کد خبر 1466853
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
گوشی

پوکو X۴ پرو بین ۱۰.۵ تا ۱۲ میلیون فروخته می‌شود و A۵۳ و ردمی نوت ۱۱ پرو رقبای اقتصادی آن محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق، قیمت پوکو X۴ پرو نسبت به یک ماه قبل یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. ارزان‌ترین نسخه پوکو X۴ پرو را درحال حاضر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ می‌فروشند و اوایل بهمن می‌توانستیم آن را ۹ میلیون و ۵۰۰ بخریم. پوکو X۴ پرو مثل برادر قدیمی‌اش نان پردازنده نسبتا قدرتمندش را می‌خورد و توانسته بین پرفروش‌ترین میان‌رده‌های بازار موبایل جایی دست‌وپا کند. با پول مورد نیاز برای خرید پوکو X۴ پرو می‌توانیم بین همین مدل‌های شیائومی، ردمی نوت ۱۱ پرو نسخه ۵G را جزو گزینه قرار بدهیم یا در اردوگاه رقیب یعنی سامسونگ، به گلکسی A۵۳ فکر کنیم.

قیمت گوشی پوکو X۴ پرو چقدر است؟

به گزارش فرارو، قیمت گوشی پوکو X۴ پرو در اولین روز اسفند امسال بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. فروشنده‌های موبایل ارزان‌ترین نسخه گوشی پوکو X۴ پرو را که ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد، دست‌کم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند و خرید پوکو X۴ پرو با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت حول‌وحوش ۱۲ میلیون تومان تمام می‌شود. یک ماه قبل می‌توانستید پوکو X۴ پرو را یک میلیون کمتر از امروز بخرید و قیمت پوکو X۴ پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایت، ۱۱ میلیون تومان بود.

یعنی ظرف یک ماه به‌طور تقریبی یک میلیون به قیمت پوکو X۴ پرو نسخه ۱۲۸ اضافه شده است و موبایل‌فروش‌ها پوکو X۴ پرو نسخه ۲۵۶ گیگابایت را یک میلیون گران‌تر می‌فروشند. حالا که تاحدودی از روند قیمت پوکو X۴ پرو در هفته‌های اخیر مطلع شدید، این را هم باید بگوییم که پوکو X۴ پرو در زمان ورود به بازار موبایل ایران، یعنی اوایل سال ۱۴۰۱، بین هفت تا هشت میلیون تومان فروخته می‌شد.

مشخصا گوشی پوکو X۴ پرو +عکس

راز محبوبیت پوکو X۴ پرو در بازار موبایل

پوکو X۴ پرو مثل برادر قدیمی خود جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد پوکو X۳ پرو بعد از گلکسی A۱۲ سامسونگ و نوکیا ۱۰۵ سومین گوشی پرفروش در بازار موبایل ایران بوده و الان هم اسم پوکو X۴ پرو را حداقل در فروشگاه‌های اینترنتی بین محبوب‌ترین مدل‌های می‌بینیم. مدلی که مثل پوکو X۳ پرو مهمترین نقطه قوت آن در بخش پردازنده به‌چشم می‌آید. تراشه اصلی و شش نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ آن را در بخش پردازنده به یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار تبدیل می‌کند و از این حیث می‌تواند به A۵۳ سامسونگ که آن هم یکی از میان‌رده‌های پرفروش سامسونگ است، رقابت تقریبا برابری دارد. به گزارش فرارو از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل به‌عنوان حسگر اصلی و یکی دیگر از نقاط قوت پوکو X۴ پرو نباید غافل شویم. کنار این حسگر، لنزهای ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، پنج مگاپیکسل ماکرو و پنج مگاپیکسل تشخیص عمق دیده می‌شود و ترکیب قابل قبولی برای گوشی پوکو X۴ پرو به‌حساب می‌آید.

نمایشگر ۶.۵ اینچ از نوع سوپر AMOLED با حداکثر روشنایی ۱۲۰ هرتز و باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت دیگر مشخصات گوشی پوکو X۴ پرو محسوب می‌شوند. از طرفی وزن گوشی پوکو X۴ پرو به ۱۸۹ گرم می‌رسد و ابعاد آن به‌ترتیب ۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلیمتر است.

مشخصا گوشی پوکو X۴ پرو +عکس

رقبای اقتصادی پوکو X۴ پرو؛ ردمی نوت ۱۱ پرو یا A۵۳ سامسونگ

قیمت پوکو X۴ پرو الان درحالی بین ۱۰.۵ تا ۱۲ میلیون است که در بازار موبایل دست‌کم دوتا رقیب اقتصادی گردن‌کلفت برای آن وجود دارد؛ یعنی ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی نسخه ۵G و گلکسی A۵۳ سامسونگ. خیلی از فعالان بازار، هیچ فرقی بین نسخه ۵G ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی و پوکو X۴ پرو قائل نیستند. البته حق دارند. چون هر دوگوشی با نمایشگرهای ۶.۶ اینچ سوپر AMOLED راهی بازار شدند. ظرفیت باتری هردوتا پنج هزار میلی‌آمپرساعت و حسگر اصلی دوربین آن‌ها ۱۰۸ مگاپیکسل است و از تراشه مشترکی در بخش پردازنده آن‌ها استفاده شده.

ناگفته نماند ابعاد ردمی نوت ۱۱ پرو نسخه ۵G کمی از پوکو X۴ پرو بزرگتر است و همین باعث شده وزن آن حدود ۱۰ گرم بیشتر باشد. آن طرف ماجرا گلکسی A۵۳ سامسونگ را به‌عنوان یکی دیگر از رقبای اقتصادی پوکو X۴ پرو می‌شناسیم. تراشه اصلی اگزینوس ۱۲۸۰ باعث می‌شود رقابت این مدل در آیتم پردازنده با پوکو X۴ پرو تقریبا برابر باشد. ظرفیت باتری و نوع نمایشگر آن‌ها هم فرقی ندارد و تفاوت بزرگ این دو تا مدل حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل پوکو X۴ پرو و حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل گلکسی A۵۳ است. روی کاغذ برتری با پوکو X۴ پرو است، اما وقتی عکس‌هایی ثبت شده این دو گوشی را نگاه می‌کنیم فرق زیادی بینشان وجود ندارد.

مقایسه پوکو X۴ پرو با ردمی نوت ۱۱ پرو و A۵۳

مشخصات

پوکو X۴ پرو

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

A۵۳

ابعاد

۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلیمتر

وزن

۱۸۹ گرم

۲۰۲ گرم

۱۸۹ گرم

اندازه و نوع نمایشگر

۶.۶ اینچ / سوپر AMOLED

۶.۶ اینچ / سوپر AMOLED

۶.۵ اینچ / سوپر AMOLED

حسگر اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدراگون ۶۹۵ (پنج نانومتر)

اسنپدراگون ۶۹۵ (پنج نانومتر)

اگزینوس ۱۲۸۰ (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

بازه قیمت

۱۰.۵ تا ۱۲ میلیون تومان

۱۰ تا ۱۱.۵ میلیون تومان

۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    X5 اومده که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس