پیام تبریک طعنه‌آمیز ترامپ به مناسبت کریسمس؛ بایدن ناتوان ذهنی است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، اندکی پس از انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ و پس از نتایج ناامیدکننده برای جمهوری خواهان، اعلام کرد که قصد دارد دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری شود.

به گزارش مشرق، ترامپ تاکنون تنها نماینده جمهوری‌خواه است که بطور رسمی نامزدی خود را اعلام کرده و در اکثر نظرسنجی‌ها، گزینه مطلوب در میان حامیان آمریکایی این حزب است.

با این حال، رئیس جمهور سابق آمریکا با چالش های حقوقی از جمله تحقیق اف بی آی در مورد پرونده اسناد سری و تحقیقات جنایی کمیته ۶ ژانویه در خصوص حمله به کنگره مواجه بوده اما در هیچ اتهامی محکوم نشده است و وزارت دادگستری تصمیم نهایی را در مورد اتهامات احتمالی وی خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، اخیرا در برخی از نظرسنجی‌ها، ترامپ شاهد کاهش محبوبیت خود در میان جمهوری‌خواهان بوده است. ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا به عنوان یک رقیب جدی برای ترامپ در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده است.

به نظر می رسد هر کسی که نامزد جمهوری خواهان باشد، احتمالا در سال ۲۰۲۴ با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رقابت خواهد کرد.

نشریه نیوزویک نگاهی به وضعیت قوی ترین رقبای ترامپ کرده که می توانند او را در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به چالش بکشانند.

ران دیسانتیس

فرماندار جمهوری خواه فلوریدا در سال ۲۰۲۲ به راحتی در انتخابات میان دوره ای بار دیگر پیروز شد. وی با حمایت از موضوعاتی مانند دستورالعمل های کرونا و واکسن این بیماری، تفاوت فکری خود با پایگاه ترامپ را نشان داد و توانست در سطح ملی در آمریکا مطرح شود.

در اکثر نظرسنجی ها دیسانتیس از محبوبیت بیشتری در مقایسه با ترامپ برخوردار بوده است.

بر اساس نظرسنجی ۱۴ و ۱۵ دسامبر (۲۳ و ۲۴ آذر) دانشگاه هاروارد و موسسه هریس از میان یک هزار و ۸۵۱ داوطلب، در صورت نامزدی دیسانتیس، ترامپ ممکن است با رقابت سخت تری روبرو شود. در حالی که این نظرسنجی نشان داد ترامپ در یک رقابت پرتعداد با ۲۳ درصد از دیسانتیس پیشی می گیرد، با این حال دیسانتیس با ۴ درصد اختلاف در رقابت دو نفره با رئیس جمهور سابق پیروز خواهد شد.

مایک پنس

مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ، بارها از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کرده ، با این حال تیم او اخیرا گزارش ها مبنی بر اینکه پنس هم اکنون نامزد شده، را رد کرده است.

اما پنس در سال ۲۰۲۲ از آیووا و نیوهمپشایر، دو ایالتی که در مراحل اولیه انتخابات به جمهوری خواهان رای خواهند داد، بازدید و از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای که برخی از آنها مخالف ترامپ بودند حمایت کرد. بر اساس گزارش ها، پنس با حامیان مالی سیاسی نیز گفتگو کرده است.

با این حال، کارزار انتخاباتی پنس با موانع مهمی روبرو است زیرا معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا از ترامپ فاصله گرفته و با رئیس سابق خود بر سر تحولات ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و امتناع پنس از رد آرای الکترال دچار اختلاف شده است.

ترامپ و متحدانش بشدت از پنس انتقاد کرده‌اند و این انتقادات می‌تواند کسب حمایت لازم برای به چالش کشیدن رئیس‌جمهور سابق در میان پایگاه‌های جمهوری‌خواه را برای او دشوار کند.

کریس سونونو

کریس سونونو فرماندار نیوهمپشایر اخیرا در مصاحبه با رسانه های آمریکایی اعلام کرده است درصورتی که ترامپ بار دیگر خود را نامزد کند، وی "نمی تواند بیکار بنشیند."

وی می گوید: ما باید در این مرحله یک کاندیدای دیگر را پیدا کنیم.

سونونو هنوز تمایلی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نشان نداده است، اما یک کمیته سیاسی همسو با وی، در رسانه‌های اجتماعی تبلیغاتی را در ایالت‌های آیووا و کارولینای جنوبی که رأی‌گیری اولیه داشتند، آغاز کرده است.

با این حال، سونونو دارای شهرت ملی مانند ترامپ، پنس و دیسانتیس نیست. او فردی میانه رو محسوب می شود و اخیراً با اختلاف ۱۵ امتیازی برای چهارمین دوره دو ساله خود به عنوان فرماندار نیوهمپشایر دوباره انتخاب شد.

لیز چنی

لیز چنی، فرماندار سابق وایومینگ ممکن است برجسته‌ترین منتقد جمهوری‌خواه ترامپ باشد و نقشی کلیدی در تحقیق از او به‌عنوان نایب رئیس کمیته ۶ ژانویه مجلس نمایندگان داشته است.

در ماه اکتبر، چنی اعلام کرد که در حال بررسی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.

نیکی هیلی

نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی به عنوان یکی از متحدان نزدیک ترامپ تلقی می شود و او قبلاً در آوریل ۲۰۲۱ گفته بود که اگر ترامپ نامزدی خود را اعلام کند، به دنبال نامزدی در سال ۲۰۲۴ نخواهد بود.

با این حال، هیلی در ماه نوامبر در طی یک برنامه در دانشگاه کلمسون گفت که از تعطیلات کریسمس برای بررسی گزینه های خود استفاده خواهد کرد.

هیلی که به مدت دو سال در دولت ترامپ سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، ممکن است در مقایسه با سونونو از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد، اما جایگاه پایین تری نسبت به دیسانتیس یا پنس دارد.

مایک پمپئو

برخلاف هیلی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کرده است که حتی اگر ترامپ دوباره نامزد شود، در انتخابات ۲۰۲۴ کاندید خواهد شد.

پمپئو در ماه دسامبر گفت که قصد خود را در بهار ۲۰۲۳ اعلام خواهد کرد و به فاکس نیوز گفت که او و خانواده‌اش "درحال بررسی این موضوع" هستند.

شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵آبان ۱۴۰۳برگزار خواهد شد. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را پس از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۱ بهمن ۱۴۰۳)تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ (۱۱ بهمن ۱۴۰۷) انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    بایدن برای نابودی آمریکا گزینه بهتری از ترامپ می باشد. البته قبل از آشنایی با بایدن و مقایسه ترامپ با بوش می شد گفت ترامپ بسیار بد می باشد اما در مقایسه با بایدن کودن، ترامپ خطر بیشتری برای ایران و نفع بیشتری برای آمریکا دارد. بایدن به خاطر سرمایه هایش در اوکراین بیشتر قصد معامله پایاپای خاورمیانه با اوکراین را در مواجهه با بلوک شرق داشت.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    گزینه 7: هیچکدام!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس