کد خبر 1466385
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
گوشی

یکی از طبعات استفاده از شیشه روی قاب پشتی و حضور نمایشگرهای تمام صفحه کاملا شیشه‌ای روی جلو دستگاه را می‌توان جذب چربی اثرانگشت دانست. این موضوع زیبایی دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، به راحتی می‌توان گفت که تلفن‌های هوشمند به آهنرباهای چربی اثر انگشت تبدیل شده اند. کسانی که دارای طراحی قاب پشتی مات هستند شاید دیرتر با آن مواجه شوند اما تقریبا هر گوشی هوشمند معرفی شده در سال ۲۰۲۳ در مدت زمان کوتاهی به یک آشفتگی چرب تبدیل می شود.


شاید فکر کنید برندهای موبایلی به این موضوع فکر کرده باشند اما به نظر می‌رسد جنرال موتورز بیشتر از امثال اپل و سامسونگ به این موضوع اهمیت می دهد. طبق حق اختراعی که رصد شده، این شرکت در حال کار بر روی یک “صفحه نمایش خود تمیزشونده” است که می تواند به صورت خودکار “اثر انگشت را پاک کند”.

در اصل، یک پوشش نامرئی در ساختار صفحه نمایش لمسی استفاده می شود. این پوشش تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش، یک واکنش شیمیایی ویژه ایجاد می کند که متعاقباً باقیمانده مواد آلی را که باعث ایجاد اثر انگشت می شود، تجزیه می کند.

به طور خلاصه باید گفت که پس از قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش با نور UV همه لکه‌ها از بین می روند. با توجه به اینکه ما از خورشید مقدار زیادی از نور UV را دریافت می کنیم، تلفن های هوشمند ما باید بیشتر اوقات باید بدون چربی اثرانگشت باشند.

همچنین لازم به ذکر است که این ثبت اختراع فراتر از آن پیش می‌رود و با در نظر گرفتن پیکسل های ویژه درون پنل نمایشگر، در صورت لزوم نور UV لازم را منتشر کند.

منبع:ترنجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس