) زشته به خدا! خیلی دوست دارم الان توجیه شما مشرقیان را ببینم! دلار چند!
  • عباس رشنوادی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 1
    سروش اگرچه آدم ملا و با سوادی در حوزه تخصصی خودش هست اما صلاحیت اظهار نظر در این وادی ندارد نشان به این نشان زمانی که در حلقه قدرت بود رویکردش حذفی بود نه اصلاحی- اقناعی
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      عزیز سواد روغنفکری و نواندیشانه شیطانی کجاش سواد هست البته از نظر شاگرد شیطانی شاید باسواته
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 1
    اين جلسات برای دلخوشی خود معاندین هم نیست. چون عقل ایشان می‌دانند. دستمايه ای برای دلخوشی ندارند. بلکه برای دلخوشی اربابانشان و گرفتن مزد و اجازه اقامت در باغ وحش غرب هستند. و حرف دلشان اینست: نه در غربت دلم شاد و نه رویی در وطن دارم. و این یعنی مظهر چوب 2 سر نجس.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    تحلیل ایشان هیچ اهمیتی نداره!لطفا مراقب فریب باشید!او با ذکاوتی که داره، غیر مستقیم میخواد خودش رو به عنوان رهبر اپوزیسیون مطرح کنه!تقلای خودش را قبلا هم در فتنه88 کرده!میخواد بگه تمام اون مولفه ها رهبری مردم ایران را من می شناسم !
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    جمهوری اسلامی باید راهی برای شیره مالیدن سر غربیها پیدا کنه تا اقتصاد درست شه همونکاری که چینیها کردن پتانسیل طبیعی کشورم مثل چین و روسیه چه بسا بیشتره
  • زیبا IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    3 0
    خداییش حرف حق زده! این چارتا آس و پاس فکر کردن کی هستن برای مردم ایران تصمیم بگیرن!
  • سعید AT ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    سروش قرآن را اشعار محمدی می داند و تحت حمایت سی آی ا در آمریکا بارها علیه حضرت آقا اعلامیه صادر کرده و فردی خودفروخته و شیاد و به غایت خطرناک است و آنوقت شما به صحبتهای او علیه بعضی فعالیتهای سیاسی علیه نظام استناد می کنید ؟ چرا راه را گم کرده اید ؟
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      متوجه نشدی عزیزم چون مقالات مختلفی برای ایشون و مهاجرانی و بقیه که با این صحبتهایی که از روز روشن تر هست اشاره شده که در زمینه سفید نمایی این ارازل و اوباش روشنگری کرده، تو مشرق بگردی چند تایی میتونی دیدار کنی
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    اظهارات اقای سروش ناشی از اختلافات درون اپوزیسیونی است نه اینکه ایشان وا قعا نگران و دغدغه مند اسلام و دیانت و مردم ایران باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس