کد خبر 1465710
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
محکومیت کارمند سفارت انگلیس در برلین به جرم جاسوسی برای روسیه

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، یک نگهبان امنیتی سفارت این کشور در پایتخت آلمان بعد از دستگیر شدن حین جاسوسی برای روسیه از سوی دادگاه به بیش از ۱۳ سال زندان محکوم شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اسکای نیوز، این کارمند ۵۸ ساله به نام دیوید بالانتاین اسمیت از بابت هشت فقره اتهامش در ارتباط با قانون سالهای ۱۹۱۱ و ۱۹۲۰ اسرار رسمی انگلیس اقرار به گناهکاری کرد، اما گفت که هیچ آسیبی نرسانده است.

او به ۱۳ سال و دو ماه حبس محکوم شد اما می تواند این دوره را در آلمان یا بریتانیا بگذراند.

اسمیت، اهل شهر پیزلی اسکاتلند گفت زمانی که شروع به افشای اسرار سفارت محل خدمتش با هدف ایجاد شرمساری کرد، افسرده، تنها و معتاد به مشروبات الکلی بوده است.

قاضی دادگاه اسمیت، گفت که این کارمند سفارت انگلیس در آلمان "مقدار قابل توجهی محتوای اطلاعاتی" را برای "ضرر زدن به منافع بریتانیا" جمع آوری کرده و این اطلاعات را در اختیار "یک قدرت متخاصم" قرار داده است.

قاضی در جریان قرائت حکمش که از تلویزیون پخش شد گفت: "وظیفه شما این بود اطمینان حاصل کنید که سفارت و کارکنان آن در امان هستند. این آشکارترین مورد نقض اعتمادی بود که به شما شد."

او گفت که شیوه"مداوم و تا حدی پیچیده" جمع‌آوری اطلاعات توسط اسمیت باعث "اضطراب و استرس قابل درک" برای کارکنان سفارت انگلیس و خانواده های آنها شده است.

قاضی گفت که اسمیت "به خاطر خیانتش از سوی روسیه پول دریافت کرده است" اما هیچ مدرکی مبنی بر این که پولهای هنگفتی به او پرداخت شده وجود ندارد.

بر اساس این گزارش اسمیت به منظور جاسوسی اقدام به گرفتن عکس و سند از روی میزها و کشوها و فیلمبرداری از روی تصاویر دوربین های مداربسته کرده است.

او اسامی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی کارکنان سفارت انگلیس را در اختیار مقامات روسی قرار داد و همچنین اسناد محرمانه از جمله مکاتبات با بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق انگلیس را هم را به آنها ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس