انگلیس

ده‌ها هزار کارگر و کارمند انگلیسی روز سه‌شنبه در اولین روز از بزرگترین اعتصاب ریلی بریتانیا در ۳۰ سال اخیر دست از کار خود کشیدند و مسافران را سرگردان کردند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار کارگر و کارمند انگلیسی روز سه‌شنبه در اولین روز از بزرگترین اعتصاب ریلی بریتانیا در ۳۰ سال اخیر دست از کار خود کشیدند و مسافران را در حالی سرگردان کردند که اتحادیه‌های کارگری این بخش و دولت از مواضع خود بر سر دستمزدها کوتاه نیامدند.

بیش از ۴۰۰۰۰ کارمند و کارگر بخش ریلی که قرار است در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه اعتصاب کنند، از طلوع آفتاب تجمع کردند که باعث اختلال عمده در سراسر شبکه ریلی شد و ایستگاه‌های اصلی را خلوت کرد.

بیشتر بخوانید:

اعتصاب فلج‌کننده شبکه ریلی در انگلیس

ایستگاه‌های متروی لندن نیز به‌دلیل یک اعتصاب جداگانه عمدتاً تعطیل بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، که برای کمک به بریتانیایی‌هایی که با سخت‌ترین ضربه اقتصادی دهه‌های اخیر مواجه شده‌اند، تحت فشار قرار گرفته است، گفت این اعتصاب به کسب‌وکارهایی که هنوز از آثار شیوع کرونا رها نشده‌اند، آسیب می‌زند.

اتحادیه‌ها گفته‌اند که اعتصابات بخش راه‌آهن می‌تواند آغاز یک «تابستان نارضایتی» از سوی معلمان، پزشکان، کارگران دفع زباله و حتی وکلای دادگستری باشد که با افزایش ۱۰ درصد نرخ تورم مواجه هستند.

میک لینچ، دبیرکل کارگران راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل به اسکای نیوز گفت: کارگر بریتانیایی نیاز به افزایش حقوق دارد. آنها به امنیت شغلی و شرایط مناسب نیاز دارند.

در ساعات شلوغی صبح، خیابان‌ها مملو از اتومبیل، دوچرخه و عابران پیاده و شلوغ‌تر از حد معمول بود. کارکنان بیمارستان‌ها می‌گویند برخی از همکاران آنها شب را در محل کار خود خوابیدند تا بتوانند به مراقبت از بیماران ادامه دهند.

جانسون در نشست کابینه دولت انگلیس این اعتصاب‌ها را اقدامی «اشتباه و غیرضروری» خواند و تأکید کرد که این کشور باید به مسیر خود ادامه دهد چرا که بهبود نحوه اداره بخش راه‌آهن به‌نفع مردم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس