سناتور آمریکایی: بایدن با موشک ۴۰۰ هزار دلاری بالن ۱۲ دلاری را ساقط کرد

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اقدام رئیس‌جمهور این کشور در ساقط کردن احتمالی بالن متعلق به یک باشگاه تفریحی را دستمایه تمسخر قرار داد.

به گزارش مشرق، یک سناتور آمریکایی اقدام دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در هدف قرار دادن بالنی که احتمال می‌رود متعلق به یک باشگاه تفریحی بوده باشد را دست‌مایه تمسخر و شوخی قرار داد.

تد کروز، نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا که عضو حزب جمهوری‌خواه است در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشته که بایدن یک جنگنده ۲۰۰ میلیون دلاری را به پرواز درآورده و با یک موشک ۴۰۰ هزار دلاری بالنی را هدف قرار داده که ممکن است متعلق به یک باشگاه تفریحی بوده باشد.

او در ادامه، به کنایه، نوشته که این اقدام بایدن می‌تواند «بازدارندگی قدرتمندی» در برابر دانش‌آموزان دبیرستانی ایجاد کند که مایل هستند به عنوان کاردستی بالن‌های تحقیقاتی بسازند.

اظهارنظر این سناتور جمهوری‌خواه بعد از آن مطرح شده که یک باشگاه تفریحی در ایالت ایلینویز اعلام کرد که بالن این باشگاه هنگام پرواز بر فراز ساحل آلاسکا ناپدید شده است. این باشگاه گفته این اتفاق درست در همان روزی رخ داده که یک جنگنده شرکت لاکهید مارتین یک شی پرنده ناشناس را سرنگون کرد.

تد کروز در توییتر نوشت: «اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم باید بگوییم بایدن بازدارندگی قدرتمندانه‌اش را در برابر تمامی باشگاه‌های علمی دبیرستان‌ها که ممکن است به آمریکا حمله کنند به کار گرفته است.»

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند بالن این باشگاه تفریحی که پروازش آخرین بار روز ۱۰ فوریه در ارتفاع ۳۸۹۱۰ فوتی گزارش شده احتمالاً یکی از سه شی پرنده ناشناسی بوده که نیروی هوایی آمریکا آن را ساقط کرده است. یکی از این سه شی پرنده بر فراز آلاسکا و دومی بر فراز کانادا ساقط شد. سومین شی پرنده داخل دریاچه هورون سقوط کرد.

جو بایدن در سخنرانی‌اش در شب گذشته هم تأیید کرد که سه شی ساقط شده ابزارهای جاسوسی نبوده‌اند و ممکن است بالن‌های متعلق به شرکت‌های خصوصی بوده باشند.

سرنگونی این سه شی پرنده چند روز بعد از آن صورت گرفت که امریکا اعلام کرد «بالن جاسوسی» چین را ساقط کرده است. چین ادعای آمریکا درباره اینکه این بالن مأموریت جاسوسی داشته را رد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    8 2
    خدا دشمنان ما را احمق افرید .اینم نمونش.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      4 6
      فعلأ که پرفسور رییسی استاد دانشگاه پکن دلار همین احمق هارو رسوند به ۴۸ تومن
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 5
      اینقدر باهوشی دلار چهل و پنج تومنی درست کنید. اینقدر باعوشید خودروی دوزاری و سیستم انحصاری و رامتین و آشغالیتون رو درست کنید.
  • NL ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    2 0
    عقب افتاده ای چیزی بوده سناتوره؟ اون بالن با اون تجهیزات 12 دلاره؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    4 1
    بالن را با چند تیر تک تیرانداز از داخل یک هلی کوپتر ارزان تر میشد ساقط کرد و تجهیزات انرا هم سالم به دست اورد. اما امریکایی ها میخواستند قدرت نمایی کنند که دنیا به حماقت انها خندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس