کد خبر 1464761
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
گوشی

ریلمی GT Neo ۵ می‌تواند در ۸۰ ثانیه به ۲۰ درصد و در چهار دقیقه به ۵۰ درصد شارژ برسد.

به گزارش مشرق، ریلمی به‌تازگی گوشی جدیدی با نام Realme GT Neo ۵ معرفی کرده است که از شارژ سریع ۲۴۰ وات پشتیبانی می‌کند. به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، این شارژر سریع‌ترین شارژ گوشی‌های هوشمند بازار، سریع‌تر از ۲۱۰ وات ارائه‌شده توسط نسخه‌ی Discovery Edition ردمی نوت ۱۲ و تقریبا ۱۰۰ وات سریع‌تر از شارژ ۱۵۰ واتی ارائه‌شده توسط گوشی وان‌پلاس ۱۰T‌ است.


ریلمی اعلام کرد که باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی GT Neo ۵ را می‌توان به‌لطف شارژ ۲۴۰ وات آن در ۹ دقیقه و نیم تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد. این مقدار بسیار سریع است؛ اما درواقع همان چیزی است که ردمی ادعا می‌کرد شارژ ۲۱۰ واتی در Note ۱۲ Discovery Edition سال گذشته می‌تواند به آن دست پیدا کند. ناگفته نماند باتری گوشی ردمی ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت بود. اگر به‌دنبال شارژ نسبی هستید، گوشی جدید ریلمی می‌تواند در ۸۰ ثانیه به ۲۰ درصد و در چهار دقیقه به ۵۰ درصد برسد.

ریلمی به BBK Electronics تعلق دارد، همان شرکتی که مالک اوپو و وان پلاس است. اوپو در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ شارژ سریع ۲۴۰ وات را به نمایش گذاشت که احتمالا این گوشی جدید ریلمی از آن استفاده می‌کند. شارژ سریع ۲۴۰ وات هنوز در گوشی تجاری اوپو یا وان‌پلاس دیده نشده است.

این گوشی کمتر از ۱۰دقیقه شارژ می‌شود+عکس

ریلمی GT Neo ۵ فعلا فقط برای بازار چین عرضه شده است که درواقع با چند پیکربندی شارژ مختلف به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی ‌۲۴۰‌ وات همان‌طور که انتظار می‌رفت، گران‌تر از دو نسخه‌ی دیگر است. قیمت‌ها از ۳۱۹۹ یوان (حدود ۴۷۲ دلار) برای مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی شروع می‌شود. همچنین نسخه‌ای با شارژ ۱۵۰ وات عرضه می‌شود، هر چند جالب است بدانید که که باتری کمی بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. مدل ۱۵۰ واتی با قیمت ۲۵۹۹ یوان (حدود ۳۸۳ دلار) با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به‌فروش می‌رسد.

علاوه‌بر شارژ سریع، GT Neo ۵ به‌دلیل داشتن نورپردازی RGB جالب در پشت خود نیز قابل توجه است. این نورپردازی تمام قسمت پشتی را مانند Nothing Phone ۱ پوشش نمی‌دهد؛ اما مربع کوچکی در سمت راست دوربین‌های آن قرار گفته که به‌عنوان چراغ اعلان عمل می‌کند و همچنین می‌تواند به رنگ قرمز درآید تا در زمان ضعیف‌بودن باتری گوشی به شما هشدار دهد.


ریلمی GT Neo ۵ دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷۴ اینچی ۱۲۴۰p OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و تراشه‌ی پرچم‌دار سال گذشته‌ی کوالکام، یعنی Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ است.

این گوشی سه دوربین پشت وجود دارد؛ دوربین اصلی ۵۰، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل. این گوشی در رنگ های سفید، مشکی و بنفش موجود است.

هنوز هیچ صحبتی درمورد دردسترس‌بودن و قیمت‌گذاری بین‌المللی به میان نیامده؛ اما باتوجه به اینکه کنگره جهانی موبایل قرار است تنها دو هفته دیگر در بارسلونا برگزار شود، احتمالا در آن زمان اطلاعات بیشتر بشنویم.

این گوشی کمتر از ۱۰دقیقه شارژ می‌شود+عکس

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس